• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-08 17:55:50 följande:
    Funderat på det också. Rätt dyrt med en sån maskin dock smile4.gif

Trodde man var i stort behov av torktumlare när man hade småbarn. Känns ju så smidigt att bara kasta in all blöt tvätt i torktumlaren & sen plocka ut ren & torr tvätt som man bara viker & lägger in i garderoben. Blir ju ett moment extra om man först ska hänga upp all pytte pytte tvätt på torkställning smile5.gif
    Ja ganska dyrt men tror det är värt en del med tork ändå. Inte minst för att torka våra egna underkläder o strumpor. Jag har tvättmaskin o torkskåp o jag bara längtar efter att maskinen ska gå sönder så jag kan köpa kombinerad
  • Hallonpaj88

På senaste tiden har magen blivit hård nån gång varje dag. Nu när jag låg i soffan fick jag en riktig sammandragning då magen blev stenhård och såg helt konstig ut. Är det normalt att få det när man bara ligger ner?

• Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-09 19:28:45 följande:

På senaste tiden har magen blivit hård nån gång varje dag. Nu när jag låg i soffan fick jag en riktig sammandragning då magen blev stenhård och såg helt konstig ut. Är det normalt att få det när man bara ligger ner?

Jag får det hela tiden. Jag får sammandragningar på natten, efter toabesök, när jag böjt mig ner för mycket eller bara ligger i soffan & vilar. Har frågat min BM tusen ggr & hon säger att det är normalt så länge det inte gör ont & sammandragningarna upphör inom 1 minut.
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-12-09 18:41:49 följande:

Hur känslig är bebisens hörsel där inne egentligen?

Jag har läst att ljudnivån i livmodern kan gå upp till 80 decibel som en trafikerad gata. Och att bebisen reagerar starkt på höga ljud som musik, skällande hundar, skrik eller slammer med disken t.ex. Jag märker att när det är mycket folk i närheten av mig t.ex på kalas då sparkar killen järnet. Mer lugn när jag är lugn & har en lugn miljö runt om mig.
  • j3nnyy

Jag tror vi ska ha bebisen i våran säng iaf om den vill äta varje timme men i en babynest för o vara lite skyddad :) ska dock ha spjälsängen i vårt rum oxå så vi får se hur de blir i slutändan. E så svårt o tänka nu hur man tror att det blir :p

• Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-09 20:34:50 följande:
    Jag får det hela tiden. Jag får sammandragningar på natten, efter toabesök, när jag böjt mig ner för mycket eller bara ligger i soffan & vilar. Har frågat min BM tusen ggr & hon säger att det är normalt så länge det inte gör ont & sammandragningarna upphör inom 1 minut.
    Okej nej det gör nog inte ont, mer än att det spänner o det släpper nog inom 1 minut. Ska känna efter nästa gång. Är ju så nytt o man blir så nojig :)
  • Feminista

Usch. Nu är jag trött på det här. Har sammandragningar jätteofta varje dag som inte släpper efter någon minut. Har lämnat in prov för uvi men bm har inte hört av sig. Måste ringa henne imorgon. Idag har det verkligen varit jättejobbigt! Har fått lägga mig på soffan på jobbet flera gånger för att vila magen.

• Längtanefterlilladig
    Feminista skrev 2013-12-09 21:08:11 följande:

Usch. Nu är jag trött på det här. Har sammandragningar jätteofta varje dag som inte släpper efter någon minut. Har lämnat in prov för uvi men bm har inte hört av sig. Måste ringa henne imorgon. Idag har det verkligen varit jättejobbigt! Har fått lägga mig på soffan på jobbet flera gånger för att vila magen.

Sammandragningar kan ju bero på UVI men ofta är det helt normalt med sammandragningar. Nu har vi kommit upp i ganska många veckor som gravida & då orkar inte kroppen med samma tempo. Man måste planera in flera vilopauser & tacka nej till saker för att dra ner på tempot. Min BM säger att vissa har väldigt känslig livmoder som drar ihop sig när man inte ens varit särkilt aktiv. Jag har en sån livmoder. Lämnat 10 urinprov men alla negativa. När du pratar med din BM fråga de om de kollat GBS. Detta kan också ge liknande symtom som UVI. Det kollar de antingen med urinodling eller topsar inuti slidan. Det är säkert ingen fara med dig men är ju skönt att kolla så det är okej
  • Tinapina

Det var nog sista gången jag lyckades epilera och vaxa mig själv! Nästa gång får bli på salong helt enkelt:) Nu börjar magen verkligen vara "i vägen" :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014