Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Och jag som klagar att jag vaknar en gång på natten för att gå på toa. Då ska jag nog va glad för det.
    Däremot är detta andra natten som jag vaknar av att ha ont i höften/bäckenet när jag ligger på sidan. Någon som har samma?

• Zobeideh
    anaconda skrev 2013-11-15 10:34:24 följande:
    Tycker de är tråkigt att läsa om era oroligheter och smärtor, hoppas de går över för er snart! Styrka till er!!

Själv har jag inga som helst problem och känner mig precis som vanligt! Har inte ont, inga krämpor! Känner mig lite bortskämd i graviditeten! Jag kan sova hela nätterna utan att gå upp på toa (visst de händer men inte ofta alls) eller utan att vakna med smärta! Jag måste vara typ 1 på 1000 som har en sån bra grav!
    Du är inte ensam. Jag har heller inga problem. Lever som vanligt ;). Mer än att jag då vaknar en gång om natten för toa besök och sen täppt i näsan. Sen har jag börjat få lite med höften och bäckenet nu men inget som jag klagar över. Så än så länge så kan jag oxå bara njuta av grviditeten =)
  • Zobeideh
    Awanata skrev 2013-11-15 10:37:15 följande:

Jag har samma! Jag har börjat lagt en kudde mellan benen och ibland har jag lagt en under rumpan Det kan hjälpa ibland. Barnmorskan sa att man kan prova med en vetekudde innan sänggång men jag har inte hunnit testa det än..
    Det ska jag absolut testa. Tack för tipset ;).
  • Zobeideh
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-15 10:44:43 följande:

Samma här. Jag känner mig mer som en gammal tant med reumatism än gravid emellan åt haha.
    Haha. Ja man känner ju sig verkligen som en tant haha 
  • Zobeideh
    Awanata skrev 2013-11-15 11:40:28 följande:
    Sparkar era små väldigt hårt nu? Nu är vi ju i olika veckor men till mig sa dom att jag kommer tycka att jag har en lugn bebis eftersom jag har moderkakan i framvägg. Så är det inte alls! Den här och förra veckan har hon sparkat som en galning och jag känner henne ofta. Precis nu känner jag ex att hon rör runt en del. Om jag sitter nerhasad i kontorsstolen får jag raskt sätta mig upp om hon får in en megaspark Det är mysigt tycker jag! Ovant men mysigt Hjärta

Men är rädd för hur livlig det lilla barnet kommer vara när hon väl är ute om hon nu skulle verka så himla lugn, och redan är motsatsen
    Inte hårt än tyvärr haha. Man känner bara små buffrar vid magen. Typ att det bubblar och där är någon som håller igång där inne. Och känner oftast av det morgon och kväll. Kände lite nu när jag satte mig vid datorn. Har oxå livmodern i framvägg så kanske därför jag inte känner så hårt än :p. Började känna av det som mest i förra veckan. Nu är jag i vecka 22+6 =)
  • Zobeideh

Oj va jobbigt med kö i Ullared. Har bara varit med om de en gång. Dem andra gångerna har det varit lugnt. Tipset är åk på en vardag tidigt på morgonen och innan barnbidrag och löning

• Zobeideh
    Awanata skrev 2013-11-16 07:27:49 följande:

Tack för tipset! Då gör jag rätt i alla fall. Smidigt att ha en app som påminnelse vad heter den? Hur mycket har ni andra gått upp? Jag ställde mig på vågen i morse och har gått upp 4.5 kg . Läste runt på google (jättedumt, jag vet..) och många skrev att det var mycket i den här veckan! Fick nästan lite ångest över mitt bm-besök på måndag :-P Jag äter mycket sött nu och ska sluta så är ju jag som lagt på mig och inte bara bebis.. Vad är normalt? Är i 23+4 nu
    Jag har inte vägt mig sen inskrivningen och det var i vecka 14. Då hade jag gått upp 6 KG!! =/ Så det ska bli spännande att se va vågen visar på torsdag hos BM. Så det varierar från person till person =). Det kan ha med vatten i kroppen att göra. 
  • Zobeideh

Bor i Helsingborg med min sambo. Förlovade sen 5 år tillbaka :) Jag är 25 år och min sambo är 30 år. Har BF den 14 Mars. Än vet vi inte könet, har vi tur så är den villig att visa upp sig mer på ul vecka 32 :-P

• Zobeideh
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-17 13:12:05 följande:
    Usch idag har jag en deppdag. Har haft så ont i vänstra skinkan sen i onsdags. Har haltat fram. Igår kväll högg det till så jag ramlade ihop men fick precis tag i dörrkarmen annars hade jag ramlat rakt på magen :(
    Har inte kunnat gå normalt sen dess och det hugger så fort jag rör mig. När jag ligger ner gör det väldigt ont men det hugger inte. Eftersom jag spänner mig får jag sammandragningar.
    Sambon åkte iväg för att handla så jag tänkte ta en varm dusch men höll på att ramla ihop i duschen så fick kämpa mig ut till soffan och här ligger jag nu o gråter pga smärtan.
    Vad kan det här vara? Har aldrig känt såhär. Har bara lite molvärk i ryggen annars är det i vänstra skinkan det hugger o sen strålar ner i vänstra benet.

Värsta smärtan jag nånsin känt :(
    Aldrig varit med om det. Men låter inte bra =(, Kanske ska ringa 1177 och höra va du ska göra speciellt om du nu gått med det så länge?. 

Hoppas det blir bra snart kram 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014