• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-12-27 21:55:45 följande:

Tack för alla svar! Ibland känns det som att jag är så ensam att känna såhär.. För min sambo säger hela tiden att jag inte ska eller kan göra något åt det. Pappa är en vuxen man, som jag försökt prata med, men han tycker att hon är bra. Han ser dock inte hon är den vidrigaste människa man kan träffa.. hon smyger med datorn, hon smyger med telefonen... det är så att min sambo tycker det verkar märkligt! 
    Prata med henne är ingen idé, hon kom till Sverige för 4 år sedan och påpekar (när det är lägligt för henne) att hon inte förstår svenska...

Min foglossning har blivit dödlig, det känns som att jag ska gå sönder i blygdbenet!
    Lillan sparkar på i magen HELA tiden, vet inte om det beror på att jag stressat upp mig dessa dagar och gråtit som ett barn, men det är rätt mysigt när sambon lägger sig och kramar om en och håller i magen.. :)

Stor kram till dig <3
  • Joma

Jag har kanske en konstig fråga men är de någon av er som har haft ont där nere? Jag har svårt att förklara de men jag har aldrig känt de förut så de måste nästan ha med graviditeten att göra. De gör ont när jag går å jag känner de hela tiden. Typ som ett tryck eller träningsvärk i något ben eller muskel? Äh jag vet inte hur jag ska förklara de.. Är de någon som förstår hur jag menar eller har känt som jag? De är typ i de "benet" som är där nere, som går ut i benet sen. Usch skitdålig förklaring men..

• carina87

Jag har en fundering. Jag har funderat på om jag hade en nidblödning när jag blev gravid. Är inte det ganska ovanligt?
    Jag har tidigare funderat på min konstiga menscykel och inte fått särskilt mycket koll på den, sen vips, efter ett par sena månader så var det ett plus Glad
    Vad jag har förstått så betyder inte en oregelbunden menscykel automatiskt att man har oregelbundna ägglossningar och enligt min mensapp hade jag ägglossning 11 dagar efter mensen och sen en liten blödning 9 dagar efter det. Kan detta ha varit en nidblödning, eller en ägglossningsblödning? Jag brukar inte ha ägglossningsblödningar...

• Ziiah

Blev inlagd på antenatalavdelningen för hög uvi, läkaren som gjorde ul på mina njurar och på bebis skrämde livet ur mig... Jag hade berättat allt redan men han verkade inte tro att jag inte haft värkar eller att vattnet inte hade gått samtidigt som han hade ultraljudsbilden framför sig så jag trodde ju det värsta... Men sen sa han att det bara var mina njurar och att jag skulle få antibiotika intravenöst. Så jag är fortfarande inskriven men fick åka hem ikväll för att sedan komma tillbaka imorgon klockan sju... Har fortfarande ont, men det har blivit lite bättre ändå.

• ananas86
    Joma skrev 2013-12-27 23:05:51 följande:
    Jag har kanske en konstig fråga men är de någon av er som har haft ont där nere? Jag har svårt att förklara de men jag har aldrig känt de förut så de måste nästan ha med graviditeten att göra. De gör ont när jag går å jag känner de hela tiden. Typ som ett tryck eller träningsvärk i något ben eller muskel? Äh jag vet inte hur jag ska förklara de.. Är de någon som förstår hur jag menar eller har känt som jag? De är typ i de "benet" som är där nere, som går ut i benet sen. Usch skitdålig förklaring men..

Jag har också ont på något konstigt sätt där..

Det hugger till ibland när jag går, men värst är det när jag sitter ner en lång stund. Då strålar det ner i ljumsken och benet på höger sida.

Mini ligger på höger sida och trycker mot höftbenet hela tiden, så vet inte om det är någon nerv som kommit i kläm eller om det är foglossning.

Hur som helst gör det ont och har blivit värre senaste veckan. Börjar bli orolig att jag inte ska kunna jobba till 20:e februari som jag tänkt..

Känner du också av det när du sitter?

Hur går det att jobba för dig?
  • ananas86
    Ziiah skrev 2013-12-27 23:47:17 följande:
    Blev inlagd på antenatalavdelningen för hög uvi, läkaren som gjorde ul på mina njurar och på bebis skrämde livet ur mig... Jag hade berättat allt redan men han verkade inte tro att jag inte haft värkar eller att vattnet inte hade gått samtidigt som han hade ultraljudsbilden framför sig så jag trodde ju det värsta... Men sen sa han att det bara var mina njurar och att jag skulle få antibiotika intravenöst. Så jag är fortfarande inskriven men fick åka hem ikväll för att sedan komma tillbaka imorgon klockan sju... Har fortfarande ont, men det har blivit lite bättre ändå.

Usch, det lät ju inte alls trevligt! :(

Men bebis mår bra i magen va?

Skönt att du får hjälp, hoppas du ska må bättre snart!

Krya-på-dig-kramar!
  • Joma
    ananas86 skrev 2013-12-28 01:17:02 följande:

Jag har också ont på något konstigt sätt där..

Det hugger till ibland när jag går, men värst är det när jag sitter ner en lång stund. Då strålar det ner i ljumsken och benet på höger sida.

Mini ligger på höger sida och trycker mot höftbenet hela tiden, så vet inte om det är någon nerv som kommit i kläm eller om det är foglossning.

Hur som helst gör det ont och har blivit värre senaste veckan. Börjar bli orolig att jag inte ska kunna jobba till 20:e februari som jag tänkt..

Känner du också av det när du sitter?

Hur går det att jobba för dig?
    Jag känner inte det direkt som ett hugg utan mitt sitter i hela tiden, å har gjort hela dagen. Detta är första gången jag känner det nämligen. Jag känner inget alls mot benen eller så utan allt sitter liksom i underlivet.

Jag jobbar inte, har varit sjukskriven sen början av November.
  • ananas86
    Joma skrev 2013-12-28 02:05:33 följande:
    Jag känner inte det direkt som ett hugg utan mitt sitter i hela tiden, å har gjort hela dagen. Detta är första gången jag känner det nämligen. Jag känner inget alls mot benen eller så utan allt sitter liksom i underlivet.

Jag jobbar inte, har varit sjukskriven sen början av November.

Okej, då har vi lite olika då..

Inte lätt att veta vad som är normalt eller farligt och när man ska oroa sig som förstföderska..

Det enda man kan göra om man inte vill kontakta sjukvård är väl att vila, knapra Alvedon och undvika att göra sånt man får ont av..

Hoppas det bara är något tillfälligt som snart går över för oss båda!
  • SEM
    Joma skrev 2013-12-27 23:05:51 följande:

Jag har någon form av 'smärta' över blygbenet. Känner det när jag kliver upp och de första stegen typ. Sen har jag smärta i ländryggen, som strålar ner över rumpan-benen . Inte skönt , men bältet jag ha fått från sjukgymnasten är guld :)
  • SEM
    MagdalenaZ skrev 2013-12-27 21:55:45 följande:
    Tack för alla svar! Ibland känns det som att jag är så ensam att känna såhär.. För min sambo säger hela tiden att jag inte ska eller kan göra något åt det. Pappa är en vuxen man, som jag försökt prata med, men han tycker att hon är bra. Han ser dock inte hon är den vidrigaste människa man kan träffa.. hon smyger med datorn, hon smyger med telefonen... det är så att min sambo tycker det verkar märkligt! 

Prata med henne är ingen idé, hon kom till Sverige för 4 år sedan och påpekar (när det är lägligt för henne) att hon inte förstår svenska...

Min foglossning har blivit dödlig, det känns som att jag ska gå sönder i blygdbenet!

Lillan sparkar på i magen HELA tiden, vet inte om det beror på att jag stressat upp mig dessa dagar och gråtit som ett barn, men det är rätt mysigt när sambon lägger sig och kramar om en och håller i magen.. :)

Inte lätt... Men du ha gjort ditt o sagt ifrån till din far. Jag tro inte hon ha rätt till arv eller så, omnågot skulle hända. Man skriver samboavtal/giftermål för att trygga sig till hälften. O sedan skriva dit specifikt om det är något som verkligrn är mitt ex. företag, värdesaker, etc.

Jag o min sambo sk skriva samboavtal, för händer det något med han eller mig så arver vårt barn det och ekonomin också och då tro jag att det är när barnet blir 18., om det.inte ha ändrats.. Lite jobbig sits..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014