• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emmlala
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-15 16:27:23 följande:

Behöver ju inte betyda att det är fel på barnet. När är ditt nästa besök hos BM? Vad sa din BM om det hela?
    Nästa besök blir 5 feb, beroende på hur jag växt då kommer det bli tillväxtsultraljud.
    BM sa att det behövde kollas upp om det inte väst tills nästa gång
  • Emmlala
    carina87 skrev 2014-01-15 20:34:28 följande:
    Har ni alla ett UL till? Jag vill också!
    Vi blir också bara erbjudna ett UL, om det inte behövs tillväxts UL eller så...
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-01-15 20:34:28 följande:
    Har ni alla ett UL till? Jag vill också!

Min moderkaka låg framför livmodertappen i vecka 18. För att säkerhetsställa att moderkakan flyttat upp så gör man ett UL i vecka 32-33
  • j3nnyy

Nu kom vi nyss hem från info träff på KS. Rekommenderar alla att gå på de om de anordnas på de sjukhuset ni valt, vi fick inte gå på besök på förlossningen eller bb men var barnmorskor där som berättade och visade bilder hur det ser ut. Det jag uppskattade mest var hon från förlossningen som berättade om vad som oftast händer när man kommer in.
    Nu längtar vi ännu mer och de känns ännu mer på riktigt!

• Zobeideh

Min moderkakan låg rätt långt ner under Rul så det är något dem måste kolla upp en gång till så den flyttas uppåt. Va jag förstått det som så blir de kejsarsnitt om den fortfarande ligger lågt

• TomMon

Här blir det inte fler planerade UL men jag blir kollad regelbundet pga livmodertappen och då kan det hända att det blir extra UL.

• zizuna

Själv va jag i Tisdags på TUL och då va sonen under mitten linjen 14.9% så jag ska tillbaka till UL om 3 veckor att se att han växer som han ska nu vägde han runt 1.7kg ovh troligen kommer väga knappt 3kg när jag har BF. Men som sagt längtar redan att få se han igen på skärmen och skulle han ej växa som han bör då blir det väl igångsättning för min del men inget jag oroar mig för. Han är ju nästan färdig ändå bara behöver lägga på sig mer ;)

• Lovely90

Vi var på första förädraträffen i måndags, då pratade vi mycket om hur graviditeten påverkat oss och om förlossningen. Vi fick även göra lite andnings övningar.

I tisdags var vi på besök på förlossning och bb, då fick vi se hur de olika rummen ser ut och vad det finns för olika alternativ att välja under förlossningen.

Nu på måndag och två måndagar till skall vi på ytterligare föräldragruppsträffar, vet inte riktigt vad vi skall göra då men det blir säkert bra :).

• Längtanefterlilladig

Skratta inte nu men vad jag saknar SEX. Jag har haft så ont i magen & fysiskt inte varit så sugen på sex. Inte heller riktigt vågat alltid. De få gångerna vi fått till det under graviditeten är lätträknade. Men vad jag saknar det. Riktigt sex i timtal inte bara försiktigt så det inte gör ont. Känns som det kommer dröja ett tag tills det blir verklighet :-/

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014