• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Jag har uppfattningen att de som lyckats med sitt vändningsförsök har inte tyckt det varit ngt speciellt och de som de ej lyckats för (mig bl.a.) har en annan åsikt.

• Saltad
    Feminista skrev 2014-01-16 13:55:44 följande:
    Hej tjejer!
    Nu börjar det sannerligen närma sig sakta men säkert. Min slempropp har lossat i två dagar nu efter det att vi hade just sex. Känns lite sådär men enligt förlossningen ska det inte vara någon fara så länge jag inte har några sammandragningar. Går in i vecka 32 imorgon och vill inte ha bebis än! Vet någon hur det är med lossad slempropp och bad i bassäng? Finns det risk för infektion då? Slemmisen är väl till för att just skydda? Eller har jag förstått fel? Ta hand om er!
    Så länge inte vattnet gått så är det fritt fram att bada! Bebisen är ju då fortfarande helt skyddad i sin "bubbla". Slemproppen kan lossna tidigt utan att det är förlossning på gång.
  • Saltad
    Tinapina skrev 2014-01-16 14:54:48 följande:
    Jag har uppfattningen att de som lyckats med sitt vändningsförsök har inte tyckt det varit ngt speciellt och de som de ej lyckats för (mig bl.a.) har en annan åsikt.
    Har hört samma sak. Dvs fungerar det så är det inte speciellt obehagligt eller gör ont, men de som det inte fungerat på har tyckt att det varit fruktansvärt.
  • Saltad
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-16 14:12:53 följande:
    Min sambos tjejkompis körde in till förlossningen själv oxå eftersom inte hennes sambo har körkort. Det gick bra men känn efter själv när det är dags, annars ta en taxi eftersom man ändå får den betald :)
    Jag tror verkligen inte man ska rekommendera någon att köra själv. Du kommer att vara stressad både fysiskt och psykiskt och utger därför en fara för dig själv, din bebis och alla medtrafikanter.

Ta en taxi om ni inte kan få någon att köra er, tjejer.
  • Hallonpaj88
    Saltad skrev 2014-01-16 15:09:29 följande:
    Jag tror verkligen inte man ska rekommendera någon att köra själv. Du kommer att vara stressad både fysiskt och psykiskt och utger därför en fara för dig själv, din bebis och alla medtrafikanter.

Ta en taxi om ni inte kan få någon att köra er, tjejer.
    Jag rekommenderade ingen, bara skrev om en tjej som kunde köra själv. Hon var inte smärtpåverkad så hon tog beslutet att hon kunde köra.

Man ska känna efter själv hur man mår och hur man är som person. Alla blir inte stressade. Jag vet att jag inte hade klarat det, så jag hade hellre tagit taxi.
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-01-16 14:15:18 följande:

Ja man får känna efter lite smile1.gif hade varit skönt med bilen just för man ska ha med sig skötväska bilstol m.m haha men skönt att slippa betala parkeringsavgiften. De e nu i dessa lägena man hade velat att sambon hade körkort haha :-P

Ja men precis men det får ju plats i taxin oxå:) den här tjejen hade 20 min till bb, hade inte onda värkar så för henne var det inga problem att köra men har du jätteont är det ju skönare att bara ringa en taxi :)
  • Zobeideh

Vi har knappt 10 min med bil till förlossningen så därför de känns lite som att man skulle klara köra själv. Men vi får väl se när dagen närmar sig hur ont och påverkad man är :)

• Saltad
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-16 15:21:57 följande:
    Jag rekommenderade ingen, bara skrev om en tjej som kunde köra själv. Hon var inte smärtpåverkad så hon tog beslutet att hon kunde köra.

Man ska känna efter själv hur man mår och hur man är som person. Alla blir inte stressade. Jag vet att jag inte hade klarat det, så jag hade hellre tagit taxi.
    Jag menar inte stressad just som typisk stress, utan just att din kropp och ditt psyke är under stress. Det är en kemisk reaktion som påverkar dig.

Kan du köra själv är det troligtvis ändå för tidigt att åka in. Då blir du säkerligen bara hemskickad för att vänta ut tiden lite.
    Rekommendationen är två av tre på *tre värkar på tio minuter, *vattnet har gått, *värkar som varar längre än en minut. Man ska klart alltid ringa förlossningen innan dess om man är orolig.
  • paulineee
    Feminista skrev 2014-01-16 13:55:44 följande:
    Hej tjejer! Nu börjar det sannerligen närma sig sakta men säkert. Min slempropp har lossat i två dagar nu efter det att vi hade just sex. Känns lite sådär men enligt förlossningen ska det inte vara någon fara så länge jag inte har några sammandragningar. Går in i vecka 32 imorgon och vill inte ha bebis än! Vet någon hur det är med lossad slempropp och bad i bassäng? Finns det risk för infektion då? Slemmisen är väl till för att just skydda? Eller har jag förstått fel? Ta hand om er!

Exakt samma sak hände mig v32, förra veckan. Proppen borta i två omgångar efter sex. Jag har undvikit bassäng sen det hände, för att vara på säkra sidan. Min bm trodde att proppen kunde komma tillbaka om jag vilade ordentligt kommande tid men jag vet inte, har inte lossnat mer iaf :)
  • xStellax
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-15 21:03:42 följande:

Min moderkaka låg framför livmodertappen i vecka 18. För att säkerhetsställa att moderkakan flyttat upp så gör man ett UL i vecka 32-33
    Vad olika det är på så mycket! Min moderkaka låg också lågt vid RUL(som var v.20) men här gör man då nästa UL redan v 22!  

Nästa vecka börjar vår föräldrakurs, ska bli spännande! Förövrigt mår jag rätt okej måste jag säga. Lite tryck över "övre magen" senaste dagarna och misstänker magkatarr. Ska till BM i morgon så ska höra vad hon tror.

Tycker också att det är himla svårt det här med hur mycket rörelser man ska känna från magen. Jag upplever att min lilla tjej har väldigt olika mönster. BM säger att man ska känna lika mycket rörelser varje dag. Det tycker jag på ett sätt är väldigt konstigt, det måste ju bero på hur bebisen ligger också?! Jag tror och hoppas att man kan lita på sin egna känsla i det här läget.

Ang. förlossning så börjar jag också bli lite "stressad". Det har ju hela tiden känts så långt fram och jag har mer tänkt att "jaja.. när det är dags så är det nog ingen fara, kvinnor har ju fött barn i alla tider, klart jag också klarar det" men nu ju närmare det är desto mer funderingar kommer ju. Det är ju inget man vet hur det ska kännas eller kan styra över så därför är det ju extra läskigt.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014