• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa

Hej tjejer! 

Andra och sista delen på föräldrakursen idag. Känns bra att ha gått den. Både min sambo och jag är nöjda. Idag träffade vi även den tjej som vi önskar ha som doula under förlossningen. Det är så skönt att veta att det kommer att finnas ytterligare en person som kan hålla ställningarna under förlossningen - och som inte går för att arbetspasset är över.

Gällande förlossning var jag lite panikslagen efter första föräldrautbildningsdagen, som fokuserade på just förlossningen, men nu känner jag mer redo än någonsin. Jag kan nästan se fram emot smärtan på något sjukt sätt. Min tanke är att prova all "alternativ" smärtlindring som går (pool, akupunktur, massage, TENS, mm) innan jag ber om något annat. Epidural är sista utvägen. Kvaddlar är det enda jag vägrar. 

Och slutligen: Sthlmsträff! Jag kan tyvärr inte mellan den 29 jan - 9 feb. Däremot kan jag när som helst innan dess, och när som helst efter. Kanske kan vi boka in söndag 16 februari och om några vill ses tidigare kan de göra det? Några av oss som ska föda på BB Stockholm och gå på informationsträffen ses ju redan den 12 feb. Om någon vill ses i januari så föreslår jag torsdag kväll den 23 januari.

• majsa88
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-16 20:26:13 följande:
    Haha nää man är nog aldrig nöjd men se det positivt om ni får bråttom dit och så blir det ju inget projekt att ta sig hem :)
    true true Skrattande
  • majsa88

Börjat få lite ont i ljumskarna, någon mer? O sammandraningar som känns som mensvärk. men det med mensvärk har jag haft typ i 2 veckor

• Joma

Fick svar på min odling igår å de visar sig att jag fortfarande har bakterier i urinen :/ Tar nu en kur till å var det inte borta sen så fick man vidta andra åtgärder :S Känns inte kul!

• majsa88
    Joma skrev 2014-01-16 23:32:19 följande:
    Fick svar på min odling igår å de visar sig att jag fortfarande har bakterier i urinen :/ Tar nu en kur till å var det inte borta sen så fick man vidta andra åtgärder :S Känns inte kul!
    vad tråkigt, hoppas att denna kur får bort de ! har dom sagt vad för åtgärder? nä förstår att det inte känns så kul! 
  • Skrånkan

Har precis som du Joma, är inne på min 3:e kur. Sedan ska jag äta en tablett om dagen fram till förlossning. Känns ju sådär att knapra piller. Men men.. Håller den smärta och sammandragningar i schack så får man kanske vara nöjd. Hoppas att dina bacellurer försvinner efter denna kur.

• Mia86gbg
    majsa88 skrev 2014-01-16 22:03:54 följande:

Börjat få lite ont i ljumskarna, någon mer? O sammandraningar som känns som mensvärk. men det med mensvärk har jag haft typ i 2 veckor

Det har jag känt av i flera månader. Mer när jag har gått mycket. Fick kommentaren "du går som en gravid" igår av min man..haha. Vaggar fram..
  • majsa88

Okej. Undra om det är för att bebis ligger nere med huvudet. Ja samma här hahah när jag suttit o ska resa mig upp o gå så känns det som en tryck mot blåsan o helt stelt där nere. O då vaggar jag fram haha

Mia86gbg skrev 2014-01-17 09:18:55 följande:
    Det har jag känt av i flera månader. Mer när jag har gått mycket. Fick kommentaren "du går som en gravid" igår av min man..haha. Vaggar fram..

• Längtanefterlilladig

Ni som ska göra kejsarsnitt eller bara är nyfikna. Ladda ner appen "Gravid app" och gå in på "play". Där finns det en film från Danderyds sjukhus om hur ett kejsarsnitt går till & all info som man kan tänka sig.

• ananas86

Nu har vi fått datum för snittet! Den 4:e mars ska mini komma till världen och vi ska bli föräldrar! :)

Nu börjar det sjunka in att det blir snitt istället för "vanlig" förlossning och allt blev plötsligt väldigt verkligt!

Mindre än sju veckor kvar! Nu längtar jag! :D

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014