• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Feminista
    paulineee skrev 2014-01-16 17:14:46 följande:

Exakt samma sak hände mig v32, förra veckan. Proppen borta i två omgångar efter sex. Jag har undvikit bassäng sen det hände, för att vara på säkra sidan. Min bm trodde att proppen kunde komma tillbaka om jag vilade ordentligt kommande tid men jag vet inte, har inte lossnat mer iaf :)
    Ah, jag kanske bör undvika badandet då. Ska på spahelg och skulle så gärna vilja vara i bassängen egentligen. Fasiken också. Tack för ditt svar!
  • Saltad
    Feminista skrev 2014-01-16 18:35:08 följande:
    Ah, jag kanske bör undvika badandet då. Ska på spahelg och skulle så gärna vilja vara i bassängen egentligen. Fasiken också. Tack för ditt svar!
    På vår förlossningsförberedande kurs härom dagen sa BM tydligt att det inte är någon fara att bada även om slemproppen är borta. Så länge inte vattnet gått är det fritt fram för badande :)
    Tur för mig - jag älskar att bada! :)))
  • Saltad

Slemproppen är ett gammalt skydd som säkerligen behövdes för flera hundra år sedan när hygienen inte var den bästa hos folk, men numera är det ingenting som påverkar nämnvärt alls.

Den samhälleliga utvecklingen har gått framåt, medan vår egen biologi inte förändrats speciellt mycket. Otroligt häftigt vad kroppen klarar av och kan göra, och har gjort i tusentals år!

• majsa88

Skulle bli föräldrar utbildning nu på torsdag. Men den blev tydligen inställd pga för lite föräldrar. Så den har flyttats till 27 februari. Är jätte irriterad nu, det är ju jätte långt kvar

• carina87
    Ms TomCat skrev 2014-01-16 17:44:58 följande:

Vad roligt att det blir en träff... Vardag eller helg spelar ingen roll för mig och jag tycker början av februari låter som en bra idé, inväntar svar från er andra :)
    Jag är på! Första helgen i februari :)
  • Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-01-16 18:21:28 följande:
    hahaha joo, får hålla tummarna Flört
    aj  då, lite som jag vill egentligen. är lite smått besviken över att det ligger så nära, känns då inte som en "resa" dit. vill gärna att det ska kännas så, än att det ska vara min granne o inget speciellt alls. så att det känns spännande att åka dit. man är ju aldrig nöjd med det man har. haha
    Haha nää man är nog aldrig nöjd men se det positivt om ni får bråttom dit och så blir det ju inget projekt att ta sig hem :)
  • Zobeideh

Lele79: ja vi ska gå på profylaxen dock blir de inte förrän februari för där fanns inga platser kvar ska ni gå på den?

• lele79
    Zobeideh skrev 2014-01-16 20:34:28 följande:
    Lele79: ja vi ska gå på profylaxen dock blir de inte förrän februari för där fanns inga platser kvar ska ni gå på den?

Ja vi ska nog gå om vi får ihop det. Vilken dag har ni bokat?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014