• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-01-16 16:31:49 följande:

Vi har knappt 10 min med bil till förlossningen så därför de känns lite som att man skulle klara köra själv. Men vi får väl se när dagen närmar sig hur ont och påverkad man är :)

Vad skönt att ha så nära :) ja känn efter dagen när det är dags. Spännande vem av oss som får först eftersom vi har samma bf :)
  • Mango08

Gällande smärtlindring så tänkte jag försöka föda utan medicinsk smärtlindring, men jag är öppen till att prova det om jag ändrar mig under förlossningens gång. Jag har ju aldrig tidigare fött barn så jag vet inte hur just jag kommer att reagera till smärtan. Känns dumt att ta en massa smärtstillande innan jag vet om det verkligen behövs eller inte, så jag väntar och känner efter och fattar mitt beslut då. Det finns en del risker (dock väldigt låga risker) förknippade med de flesta medicinska smärtlindringsmetoderna som jag gärna undviker så långt det går. Det bästa för bebis är ju att födas naturligt så länge mamman mår bra. Hoppas jag klarar det, men misstänker jag säkert kommer skrika efter en epidural när jag väl ligger där med monstervärkarna! ;)  Det är bara 5 veckor kvar tills BF för min del så jag hör av mig sen och meddelar hur det gick!

Gällande fikaträff med Stockholmsgänget, ska vi välja ett datum? Det är ingen som har föreslagit något ännu och det har inte riktigt framgått hurvida folk föredrar att träffas på en vardag eller på en helg. Jag kan nästan när som så jag kanske är fel person att föreslå datum. Men förslagsvis kanske vi kan boka in nåt första veckan i februari, eller iaf ha det som utgångspunkt? Kom med förslag tjejer! Skrattande

• Zobeideh

Ja precis spännande och se vem av oss som får först har en gammal vän till mig som oxå ska ha en liten pojke. Han e beräknad dagen efter mig haha lite kul faktiskt :)

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-01-16 17:39:10 följande:

Ja precis spännande och se vem av oss som får först smile1.gif har en gammal vän till mig som oxå ska ha en liten pojke. Han e beräknad dagen efter mig haha lite kul faktiskt :)

Haha vad häftigt :) min sambos brorsa fyller år 12/3, hans systerson fyller 1 år den 13/3 och min svägerska 14/3 så jag hoppas vår lilla kille får en egen dag. Komiskt hur alla lyckats pricka in samma vecka i samma familj haha.
  • Ms TomCat
    Mango08 skrev 2014-01-16 17:35:17 följande:
    Gällande smärtlindring så tänkte jag försöka föda utan medicinsk smärtlindring, men jag är öppen till att prova det om jag ändrar mig under förlossningens gång. Jag har ju aldrig tidigare fött barn så jag vet inte hur just jag kommer att reagera till smärtan. Känns dumt att ta en massa smärtstillande innan jag vet om det verkligen behövs eller inte, så jag väntar och känner efter och fattar mitt beslut då. Det finns en del risker (dock väldigt låga risker) förknippade med de flesta medicinska smärtlindringsmetoderna som jag gärna undviker så långt det går. Det bästa för bebis är ju att födas naturligt så länge mamman mår bra. Hoppas jag klarar det, men misstänker jag säkert kommer skrika efter en epidural när jag väl ligger där med monstervärkarna! ;)  Det är bara 5 veckor kvar tills BF för min del så jag hör av mig sen och meddelar hur det gick! Gällande fikaträff med Stockholmsgänget, ska vi välja ett datum? Det är ingen som har föreslagit något ännu och det har inte riktigt framgått hurvida folk föredrar att träffas på en vardag eller på en helg. Jag kan nästan när som så jag kanske är fel person att föreslå datum. Men förslagsvis kanske vi kan boka in nåt första veckan i februari, eller iaf ha det som utgångspunkt? Kom med förslag tjejer!

Vad roligt att det blir en träff... Vardag eller helg spelar ingen roll för mig och jag tycker början av februari låter som en bra idé, inväntar svar från er andra :)
  • majsa88

jag har 3-4 min till förlossningen, kan både promenera dit på 10 min eller ta bilen på 3-4 min, från min mamma som ja ofta är hos.  haha innan jag flytta i höstas, hade jag 2 min till förlossningen  bara av att promenra, min balkong var mittemot, så jag såg fönsterna och personer som rörda sig inne på sjukhuset. plus att jag jobbar där också Glad

men där vi bor nu är det 6 min till förlossningen med bil, men 15  min o promenera dit.

• Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-01-16 17:49:38 följande:

jag har 3-4 min till förlossningen, kan både promenera dit på 10 min eller ta bilen på 3-4 min, från min mamma som ja ofta är hos.  haha innan jag flytta i höstas, hade jag 2 min till förlossningen  bara av att promenra, min balkong var mittemot, så jag såg fönsterna och personer som rörda sig inne på sjukhuset. plus att jag jobbar där också Glad

men där vi bor nu är det 6 min till förlossningen med bil, men 15  min o promenera dit.

Ska hålla tummarna att du inte föder på vägen ;) haha.

Vi har 6 mil till bb. Är motorväg hela vägen så tar cirka 30-40 min beroende på hur bråttom man har :)
  • Hallonpaj88
    Ms TomCat skrev 2014-01-16 17:44:58 följande:

Vad roligt att det blir en träff... Vardag eller helg spelar ingen roll för mig och jag tycker början av februari låter som en bra idé, inväntar svar från er andra :)
    Jag ses gärna men just nu mår jag inte jättebra och har en timmes bussresa till sthlm. Jag slutar jobba 14/2 så för mig vore det skönast att ses då när jag inte känner mig lika stressad. Har just nu mkt på jobbet och sover inge bra på nätterna samt mår väldigt illa.

Men om ingen vill ses så sent ska jag försöka vara med tidigare :)
  • majsa88
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-16 18:03:51 följande:
    Ska hålla tummarna att du inte föder på vägen ;) haha.

Vi har 6 mil till bb. Är motorväg hela vägen så tar cirka 30-40 min beroende på hur bråttom man har :)
    hahaha joo, får hålla tummarna Flört
    aj  då, lite som jag vill egentligen. är lite smått besviken över att det ligger så nära, känns då inte som en "resa" dit. vill gärna att det ska kännas så, än att det ska vara min granne o inget speciellt alls. så att det känns spännande att åka dit. man är ju aldrig nöjd med det man har. haha
  • Zobeideh
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-16 17:43:20 följande:
    Haha vad häftigt :) min sambos brorsa fyller år 12/3, hans systerson fyller 1 år den 13/3 och min svägerska 14/3 så jag hoppas vår lilla kille får en egen dag. Komiskt hur alla lyckats pricka in samma vecka i samma familj haha.
    Haha oj jag har tur som inte har någon i familjen i mars månad haha :p. då hoppas vi att er lille kille får en egen dag :p. 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014