• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2014-01-16 13:23:14 följande:
    Det började hon prata om igår oxå, när vattnet går. Hjälp det har jag inte ens tänkt på!! Hon sa att man ska stanna där man är, och ringa direkt till förlossningen. Men va sjutton, vad gör man om man är ute bland folk? Ska man säga att dom får städa? Hahah jag kommer springa o gömma mig typ.
    Haha nej fy jag kommer oxå skynda mig hem fort som attan ;p eller ja så fort det går när man är höggravid haha. Men när vattnet går är det väl inte jättebråttom in till bb? Är det inte mer brådskande om man har värkar?
  • j3nnyy
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-16 13:30:22 följande:
    Haha nej fy jag kommer oxå skynda mig hem fort som attan ;p eller ja så fort det går när man är höggravid haha. Men när vattnet går är det väl inte jättebråttom in till bb? Är det inte mer brådskande om man har värkar?
    Hon sa att man ska observera färg mängd och konsistens på vattnet och sen kontakta förlossningen på en gång för rådgivning. Oftast kan man va hemma o vänta på värkar men ibland är de lite mer brådis.. Om t ex bebisen bajsat :) så hennes rekommendation var att alltid ringa o rådfråga. Hoppas verkligen hon jobbar när jag kommer in, eller att alla är så, så sjukt gullig!
  • Tinapina

Det är oftast inte överdrivet bråttom när vattnet går vad jag vet. När vattnet gick för min syster så ringde hon mig och frågade vad hon skulle göra. Grattis sa jag nu är det på g, ring förlossningen. Men hon blev helt förtvivlad för det hade hon minsann inte tid med, det var så mkt på firman(mitt uppe i en kort intensiv högsäsong och bebisarna kom tidigare än beräknat) och hon undrade om hon kunde skjuta upp det ett par dagar:) haha:) Isllafall så åkte hon till firman, mitt i natten, och fixade ett par timmar innan hon åkte vidare till flrlossningen:)

• Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2014-01-16 13:37:01 följande:
    Hon sa att man ska observera färg mängd och konsistens på vattnet och sen kontakta förlossningen på en gång för rådgivning. Oftast kan man va hemma o vänta på värkar men ibland är de lite mer brådis.. Om t ex bebisen bajsat :) så hennes rekommendation var att alltid ringa o rådfråga. Hoppas verkligen hon jobbar när jag kommer in, eller att alla är så, så sjukt gullig!
    Okej ja det bästa är nog att ringa in som du säger :) känner jag mig själv kommer jag bli jättestressad och skynda mig in ändå haha.
  • Hallonpaj88
    Tinapina skrev 2014-01-16 13:41:40 följande:

Det är oftast inte överdrivet bråttom när vattnet går vad jag vet. När vattnet gick för min syster så ringde hon mig och frågade vad hon skulle göra. Grattis sa jag nu är det på g, ring förlossningen. Men hon blev helt förtvivlad för det hade hon minsann inte tid med, det var så mkt på firman(mitt uppe i en kort intensiv högsäsong och bebisarna kom tidigare än beräknat) och hon undrade om hon kunde skjuta upp det ett par dagar:) haha:) Isllafall så åkte hon till firman, mitt i natten, och fixade ett par timmar innan hon åkte vidare till flrlossningen:)

Haha men åh vad tokig man kan bli ibland. Det var som i höstas när jag spydde och hade så ont i ryggen och fick ringa en ambulans. Jag var själv hemma och tyckte vi hade så stökigt så jag sprang runt med spyhinken och städade medan jag väntade. Var väl så rädd o chockad så tänkte inte riktigt helt klart ;)
  • Zobeideh

Just de med smärtlindring blir de bara lustgas här och så får jag kolla va som mer finns men epiduralsprutan får jag absolut inte ta just för min skolios. Så de känns ju lite tråkigt.

Mina största tankar e kommer jag va kapabel till att köra in med bilen själv till förlossningen eftersom sambon inte har körkort men sen har jag blivit erbjuden av grannen att ringa henne men hon jobbar ju vardagar så känns ju lite så att störa henne på jobb eller om allt händer mitt i natten. Ush vete tusan hur de kommer sluta haha. Kanske får ringa taxi

• Feminista

Hej tjejer!

Nu börjar det sannerligen närma sig sakta men säkert. Min slempropp har lossat i två dagar nu efter det att vi hade just sex. Känns lite sådär men enligt förlossningen ska det inte vara någon fara så länge jag inte har några sammandragningar. Går in i vecka 32 imorgon och vill inte ha bebis än! Vet någon hur det är med lossad slempropp och bad i bassäng? Finns det risk för infektion då? Slemmisen är väl till för att just skydda? Eller har jag förstått fel? Ta hand om er!

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-01-16 13:52:43 följande:

Just de med smärtlindring blir de bara lustgas här och så får jag kolla va som mer finns men epiduralsprutan får jag absolut inte ta just för min skolios. Så de känns ju lite tråkigt.

Mina största tankar e kommer jag va kapabel till att köra in med bilen själv till förlossningen eftersom sambon inte har körkort men sen har jag blivit erbjuden av grannen att ringa henne men hon jobbar ju vardagar så känns ju lite så att störa henne på jobb eller om allt händer mitt i natten. Ush vete tusan hur de kommer sluta haha. Kanske får ringa taxi

Min sambos tjejkompis körde in till förlossningen själv oxå eftersom inte hennes sambo har körkort. Det gick bra men känn efter själv när det är dags, annars ta en taxi eftersom man ändå får den betald :)
  • Zobeideh

Ja man får känna efter lite hade varit skönt med bilen just för man ska ha med sig skötväska bilstol m.m haha men skönt att slippa betala parkeringsavgiften. De e nu i dessa lägena man hade velat att sambon hade körkort haha :-P

• Mia86gbg

Jag har haft lite dåligt samvete över att jag inte läst på om förlossningen o allt omkring men har kommit fram till att jag bara blir orolig av att veta en massa.. Så jag tänker läsa om vad som händer innan, vad jag ska göra när jag fortfarande är hemma. När vi väl kommer in på BB får jag överlämna mig till personalen som kan detta. Jag bestämmer inget i förväg utan de får rekommendera olika smärtstillande och jag tänker acceptera allt de tycker så länge det är saker som inte påverkar barnet negativt. Känner mig ganska lugn i det.

Ang sexet så har min lust och "känslighet down below" blivit mycket bättre sen jag blev gravid så vi har det bättre nu än någonsin..får hoppas att det får hålla i sig

Var hos BM idag o bebisen har inte vänt sig utan ligger med huvudet upp mot revbenen, inte undra på att det är obekvämt! Hon sa att det blir UL om den inte vänt sig nästa gång jag ska dit, om 3 veckor. Är då i v.35. Är det så att den inte vänder så görs vändningsförsök i v.37. Jag har hört att det ska göra väldigt ont. Vet ni om man blir påverkad av det något mer än bara för stunden? Funderar på att börja förvarna min arbetsgivare om att jag ev går hem 2 veckor tidigare än tänkt...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014