• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-17 12:32:28 följande:
    Ni som ska göra kejsarsnitt eller bara är nyfikna. Ladda ner appen "Gravid app" och gå in på "play". Där finns det en film från Danderyds sjukhus om hur ett kejsarsnitt går till & all info som man kan tänka sig.

Har kollat den filmen och massa annan info det senaste, den var väldigt bra den filmen från Danderyd! :)

Rekommenderar er andra att kolla också, alla kan ju hamna i det läget att det blir snitt..

Ska på första föräldragruppsträffen på måndag och BM sa att de kommer prata om snitt då också, speciellt om vi har önskemål om det. Känner mig lite lugnare nu! :)
  • Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-01-17 15:46:51 följande:
    Har kollat den filmen och massa annan info det senaste, den var väldigt bra den filmen från Danderyd! :) Rekommenderar er andra att kolla också, alla kan ju hamna i det läget att det blir snitt.. Ska på första föräldragruppsträffen på måndag och BM sa att de kommer prata om snitt då också, speciellt om vi har önskemål om det. Känner mig lite lugnare nu! :)

Va bra att du känner dig lugnare. Det tar ju tid att låta det sjunka in. Mycket frågor som snurrar i huvudet osv. Va roligt att veta datumet. Hur lång tid innan beräknad datum är det? Jag är mer & mer inne på att jag vill snittas.
  • Joma
    Skrånkan skrev 2014-01-17 08:27:32 följande:

Har precis som du Joma, är inne på min 3:e kur. Sedan ska jag äta en tablett om dagen fram till förlossning. Känns ju sådär att knapra piller. Men men.. Håller den smärta och sammandragningar i schack så får man kanske vara nöjd. Hoppas att dina bacellurer försvinner efter denna kur.

Ja precis, de var den åtgärden jag också skulle få isåfall, äta i förebyggande syfte fram till förlossningen!

Tack desamma säger jag då :)

75% gjorda idag.. Börjar få lite panik faktiskt... Känns som om de går riktigt fort nu!
  • Hallonpaj88

80% avklarat och i morgon v 33.

Fort det går nu!

Hur sover ni på nätterna? Jag sover inget alls. Tänkte om ni har något tips? På vilken sida sover ni?

• majsa88

Nu är sista tentan gjord o tar nu mamma ledighet. Wohoooo. Äntligen kan jag få ta det lugnt o tänka på mig själv o göra vad jag vill :))))

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-01-17 16:32:35 följande:
    Nu är sista tentan gjord o tar nu mamma ledighet. Wohoooo. Äntligen kan jag få ta det lugnt o tänka på mig själv o göra vad jag vill :))))

Grattis!!Får du fira ikväll
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-17 16:18:19 följande:
    80% avklarat och i morgon v 33. Fort det går nu! Hur sover ni på nätterna? Jag sover inget alls. Tänkte om ni har något tips? På vilken sida sover ni?

Sover knappt heller. Kissar 3-4 ggr/natt. Kan inte somna om. Gör ont att vända mig i sängen. Somnar på vänster sida men vaknar på rygg.
  • majsa88

Tack :) jaa det ska jag . Riktigt skönt :))

Längtanefterlilladig skrev 2014-01-17 16:36:58 följande:
    Grattis!!Får du fira ikväll

• Zobeideh

80% här med jag sover inget har problem med att ligga på höger sida för då känns de som lillen ska protestera. Sparkar och håller igång för fulla muggar. Vänster sida känns inte bekväm men jag lyckas i alla fall somna ryggen går inte alls att sova på. Sen e de alla toa besök och man är täppt i näsan ( längtar efter att sova en hel natt

• Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2014-01-17 16:09:11 följande:
    Ja precis, de var den åtgärden jag också skulle få isåfall, äta i förebyggande syfte fram till förlossningen! Tack desamma säger jag då :) 75% gjorda idag.. Börjar få lite panik faktiskt... Känns som om de går riktigt fort nu!

Ja man börjar inse nu att bebisen snart kommer. Tycker dagarna går långsamt men ändå går tiden fort. Konstigt!! Det är lika långt kvar för mig nu som det var lika längesen jag fyllde år. Och det känns inte längesen jag fyllde år!!!!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014