• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-01-17 16:40:39 följande:
    80% här med jag sover inget har problem med att ligga på höger sida för då känns de som lillen ska protestera. Sparkar och håller igång för fulla muggar. Vänster sida känns inte bekväm men jag lyckas i alla fall somna ryggen går inte alls att sova på. Sen e de alla toa besök och man är täppt i näsan ( längtar efter att sova en hel natt

Om 2-3 år då
  • Heene

vad jobbigt det är att man inte kan söka i tråden.Kommer ju inte ihåg vilka datum jag har läst om en träff i stockholm nu. Men var det typ 2 eller 16 februari eller så?
    Jag kan iaf den 16e =)
    Har det pratats ngt om plats?

• Heene

Vår vagn kom förresten idag :) Ska hämta den på söndag!
    Vi beställde den egentligen så att vi skulle hämta den när det börjar närma sig förlossning, men dom i butiken har missuppfattat varandra så den kom redan och dom har ingen plats att förvara den på så länge. Som dom sagt till oss att dom kunde...
    Det är väl inte hela världen att vi måste ha den här hemma, men åh vad tiden kommer att börja gå sakta när man kommer se den stå där varje dag i ett par månader.
    Men jag är så glad :D

• Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2014-01-17 18:43:17 följande:
    Vår vagn kom förresten idag :) Ska hämta den på söndag! Vi beställde den egentligen så att vi skulle hämta den när det börjar närma sig förlossning, men dom i butiken har missuppfattat varandra så den kom redan och dom har ingen plats att förvara den på så länge. Som dom sagt till oss att dom kunde... Det är väl inte hela världen att vi måste ha den här hemma, men åh vad tiden kommer att börja gå sakta när man kommer se den stå där varje dag i ett par månader. Men jag är så glad :D

Roligt med vagnen men förstår vad du menar med att väntan blir lång. Vi har ju fixat med barnrummet & nu är det nästan klart. Känns tomt nu på någotvis. Vad ska vi nu göra?
  • Hallonpaj88

Jag verkar inte vara den enda som inte kan sova. Blir både psykiskt och fysiskt jobbigt för man är ju så extremt trött på jobbet efter bara nån timmes sömn.

Min barnmorska sa att man ska undvika sova på mage för man kan bli yr = dåligt med syre både för en själv o bebis eller något sånt.

Visste ni det? Inte jag. Har bara läst att man ska undvika höger sida men det sa min bm inte var bevisat så jag sover både på höger o vänster.

• Hallonpaj88
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-17 19:00:19 följande:

Jag verkar inte vara den enda som inte kan sova. Blir både psykiskt och fysiskt jobbigt för man är ju så extremt trött på jobbet efter bara nån timmes sömn.

Min barnmorska sa att man ska undvika sova på mage för man kan bli yr = dåligt med syre både för en själv o bebis eller något sånt.

Visste ni det? Inte jag. Har bara läst att man ska undvika höger sida men det sa min bm inte var bevisat så jag sover både på höger o vänster.

Rygg menade jag =)
  • j3nnyy
    Heene skrev 2014-01-17 18:43:17 följande:

Vår vagn kom förresten idag :) Ska hämta den på söndag!
    Vi beställde den egentligen så att vi skulle hämta den när det börjar närma sig förlossning, men dom i butiken har missuppfattat varandra så den kom redan och dom har ingen plats att förvara den på så länge. Som dom sagt till oss att dom kunde...
    Det är väl inte hela världen att vi måste ha den här hemma, men åh vad tiden kommer att börja gå sakta när man kommer se den stå där varje dag i ett par månader.
    Men jag är så glad :D

Åh vad mysigt med vagn :) vi har oxå våran hemma brukar gunga lite på den när jag går in i det rummet haha typ känna lite på handtaget o se så den känns bra :p vad blev de för någon? :)
  • majsa88

Ja att inte sova på rygg har jag hört. Men vaknar många gånger av att jag sover på rygg. Man blir nojig om han har fått syrebrist o orsakat skador?

Hallonpaj88 skrev 2014-01-17 19:00:19 följande:

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014