• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-01-17 19:23:19 följande:

Ja att inte sova på rygg har jag hört. Men vaknar många gånger av att jag sover på rygg. Man blir nojig om han har fått syrebrist o orsakat skador?

Ja samma här men om det går så långt borde man väl vara väldigt yr o illamående?
  • majsa88

Jag märker inte yrseln under sömnen. O jag vet inte hur det har påverkat lillen

Hallonpaj88 skrev 2014-01-17 19:32:23 följande:
    Ja samma här men om det går så långt borde man väl vara väldigt yr o illamående?

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: har tips på en action film. Riktigt bra kunde inte släppa tvn hehe. Prisoners. Rekommenderar starkt

• Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-01-17 19:35:22 följande:

Jag märker inte yrseln under sömnen. O jag vet inte hur det har påverkat lillen

Jag tänkte att man kanske känner när man vaknar :)
  • Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-17 19:17:14 följande:
    Åh vad mysigt med vagn :) vi har oxå våran hemma brukar gunga lite på den när jag går in i det rummet haha typ känna lite på handtaget o se så den känns bra :p vad blev de för någon? :)
    Det blev en emmaljunga duo edge i mörkbieget tyg (dakar). har bara sett den på bild än så länge och fått klämma på tygprover. Så det kliar i fingrarna över att få se den irl på söndag =)
  • Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-17 18:52:49 följande:

Roligt med vagnen men förstår vad du menar med att väntan blir lång. Vi har ju fixat med barnrummet & nu är det nästan klart. Känns tomt nu på någotvis. Vad ska vi nu göra?
    Vi har tack och lov inte börjat med barnrummet än =P (så lät det inte för ett tag sen när jag kände att det var på tok för lång tid kvar till vi skulle börja) Så jag har nått att pilla med sen. Men nästa vecka tänkte jag nog dra igång lite smått. kan inte hålla mig längre. Och förmodligen kommer det nog gå rätt fort, så det blir väl att rulla tummarna och titta på klockan sista tiden =)
    Tycker synd om dig som dessutom går hemma, jag jobbar iaf 50% fortfarande så jag har annat att ägna dagarna åt också i 6 v till.
  • Heene

Jag kan än så länge fortfarande sova på rygg utan att bli yr. Somnar dock alltid på sidan, oftast vänster då den är bekvämast av nån anledning. Men växlar mellan höger och vänster för att få variation under natten. men vaknar oftast på rygg... så det kommer nog vara svårt att sluta sova på rygg om jag skulle bli yr av det. Man vänder sig ju i sömnen...
    Saknar så att kunna sova på mage

• Ziiah

Det kan förklara en känsla jag fick för några veckor sedan... Jag trodde faktiskt att jag svimmat i sömnen, men förstod inte alls hur det kunde gått till.. Då kanske min känsla stämde, att jag fick syrebrist.. Usch så läskigt!
    Jag brukar sova på både höger och vänster sida nu (aldrig rygg längre, det funkar inte), lutar så mycket som går med magen mot madrassen.
    Jag brukar vrida och vända mig mycket men lyckas ändå få flera timmars sömn, men sen har jag inget jobb eller något att gå upp till heller så jag skulle ju (om jag hade velat) sova hela dagarna.

Men jag förstår er som har svårt med sömnen, jag har haft det innan nu och tillslut går man på knäna. Samtidigt blir det ju bara obekvämare ju längre tiden går, så funkar man tillslut inte i vardagen är det nog ett tecken på att man borde varva ner inför förlossningen, ta ledigt och vila ut sig. Det kan ju nästan hända när som helst nu ju!

• Mango08
    Zobeideh skrev 2014-01-17 19:36:08 följande:
    Längtanefterlilladig: har tips på en action film. Riktigt bra kunde inte släppa tvn hehe. Prisoners. Rekommenderar starkt
    Håller med, riktigt bra film! =)
  • Mango08

Och filmen "Orphan". Amerikansk psykologisk thriller från 2009 som är spännande och obehaglig.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014