• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e
    MiCorazon skrev 2014-01-20 09:42:02 följande:
    Förresten, vill tipsa om att ni får fina babygåvor/babybox från Apoteket Kronan, Apoteksgruppen och Babyproffsen om ni går in och reggar er där. Har hämtat ut från alla tre och har nu bra apoteksgrejor, nappar, nappflaskor etc etc till babyn - helt GRATIS :) 
    Jag köpte täcke, kudde, lakan och sängkläder på ullared, så har allt i minsta storleken som jag tänker räcker ett tag. Sen ska barnet ligga i babynestet så då behövs inga större sängkläder till spjälsängen. Vad gäller vagnen så tänker jag att det räcker, men åkpåse, behöver man verkligen det när barnet beräknas födas i mars/april?
  • Zobeideh

Min åkpåse jag köpt kommer jag nog inte lägga i vagnen förrän till julen. Kör täcke och filt och overall nu i mars när han kommer. Känns lite för varmt med åkpåsen nu

• Mia86gbg

Förresten, vill tipsa om att ni får fina babygåvor/babybox från Apoteket Kronan, Apoteksgruppen och Babyproffsen om ni går in och reggar er där. Har hämtat ut från alla tre och har nu bra apoteksgrejor, nappar, nappflaskor etc etc till babyn - helt GRATIS :) 

Vilket bra tips!! Nu har jag också registrerat mig, på alla utom kronan..hittar inte det där??
  • ananas86

Åh, tack för tipset! :)

Har någon fler tips om hur man kan få gratisgrejer till bebis är det välkommet! :)

Vi funderar på att hyra babyskydd/bilbarnstol. Man ska tydligen kunna hyra för en billig årskostnad (400 kr) t ex på Östra Sjukhuset i Göteborg.

Någon mer som tänker hyra?
  • Saltad

Jag behöver hjälp och lite tips!

Jag kan inte bestämma mig hur länge jag ska jobba.. Vilket problem va? ;)

Är nu i vecka 32+4 och bf är 12/3. Jag mår för tillfället fortfarande bra och känner mig någorlunda pigg. Det är först nu jag känner att magen överhuvudtaget "tar i". Är förskollärare och har fått hel gravpenning beviljad, så jag får gå hem när jag vill. Hade planerat att jobba ca tre dagar i veckan fram tills den 20/2 då jag tänkte vara helt ledig framåt. Nu vet jag dock inte alls vad jag känner. Det känns lång till 20/2, men samtidigt vet jag inte vad jag ska sysselsätta mig med hemma om jag skulle va hemma helt redan.. Suck! Vad jag känner mig gnällig! Inte nöjd med något..
    Ska jobba tis, ons, tors denna veckan i alla fall, Sen vet jag inte hur jag ska göra.

Måste skicka in papperna till FK om vilka dagar jag tar också vilket stressar lite det med. Den kvinnan jag pratade med på FK häromdagen verkade tycka att jag va en idiot som inte gick hem helt när jag fick. Och min BM tycker också att jag borde sluta jobba för att inte slita ut mig. Men jag är så rädd att bli rastlös fastän jag känner att jobbet börjar "ta" lite mycket. Känner mig mest slö och omotiverad för tillfället tror jag.

Jag behöver peppande ord och tips!
    Kanske någon annan som har funderingar kring att gå hem från jobbet osv?

• Saltad
    ananas86 skrev 2014-01-20 11:41:50 följande:

Åh, tack för tipset! :)

Har någon fler tips om hur man kan få gratisgrejer till bebis är det välkommet! :)

Vi funderar på att hyra babyskydd/bilbarnstol. Man ska tydligen kunna hyra för en billig årskostnad (400 kr) t ex på Östra Sjukhuset i Göteborg.

Någon mer som tänker hyra?
    Gobokens gravidbox finns ju också om du inte beställt den ännu. :)

Vi har köpt babyskydd redan, blev ett Brio Primo för oss. Vet faktiskt ingen som hyrt, så jag kan inte säga varken bu eller bä om det. Jag hade nog själv bara varit lite rädd för att det skulle få fläckar osv som gjorde att man ändå fått betala för hela sen, men så kanske det inte är alls. 
  • Saltad
    Mia86gbg skrev 2014-01-20 11:29:28 följande:
    Vilket bra tips!! Nu har jag också registrerat mig, på alla utom kronan..hittar inte det där??
    Hittar heller inte på kronan..
  • Feminista
    Saltad skrev 2014-01-20 11:47:48 följande:

Jag behöver hjälp och lite tips!

Jag kan inte bestämma mig hur länge jag ska jobba.. Vilket problem va? ;)

Är nu i vecka 32+4 och bf är 12/3. Jag mår för tillfället fortfarande bra och känner mig någorlunda pigg. Det är först nu jag känner att magen överhuvudtaget "tar i". Är förskollärare och har fått hel gravpenning beviljad, så jag får gå hem när jag vill. Hade planerat att jobba ca tre dagar i veckan fram tills den 20/2 då jag tänkte vara helt ledig framåt. Nu vet jag dock inte alls vad jag känner. Det känns lång till 20/2, men samtidigt vet jag inte vad jag ska sysselsätta mig med hemma om jag skulle va hemma helt redan.. Suck! Vad jag känner mig gnällig! Inte nöjd med något..
    Ska jobba tis, ons, tors denna veckan i alla fall, Sen vet jag inte hur jag ska göra.

Måste skicka in papperna till FK om vilka dagar jag tar också vilket stressar lite det med. Den kvinnan jag pratade med på FK häromdagen verkade tycka att jag va en idiot som inte gick hem helt när jag fick. Och min BM tycker också att jag borde sluta jobba för att inte slita ut mig. Men jag är så rädd att bli rastlös fastän jag känner att jobbet börjar "ta" lite mycket. Känner mig mest slö och omotiverad för tillfället tror jag.

Jag behöver peppande ord och tips!
    Kanske någon annan som har funderingar kring att gå hem från jobbet osv?

Hej! Jag är beräknad en vecka efter dig och planerade att gå hem sista februari. Nu blev jag dock heltid sjukskriven två veckor framöver för onda sammandragningar, inte alls vad jag tänkt mig och vill väldigt gärna jobba. Får se vad som händer om två veckor. Försöker dock tänka på allt jag kan skämma bort mig med redan nu, utan att ha dåligt samvete. Mår du dessutom bra kan du gå promenader för att underlätta inför förlossningen, fika med goda vänner, piffa i barnrummet/hörnan med mera. Njut av att du faktiskt kan vara ledig, och rå om dig själv! Det lär dröja till nästa gång ;). Bara ett litet tips :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014