• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg

Var faktiskt uppe på Östra och gjorde EKG (?) idag. Blev så nojig när bebis inte sparkade lila hårt o ofta som innan. Men allt såg bra ut!

• j3nnyy
    Heene skrev 2014-01-20 19:34:03 följande:

Men så smart!

att dom inte nämnde det på babyproffsen när dom ändå försökte få oss att köpa halva butiken =P

Haha ja men verkligen! Annars vill dom ju gärna att man köper alla nödvändigheter ;)
  • Mia86gbg
    Heene skrev 2014-01-20 19:34:03 följande:

Men så smart!

att dom inte nämnde det på babyproffsen när dom ändå försökte få oss att köpa halva butiken =P

De kanske inte får göra reklam för det? Det finns ingen vagn mer än Bugaboo Buffalo (har jag läst o hört på babyproffsen) som är testad för att klara vikt på handtaget. Alltså ska man egentligen inte ha en väska eller något hängande på vagnen. Det har ju alla ändå..

Men krokarna verkar ju väldigt smarta..borde funka att hänga matkassar i!
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: jag har fått eksem precis vid troskanten och lite upp mot magen. Kliar som tusan. Så springer och smörjer mig hela tiden.

• Ziiah

Ingen som fått klåda på fötter och i handflatorna? På mig började det igår kväll, hoppas att det håller sig på en mild nivå så jag kan sova iaf...

• Zobeideh

Ingen klåda på handflatorna och fötterna men fingrarna har svullnat som små korvar så min förlovningsring fick jag plocka av kändes inte så roligt men men va gör man hehe

• Hallonpaj88

Jag har klåda på ben, armar och mage. Ibland dampar jag ur haha. Har några röda prickar på ena armen men inte som eksem.

Är oxå svullen om fingrarna så snart får jag ta av min ring, men är mest svullen om ben och fötter.

Har ni ansökt om dagar än? Fy vad krångligt det var!

• Ziiah
    Zobeideh skrev 2014-01-20 20:13:43 följande:
    Ingen klåda på handflatorna och fötterna men fingrarna har svullnat som små korvar så min förlovningsring fick jag plocka av kändes inte så roligt men men va gör man hehe
    Okey, jo det fick jag också göra... Bara det att min försvann, hade hellre satt den på en kedja runt halsen så länge. Det är ju bara vätska som gör så att bland annat fingrar svullnar, och det försvinner ju efter graviditeten sedan som tur är. Har du lagt undan din eller har du den i ett halsband?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014