Ms TomCat skrev 2014-01-20 20:44:14 följande:
Herregud, här får man minsann inte vara borta en dag för då missar man ju massor!!! Jag är trött på att jobba, men samtidigt vill jag inte bara gå hemma heller för då går tiden så långsamt. Jag planerar gå hem tre veckor innan bf, så ska jobba hela februari också *suck*... Är så otålig nu och vill bara ha min bebis!!! ;) Det enda eksem eller utslag jag fått är värmeutslag mellan tuttarna, snackaom i-lands problem eller? Tittarna har vuxit så mycket och bhn klämmer ihop dem och bildar en riktig opera-sångerska-klyfta, så mellan boobisarna kliar det och svider :( Vår emmaljunga hämtas vecka 8 så jag får vänta ett tag till. Just nu får jag tiden att gå genom att välja blöjhink, vilken väggdekal som ska sitta ovanför spjälsängen, och vilken rumpkräm som är bäst att inhandla till lill-killen så att "boppen" inte blir röd och trillar av haha ;)
haha mina tuttar är nästan lika små som innan, men tror de har vuxit en storlek iallafall men märks knappt tycker jag :)) sambon frågade för ett tag sen när mina bröst ska bli stora :D jag lovade honom en storlek till efter förlossningen när man ska amma. Har förstått att de sväller ytterligare då! Skämt åsido :)
Jag börjar bli kluven i vårt val av barnvagn. Har varit bensäker på Brio go iom att den har ganska högt chassi (vi är båda långa så ganska skönt att inte behöva böja sig så mycket när man lyfter bebisen), den verkar smidig och lätt att packa in i bilen, den väger inte så mycket och funkar bra i stan och på långprommisar.
Men läser att många här har valt Kronan eller Emmaljunga. Och börjar bli nyfiken och ska kanske göra en ny "marknadsundersökning" innan vi bestämmer oss helt och hållet.
Vad är era förutsättningar och kriterier för den vagn ni valt?
Vi bor som sagt i stan men har nära till strandpromenad och asfalterade stigar etc så behöver ingen mumbojumbo som passar terräng direkt. Sen har vi bil och behöver bildel och något som är lätt att packa ihop och slänga in i bagaget.
Vad tycker ni? Brio go, emmaljunga eller kronan????
Hej barnvangsdjungel phuuuu :)