• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg
    Saltad skrev 2014-01-20 11:56:49 följande:
    Göteborg Lördag 8/2 kanske?

Bara ett förslag, men jag tänkte det kanske är lättast att bara slänga ut ett datum!

Vilka kan och är intresserade? 
    Jag kan!
  • anaconda

Äntligen pratat med en otrolig trevlig och förstående person på fk! Hon tycker som mig och skulle verkligen hjälpa mig, så hoppas och håller alla tummar att de går vägen!

• Mia86gbg
    ananas86 skrev 2014-01-20 11:41:50 följande:

Åh, tack för tipset! :)

Har någon fler tips om hur man kan få gratisgrejer till bebis är det välkommet! :)

Vi funderar på att hyra babyskydd/bilbarnstol. Man ska tydligen kunna hyra för en billig årskostnad (400 kr) t ex på Östra Sjukhuset i Göteborg.

Någon mer som tänker hyra?
    Vi tänkte hyra men hittade inget bra så passade på att köpa när det var nedsatt pris innan jul. Min svägerska hyrde (dock inte i Gbg) och då funkade det så att de betalade några hundra för hyran av själva stolen, lite för adaptrar, de hyrde 2 för dina båda bilar. Av dessa pengar får de sen tillbaka "pant" när de lämnar tillbaka det. Sen var man tvungen att köpa tyget till stolen. Tyget kan man sen ha när de får nr.2. Verkade ju super!
  • LillsmurfanLisa
    TomMon skrev 2014-01-20 12:55:18 följande:
    Måste bara tipsa om Me&I:s magic Pants för vuxna. Man köper dem i sin vanliga storlek och kan sedan ha dem hela graviditeten och efteråt. Helt underbara!
  • jbh

Hej!
    Antagligen så finns det redan ett svar men jag ska vara ärlig och orkar inte bläddra tillbaka just nu för att söka :)
    men jag har BF 7/3 och undrar lite hur ni tänkt bädda i vagnen? Har en brio go och fattar inte om jag ska ha åkpåse eller inte osv, ja ni vet! Så ös på med tips! :)

Bor i sthlm kanske ska tilläggas så förhoppningsvis slipper vi -41 grader!

• Heene
    jbh skrev 2014-01-20 13:56:15 följande:
    Hej!
    Antagligen så finns det redan ett svar men jag ska vara ärlig och orkar inte bläddra tillbaka just nu för att söka :)
    men jag har BF 7/3 och undrar lite hur ni tänkt bädda i vagnen? Har en brio go och fattar inte om jag ska ha åkpåse eller inte osv, ja ni vet! Så ös på med tips! :)

Vi fick rådet att köra på täcke och kudde istället för åkpåse i början. Just på grund av att det kommer börja bli varmt då ganska  snart. Den minsta åkpåsen kommer den växa ur så fort så den kommer inte hinna bli använd så mkt då bäbis kommer i mars.
    Så det blir kläder efter väder och så täcke på det =)

En större åkpåse till sittdelen har vi däremot, men den kommer ju inte börja användas förrän tidigast nästa vinter då bäbis är lite större =)
  • Hallonpaj88
    jbh skrev 2014-01-20 13:56:15 följande:

Hej!

Vi har en åkpåse och vi kommer nog använda den i början och lite "lättare" kläder. Är det vårvarmt tänkte vi använda täcke. Men vi bor vid havet och här blåser det jämt så åkpåsen blir det nog.
  • MiCorazon

Inför mars och kommande våren blir det nog täcke och filt och kudde här med och fårpäls i botten av barnvagnen. På bebisen blir det kläder och overall, vantar, tjocka strumpor och mössa :). Har köpt söta små ullstrumpor på Lindex som värmer gott! 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014