• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah

Jag kom nyss hem efter en liten promenad och fika med en tjej som väntar barn i slutet av februari. Extra skönt är att hon bara är två år äldre också! Kändes bra att få kontakt med någon i samma "sits" och få prata om sånt som kanske ingen annan är så intresserad av att prata om. Det är ju också det som är så bra med den här tråden! Känner ni andra någon som väntar barn ungefär samtidigt, som ni pratar med och träffar? :)

• LillsmurfanLisa
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-20 15:17:14 följande:
    Haha vad rolig du är. Gissningslekar är kul =)
    Jag hoppas att fler än du tycker det, det är min räddning :)
  • LillsmurfanLisa
    Ziiah skrev 2014-01-20 15:55:39 följande:
    Jag kom nyss hem efter en liten promenad och fika med en tjej som väntar barn i slutet av februari. Extra skönt är att hon bara är två år äldre också! Kändes bra att få kontakt med någon i samma "sits" och få prata om sånt som kanske ingen annan är så intresserad av att prata om. Det är ju också det som är så bra med den här tråden! Känner ni andra någon som väntar barn ungefär samtidigt, som ni pratar med och träffar? :)
    En av mina närmaste vänner ligger 11 veckor efter mig, min syssling (som jag står nära, men som tyvärr bor i Australien) ligger 10 veckor efter mig och en av mina bästa kompisar fick barn i september (hon bor dessutom bara ett par hundra meter ifrån oss) så jag har folk omkring mig i samma sits. Det känns riktigt bra! Dock är det ingen som ligger sådär riktigt i fas med mig, men då är ju denna tråd ett perfekt komplement :)
  • TomMon

Var hos bm idag. V 33 och ett sf mått på 28. Äntligen är blodvärdet normalt på 120! Trycket var däremot lite lågt, men det var inget chockerande.

Idag har jag fixat lite i bebisens rum, mysigt! Men måtten på Ullareds sängkläder stämmer inte alls med de kuddar vi köpte, störigt...

• Heene

Jag kände mig dum igår... eller gör det egentligen fortfarande =P
    Vi hämtade ju vår vagn igår och då även skötväskan. tänkte att jag skulle sätta på den så där bra på vagnen som man sett att andra har. Men hur f*n då???? haha
    Jag har kliat mig i huvudet i ett dygn nu men kommer inte fram till ngt. Nu har jag bara hängt den i remmen över handtaget på vagnen. Men var tvungen att vinkla ner handtaget så pass mkt att den inte skulle glida av. Känns jättefel, men samtidigt som det enda alternativet att göra.
    har ni nån koll på hur det är tänkt att den ska sitta?

• j3nnyy
    Heene skrev 2014-01-20 17:34:48 följande:

Vi hämtade ju vår vagn igår och då även skötväskan. tänkte att jag skulle sätta på den så där bra på vagnen som man sett att andra har. Men hur f*n då???? haha
    Jag har kliat mig i huvudet i ett dygn nu men kommer inte fram till ngt. Nu har jag bara hängt den i remmen över handtaget på vagnen. Men var tvungen att vinkla ner handtaget så pass mkt att den inte skulle glida av. Känns jättefel, men samtidigt som det enda alternativet att göra.

Den skötväskan vi har köpt finns det speciella band att fästa på vagnen. Men vet att en kompis har några typ små krokar som hon fäster på vagnen o hänger skötväskan på. Hon har en emmaljunga vagn o skötväska. Ska fråga henne :)
  • j3nnyy
    Heene skrev 2014-01-20 17:34:48 följande:

www.syskonhuset.se/barnvagnstillbehor/543-barnvagnskrokar-2-pack.html

T ex den här :) googla barnvagnskrokar
  • Mango08
    Mia86gbg skrev 2014-01-18 21:15:28 följande:
    Jag har också köpt det mesta. Har lite smått kvar som jag har sparar mig lite på för att få njuta av förberedelserna länge
    Spjälskydd, är det ett måste? Det är ju inte direkt så att bebisen kommer få igenom huvudet mellan spjälorna? Eller är det för övriga kroppen kanske?
    Skötväska, någon som köpt någon som verkar bra? Jag går o klämmer o känner lite då o då men har inte bestämt mig än. Dyrt!
    Jag tror att spjälskydd är ett måste, iaf sen när bebisen börjar rulla runt och kan slå sig mot spjälorna. Men som tur är så är spjälskydd billigt =)

Jag letade också skötväska som ett tok men tyckte att det var bortkastade pengar att lägga 700-800kr på en tygväska. Blev rekommenderad att köpa Stadiums bikebag för 99kr. Jag tänkte att jag provar den och om jag efter ett tag känner mig missnöjd så kanske jag köper en dyrare. Hoppas du hittar någon som passar dig! :)
  • Längtanefterlilladig

Varit på andra föräldrarkursen idag. Barnmorskan började med att ta upp att vi inte behöver gå in så mycket på vad som kan hända under graviditeten eller förlossningen som kan vara farligt utan mer fokusera på det normala. Sen efter det frågade ingen en enda fråga HAHA. Alla hade väl frågor som rörde det icke normala förloppet. Sånt man undrar över klart. Vi fick se en film från två förlossningar, inga detaljer men lite övergripande. Sen fick vi testa profylax. Min man började fnissa som en galning haha. Påtal om Ziiahs fråga om man känner någon som ska ha barn så är det rätt lustigt för mig. För jag har tre barndoms vänner. Vi har känt varann sen 1:an & gått i samma klass i 9 år sen umgås vi flitigt. Ena tjejen ska ha barn 11 februari, den andra 5 maj & den tredje i augusti

• Mango08
    Mia86gbg skrev 2014-01-19 18:25:20 följande:
    Det har varit väldigt lite aktivitet i magen idag. Någon som kan nåt man kan göra hemma för att få lite fart på bebisen?
    Ta ett varmt bad, det hjälper att få fart på min bebis! Samt kaffe, svart och starkt! Lycka till!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014