• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-01-19 10:19:00 följande:
    Vi har tjejnamn klart, blir det en flicka så får hon namnet Svea. Det har varit klart sen långt tillbaka. Jag har sagt sen jag var liten att jag vill ha en dotter som heter Svea. Sambon tyckte det var fint så vi bestämde oss för det.

Om det däremot blir en pojk har vi större problem, jag och sambon kommer inte direkt överens där. Sambon tycker Theo eller Oliver. Jag tycker Vilmer, Kasper eller Hampus. Sedan gillar vi båda Love men vi har en gammal gemensam kompis som heter det och han har en väldigt stark personlighet och därför är vi rädda att hela tiden förknippa namnet med honom.
    Svea hade vi också som tjejnamn, fint!
  • Längtanefterlilladig
    kucke skrev 2014-01-19 10:19:48 följande:
    Så roligt att ni är många som bloggar, skall genast kika in på varje :)

Tycker det finns mycket mer flicknamn och välja på än pojknamn ;) Men blir det en flicka blir det Ella, men pojke är vi mer osäker på då jag alltid bara gillat Esaias, men min man tvärvägrar. Även mitt andra pojknamn, Paulus är det tvärtstopp för eftersom det låter för honom för kristet :P

Längtanefterlilladig: Tycker du är jätte stark som uthärdar alla "gravsmärtor" med din endo. :) Jag hoppas verkligen du får beviljat att snittas så du kan känna dig lite tryggare över förlossningen.
    Tack snälla. Själv tycker jag mest att jag bara klagar. Men börjar bli rätt jobbigt nu.

• Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-01-19 12:15:05 följande:
    Och apropå konstiga drömmar så hade jag eldigt sex med Mads Mikkelsen i natt! :D Saknar nog verkligen sex...! Haha!
    Haha, det är i drömmarna som man får leva ut riktigt
  • Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2014-01-19 11:53:39 följande:
    I och med att jag nog fått grav.diabetes så har jag dragit ner på kolhydrater. Som icke gravid åt jag gi men kunde ändå unna mig efterrätt eller chips på helgen.
    Nu har jag gått tillbaka till gi igen vilket resulterat i att jag gått ner nästan 2 kg på 2 veckor. Så total viktuppgång sen plusset är 3,1 kg och är i vecka 34. Dock startade jag på 86,7 kg till mina 170 cm och väger idag 89,8 kg. Jag antar att det är mycket vätska som gått ur kroppen för äter ju 3 ggr om dagen + 1-2 mellanmål. Promenerar minst 30 min varje dag om inte vädret är urkasst. Någon annan som börjat gå ner det senaste? Är inte illamående och kräks inte. Ska till bm på fredag så får prata med henne då. Blir lite fundetsam bara på om jag gör något fel. Men det är fasen inte lätt att undvika att förvärra min grav. diabetes (som räknas som mildast av 4 steg) och samtidigt följa kostråd för gravida :(
    Du har ju varit super duktig & ändrat dina kostvanor sedan diabetesen. Och det påverkar klart din kropp.
    Hade du inte varit gravid hade du säkert gått ner ännu mer i vikt. Sålänge som du äter bra & rör dig är det ingen fara för bebisen. Kolhydrater är ju det som gör att man går upp i vikt.
    Jag kom ihåg när jag gick på GI för 6-7 år sedan, då gick jag ner tok mycket i vikt på super kort tid. Ocjh det var för all överflödig vätska i kroppen.
  • Joma

Jag måste bara fråga....är det bara jag som har SJUKT låg smärtgräns å är lite orolig för hur man ska klara förlossningen? Jag överdriver inte när jag betonar att den är sjukt låg, håller typ på å gråta om jag slår i en tå eller som när jag pierca läppen så svimma jag nästan! Haha.. Eller ni alla har hög smärtgräns å är såna superwomans? :)

• TomMon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-19 12:29:10 följande:
    Haha, det är i drömmarna som man får leva ut riktigt smile5.gif
    Hehe, yep! :D
  • Zobeideh

Joma: jag är precis som dig. Börjar få lite små panik nu när allt närmar sig :-/

• TomMon

Joma: jag har overkligt hög smärttröskel, vred min egen arm rätt en gång när den bröts mitt av bl a. Men jag är ÄNDÅ rätt orolig inför hur detta kommer att kännas... :)

• ananas86

Tack för stödet tjejer, ni är underbara!

Det är så lätt att påverkas även om man egentligen inte vill.

Allt detta är ju nytt, man känner sig osäker och vill ju bara att det lilla livet i magen ska må bra och födas frisk!

Varje gång jag har träffat BM känns allt bra, sen kommer alla kommentarer igen och oron är tillbaka på några dagar.

Man kommer väl få leva med den här oron för sitt barn nu resten av livet, att inget ska hända och att h*n ska få vara frisk.

Jag brukar kunna äta ganska mycket också, men min matlust varierar jättemycket beroende på hur jag mår.

Har haft ungefär samma vikt sen jag var 17 år (60-61 kg) Är 168 cm lång, så är "normalviktig" i vanliga fall. Fyller 28 år ett par veckor, så har varit stabil på den vikten länge!

Nu väger jag 72 kg, bara 4 kg mindre än min sambo, känns lite sjukt! Har aldrig vägt såhär "mycket"! :P

Tycker inte själv att magen/jag är liten, men är så trött på att bli jämförd med andra! Det är ju bara skönt att inte svälla upp och samla på sig vätska!

Skulle behöva någon som påminner mig om allt detta varje morgon!

Snart får jag ett utbrott på mina "omtänksamma" arbetskamrater som inte kan hålla sig ifrån att kommentera min kropp/mage!

Undra vad de själva skulle säga om jag började kommentera hur de ser ut på samma sätt..?

Ska på fösta föräldragruppsträffen imorgon, så tänkte ta upp det då med kommentarer man får om magen..

• SEM

Ang. Strl på magen, så kan jag tänka mig att man är mindre idag för att man vet bättre. Idag äter vi ju inte för 2... Men det är helt klart frustrerande kommentarer.. Jag bruka svara "ja, och det ärjag glad för! Vill.inte bli.större"

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014