• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Feminista

Vecka 32 här! Min slempropp gick i mitten på förra veckan och sedan dess har jag väldigt onda sammandragningar så fort jag står eller går. Var inne på förlossningen i fredags och tappen var då ej påverkad. Är dock sjukskriven heltid två veckor framöver. Då jag knappt kan röra mig i lägenheten kan jag absolut inte jobba som läget är just nu. Är väldigt rastlös av mig men försöker tänka positivt, jag hinner förbereda mig mentalt inför förlossningen.

Förutom de onda sammandragningarna har jag ont i ryggen, sover dåligt och har tråkigt ;) Men jag överlever! Nu ska vi bara så bebis att stanna ett tag till :)

• Lovely90

Jag mår fortfarande väldigt bra, men det är klart att det finns lite krämpor här med.

- Mycket sammandragningar, framförallt på kvällarna när jag ligger i soffan.
    - Molande mesvärk om kvällarna.
    - Öm mage pga alla sparkar.
    - Känningar i ischias nerven till och från.

Som ni ser ingenting som gör vardagen speciellt svår. Skall dock jobba min sista vecka nästa vecka då BM tycker att sammandragningarna och "mensvärken" är tecken på att jag behöver vila.

Skall till BM imorgon och ser framemot att få mäta magen och även att väga mig. Tror jag börjar närma mig +10kg nu :|.

• Joma

Är de alla pappor som ska va hemma nånting? Här ska han ge över alla dagar till mig så jag ska vara hemma hela tiden :)

Just den 1/2 kan inte jag heller tyvärr.. Veckorna är nästan lättast för mig men jag förstår ju er som jobbar å inte har möjlighet då!

• Emelie e

Är det någon som redan gått på ledighet nu?? Jag tog examen i fredags och känner att jag inte klarar av att jobba pga. ryggvärk, ont i fötter m.m. Men är otroligt rastlös, min sambo som kommer hem från jobbet är trött och jag är uttråkad..

• Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2014-01-21 19:02:26 följande:
    Är de alla pappor som ska va hemma nånting? Här ska han ge över alla dagar till mig så jag ska vara hemma hela tiden :) Just den 1/2 kan inte jag heller tyvärr.. Veckorna är nästan lättast för mig men jag förstår ju er som jobbar å inte har möjlighet då!

Jag tänkte vara hemma mars 2014-oktober 2015. Sen tänkte vi att min man ska vara hemma november 2015-januari/februari 2016
  • Joma

Men då tar du inte ut så många dagar per vecka eller? Har iofs inte kollat riktigt men jag tror inte de räcker så länge för mig :( Vill dock inte ha honom på dagis förrän han är över ett så jag ska försöka spara så mycke dagar jag kan..

• lele79

Jag kan tyvärr inte heller den 1e. Gärna mitt i veckan om ni andra kan då??!

• MagdalenaZ

j3nny: Jo men hur är det nu för dig?

Längtanefter: Det va ju tråkigt! Men då blir det ingen träff i Skåne om jag förstått det rätt?

Ni som beställt babynest via nätet, var har ni beställt och hur mycket kostade de?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014