• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-13 20:34:33 följande:

Låter ju lovande Gud så skönt att åka på semester?Ska ni på sol & badresa? Här har det regnat & åskat sen i lördags. Och jag har semester. Känns mer som jag är sjukskriven. Ligger mest i soffan & kollar film :-P

En fråga, är väl egentligen fel person att ställa den här frågan men varför så ofta VUL?
    Jag önskar också att jag kunde få göra VUL oftare men min läkare säger att helst inte ska vara där och störa.
    Nu kanske inte min läkare vet och kanske har okunskap...
    Själv ska jag göra ett till i vecka 11+0 OM jag nu kommer så långt.
    Hoppas,hoppas,hoppas....

Vad går det för bra filmer på TV?          
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-13 21:44:31 följande:
    Hur många av er här inne känner av molvärk? Kan ni beskriva hur det känns?Och var det sitter. Hade super mycket molvärk till gränsen mot mensvärk i veckorna 5,6,7. Sedan lugnade det ner sig. Imorse vaknade jag upp med mens liknande värk & det har i princip varit hela dagen. Är mer när jag ligger ner. Eller så beror det på att jag tänker mer på det då. Det molar hela tiden & känns ungefär som om jag ska ha mens. Antar och HOPPAS att det är livmodern som växer.

Så va det för mig igår, molade och högg till och med till i höger sida, kändes lite i ryggen också, va jätte nojig men säkert bara växtvärk.
    Idag hade jag också lite grann men betydligt lugnare än igår.  
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-13 22:04:11 följande:
    En fråga, är väl egentligen fel person att ställa den här frågan men varför så ofta VUL? Jag önskar också att jag kunde få göra VUL oftare men min läkare säger att helst inte ska vara där och störa. Nu kanske inte min läkare vet och kanske har okunskap... Själv ska jag göra ett till i vecka 11+0 OM jag nu kommer så långt. Hoppas,hoppas,hoppas.... Vad går det för bra filmer på TV?          

Jag gjorde ett VUL 1/8 för jag var orolig & hade ont i magen. Det var på MVC. Sedan har jag en läkare som jag & min man gått hos i fyra år för barnlösheten. Han ville att jag skulle komma på ett VUL 8/8 som jag bokat sedan innan. Bara för att kolla att allt är bra. Han sa också att jag får komma när jag vill till honom. Oro & stress är inte bra för varken mamma eller barn & det är då bättre med ett VUL extra. Han är väldigt snäll min läkare. Jag & mannen kollar på "Orange is the new black" en serie. Väldigt bra!
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-13 22:15:25 följande:

Jag gjorde ett VUL 1/8 för jag var orolig & hade ont i magen. Det var på MVC. Sedan har jag en läkare som jag & min man gått hos i fyra år för barnlösheten. Han ville att jag skulle komma på ett VUL 8/8 som jag bokat sedan innan. Bara för att kolla att allt är bra. Han sa också att jag får komma när jag vill till honom. Oro & stress är inte bra för varken mamma eller barn & det är då bättre med ett VUL extra. Han är väldigt snäll min läkare. Jag & mannen kollar på "Orange is the new black" en serie. Väldigt bra!

Aha ok men det serien hör jag aldrig hört talas om, försöker hitta nått bra på tv men det går bara skräp, vilken kanal? 
    Ska höra mig för om jag kanske kan få ett VUL extra, det är så lång tid tills jag får göra mitt men nu har jag äntligen fått kontakt med nån psykolog för ett bedömnings samtal nästa vecka.
    Hoppas bara hon förstår mig och kan lugna mina never lite...
    Sen veckan efter så ska jag på inskrivnings samtal.        
  • flowers

Jag tar livet av mig, nu går det här åt helvete!!!
    Är helt knäckt...
    Har börjat BLÖDA!!!     

• LillsmurfanLisa
    flowers skrev 2013-08-14 01:04:04 följande:
    Jag tar livet av mig, nu går det här åt helvete!!!
    Är helt knäckt...
    Har börjat BLÖDA!!!     
    Har du någon du kan ringa? Gynakuten? 

Det är inte ovanligt med blödningar under en graviditet och någon annan skrev ju här att hon haft flera kraftiga blödningar men ändå hade ett piggt foster i magen. Försök hålla dig lugn, för din egen och barnets skull. Jag vet att det är lätt för mig att sitta här och skriva det, men tiotusen gånger svårare att verkligen genomföra, men försök. Många styrkekramar
  • Zobeideh

Idag vakna man upp och bara kände att jag vill oxå göra ett till vul. Är riktigt orolig ena stunden och allt de gamla väx till liv medan andra dagar så känns de skit bra.

Hmm och Gyn vill inte ta in mig mer förrän vecka 18 :-/

Funderar på att ringa och säga att jag har haft riktigt ont i magen och blödde en liten skvätt.
    Men vet inte. Samtidigt känns de bara fel att oroa sig. Har ju inte ont och har ingen blödning. Men då tänker man att de e MA
    :-/ hmm får se hur jag gör

• Flamenca

Jag vakna pigg och utvilad idag och ska snart hämta upp min mamma på flygplatsen, hon ska få veta idag att hon ska bli abuela i mars/april

Emaria skrev 2013-08-13 20:42:15 följande:
    Mallorca tillsammans med mannens föräldrar syster och svåger. Systern är också gravid men i v 16 nu. :) blir nog mycket läsa i skuggan och bad. Kommer nog inte orka så mycket mer! Men en och annan utflykt blir det nog! Tråkigt med dåligt väder under semestern! Jag ligger just nu på soffan och väntar på att klockan ska bli tillräckligt gör att få gå och sova. :)

Då är du inte alls så långt från mig jag bor i madrid hoppas du får en trevlig semester
    flowers skrev 2013-08-14 01:04:04 följande:
    Jag tar livet av mig, nu går det här åt helvete!!! Är helt knäckt... Har börjat BLÖDA!!!     

Hoppas det går bra, till mig har de sagt att lite blod gör inget då slemhinnorna är svullna och blir lätt retade, kramar till dig
  • Emaria
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-13 21:44:31 följande:

Hur många av er här inne känner av molvärk? Kan ni beskriva hur det känns?Och var det sitter. Hade super mycket molvärk till gränsen mot mensvärk i veckorna 5,6,7. Sedan lugnade det ner sig. Imorse vaknade jag upp med mens liknande värk & det har i princip varit hela dagen. Är mer när jag ligger ner. Eller så beror det på att jag tänker mer på det då. Det molar hela tiden & känns ungefär som om jag ska ha mens. Antar och HOPPAS att det är livmodern som växer.

Jag kände av det hela tiden igår. Har kommit och gått lite och även om jag tolkar det som växtvärk så kollar jag efter blod. Är mycket lättare än mensvärk men i kombo med lätt illamående är det inte kul...
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014