• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-13 13:02:08 följande:
    Fotfarande ne?s×à~úç.,ciØ,Â4?/ÈOÇh¼±ÍUÞwȳ?Mã¡è·7pv¹#¡gÅo¤¦PÈv]w?/ì
    ed en BM igår och hon skulle försöka hjälpa mig så jag kan få nån samtals kontakt.  Tog mig mod att göra ett VUL igår men jäkla vad ångest laddat det va, trodde jag skulle svimma. Läkaren va också nervös men när hon kollade så såg en "ostbåge" på hela 18.8 cm som daterades i V.8+3, stämmer exakt efter sista mens. Läkaren blev så lycklig så hon fick tårar i ögonen... Jag kände också hur tårarna va på väg och det vart ett lyckligt avslut.  Läkaren sa att jag ännu inte kan vara riktigt lugn eftersom risk för missfall ännu finns kvar. Fick en ny tid om 3 och en halv vecka, vet i fanken hur jag ska klara av det men jag har väl inget val! Knappt symtom men huvudsaken är att "BEBIS LEVER" Fått en tid för inskrivning nu den 30 aug. Känns nervöst allt det här och är så rädd att det inte ska gå vägen.               

Åhh va härligt att höra Flowers!! Där ser du, det var ingen fara. Så härligt det måste känts för dig. Så bra att du tog mod till dig & gick.
  • Natt

Lycka till dig flowers!!

Jag har inskrivning på tosdag och ser så fram emot det och då ska jag få datumet för ul också. Brukar vara mellan v11-14 nu och jag går in i vecka 12 imorrn så jag hoppas att jag ska få se vårt underverk nästa vecka :) Min sambo jobbar borta men jag hoppas han kan ta ledigt och vara med han vill ju det också :)

Jag har vetat länge vilken sorts vagn vi ska ha ända sen mina kompisar och syster fick. Har jämfört och klämt med och utan dem åt em så vet precis :P Men jag är rätt sugen på att köpa på blocket. min syster köpte precis en komplett och liggdelen var använd knappt 4 månader och sittdelen fortfarande var i plasten köpt förra året för runt 9000 och nu såldes för 3500. Men vi får se om det finns nåt lika bra när vi väl ska handla :)   

• Ziiah

Hur många har redan varit på inskrivning? Jag är i v 11+2 idag och har tid på fredag, funderar på vad som kommer hända då jag inte hann med någon inskrivning förra gången jag var gravid (då jag fick mf precis innan)..

• Prinsessan på ärten

jag hade inskrivning redan i vecka 8, min BM skulle på semster sen så jag tror att vi passade på att få allt gjort då :)

Har KUB bokat till den 26e så det blir första gången vi får se den lilla räkan. (12+2 då :)

Tror att det är väldigt olika i olika landsting vad man får, jag går privat med... det kanske påverkar?

Flowers: GRATTIS!!! gud vad skönt det måste vara nu :) Ta och slappna av, och njut av graviditeten. visst är det fortfarande lite risk nu men har du sett den, frisk och glad. Du ska se att allt kommer att gå bra 

• Flamenca
    Ziiah skrev 2013-08-13 15:45:49 följande:
    Hur många har redan varit på inskrivning? Jag är i v 11+2 idag och har tid på fredag, funderar på vad som kommer hända då jag inte hann med någon inskrivning förra gången jag var gravid (då jag fick mf precis innan)..

Jag var på inskrivning, hälsosamtal och vul igår men det beror nog på att vi var med i en bilkrock och jag blev ganska chockad så den läkaren på akuten föreslog att en bm skulle sätta sig och prata med oss ett tag och då sa hon att vi kunde gå in till mvc som ligger vägg i vägg . Är i v 8 men hade tid i slutet av aug
    Natt skrev 2013-08-13 15:31:45 följande:
    Lycka till dig flowers!! Jag har inskrivning på tosdag och ser så fram emot det och då ska jag få datumet för ul också. Brukar vara mellan v11-14 nu och jag går in i vecka 12 imorrn så jag hoppas att jag ska få se vårt underverk nästa vecka :) Min sambo jobbar borta men jag hoppas han kan ta ledigt och vara med han vill ju det också :) Jag har vetat länge vilken sorts vagn vi ska ha ända sen mina kompisar och syster fick. Har jämfört och klämt med och utan dem åt em så vet precis :P Men jag är rätt sugen på att köpa på blocket. min syster köpte precis en komplett och liggdelen var använd knappt 4 månader och sittdelen fortfarande var i plasten köpt förra året för runt 9000 och nu såldes för 3500. Men vi får se om det finns nåt lika bra när vi väl ska handla :)   

Å kan ni inte skriva ut van modeller jag hittar ingen jag gillar
  • Natt

Jag vill ha en som är vändbar om man vill på ett enkelt sätt, en Emmaljunga på ett sportchassi har den funktionen plus funktionen som Brio har på alla sina teleskopstyre. detta tycker jag är jätteviktigt eftersom jag har så långa ben att när jag går med de "vanliga" emmaljunga skönt för händerna så slår jag i fötterna i vagnen. syrrans hon köpte var för att ett annat par helt enkelt hade tröttnat (efter 4 månader!!) det hade inte hänt nåt tragiskt. Tänkte jag skulle skriva ut det till er med eftersom det var det första jag tänkte. Det är en brio.

• Josies

Jag ska på inskrivning på fredag och det känns så skönt. Trots massa symptom så gjorde jag ett gravtest nu efter jobbet (bara för att). Inte testat nått mer efter det ja plussade men testet idag blev så solklart positivt att det var löjligt. Kan ändå knappt fatta att det verkligen finns en liten "kotte" där inne i magen. Vagn lär ju dröja innan jag köper men något jag redan vet är att det absolut måste vara en med fyra hjul. Blir tokig på trehjulingarna! Jag gillar brios och emmaljungas rejäla vagnar.. Tyvärr kostar det ju men förhoppningsvis kan man fynda på blocket!

• Flamenca
    Natt skrev 2013-08-13 16:12:12 följande:
    Jag vill ha en som är vändbar om man vill på ett enkelt sätt, en Emmaljunga på ett sportchassi har den funktionen plus funktionen som Brio har på alla sina teleskopstyre. detta tycker jag är jätteviktigt eftersom jag har så långa ben att när jag går med de "vanliga" emmaljunga skönt för händerna så slår jag i fötterna i vagnen. syrrans hon köpte var för att ett annat par helt enkelt hade tröttnat (efter 4 månader!!) det hade inte hänt nåt tragiskt. Tänkte jag skulle skriva ut det till er med eftersom det var det första jag tänkte. Det är en brio.

Vändbar lät toppen bra vi är ganska olika i längden gär jag är 158 och maken 184 å det kan bli jobbigt att få en vagn då sa tjejen i butiken idag
  • Längtanefterlilladig

Är också intresserad av emmaljunga med sportchassi. Vi är långa båda två 1.97 & 1.80. Teleskopskaft är ett måste. Vissa av dagens barnvagnar är så oerhört låga & det hade sett väldigt roligt ut om vi som är så långa hade haft en sån låg vagn. Jag har längtat efter dagen då vi ska köpa vagn i fyra år. Eller egentligen längre. Den dagen är äntligen här snart. Det är lång leveranstid på vagnar. Kommer förmodligen få en i julklapp av svärmor. Hon har redan bestämt allt hon ska köpa

• Flamenca
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-13 17:09:23 följande:
    Är också intresserad av emmaljunga med sportchassi. Vi är långa båda två 1.97 & 1.80. Teleskopskaft är ett måste. Vissa av dagens barnvagnar är så oerhört låga & det hade sett väldigt roligt ut om vi som är så långa hade haft en sån låg vagn. Jag har längtat efter dagen då vi ska köpa vagn i fyra år. Eller egentligen längre. Den dagen är äntligen här snart. Det är lång leveranstid på vagnar. Kommer förmodligen få en i julklapp av svärmor. Hon har redan bestämt allt hon ska köpa

Oj vad långa ni är jag är bara en fis i havet jämfört med er:)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014