• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emaria

Efter en lugn och skön helg där jag mådde prima (förutom ryggont som jag tror snarare berodde på mitt kontorsjobb) mår jag nu inget vidare. Lätt illamående, trött och som mensvärk hela dagen. Intalar mig att det är livmodern som växer så det knakar eftersom det är helt överkomligt utan värktabletter.

Har även försökt boka tid hos barnmorska eftersom jag endast har träffat min fastlege (typ allmänläkare). Norge är inte som Sverige....

• Ghizlane

Hej!Du är inte ensam i det, själv känner jag mig svullen och kan inte dra in magen, jag är i vecka 9 och har gått upp 3 kg, jag är överviktig i övrigt...

• Rebecka82

Jag har också gått upp, ca 1,5 kg. Men det kan vara semestern som spökar. Jag frågar min make "har jag inte blivit lite rund om magen", men han säger att jag bara inbillar mig. 

Jag tror på att man inte ska vara orolig. Det som händer, händer. Jag har själv inte tid att vara orolig, är alldeles för upptagen med att vara trött och må illa.  

• Blixtpatrullen

Har nog gått upp nåt kilo eller två,men det kan lika gärna bero på semestern;) är i v 9. Blev tvungen att gå och köpa större behåar idag, tuttarna höll på att ramla ur de gamla! Så nu har jag två nya i 70 D som sitter perfekt:) förhoppningsvis räcker de en stund framöver.

• Zobeideh

Jag har seriöst hittat världens finaste barnvagn som jag bara måste ha! Jag e ju helt kär haha. Om man bara visste hur detta slutar så man vet om man kan köpa den eller ej... Ringde och kolla hur det såg ut i lager. Enligt mannen jag prata med e det en vagn som alltid finns i lager dock vet man ju inte i färgerna. Där fanns i 28 färger men bara 1 som jag fastna för :P

• Josies

Jag är i vecka 9 och har inte gått upp någonting än. Tror det är för att jag haft sånt illamående och haft svårt att få i mig stora mängder mat. Tuttarna börjar däremot bli sjukt tunga så måste köpa ny bh snarast!

• majsa88

Jaha.. på mig är det inte semester kg haha. jag såg vår lilla bebis på ultraljud, hjärtat slog fint. Dock lite för liten. . Är i vecka 7+0 enligt min ägglossning o fostret var 7.0 mm. Enligt efter sista mens är jag i 7+3.

Är jätte orolig att den är endast 7 mm. Någon som vart med om samma?

det som gjorde ont på höger sida var en cysta :( trodde jag skulle slippa detta under graviditet. .

• LillsmurfanLisa
    Josies skrev 2013-08-12 20:59:59 följande:
    Jag är i vecka 9 och har inte gått upp någonting än. Tror det är för att jag haft sånt illamående och haft svårt att få i mig stora mängder mat. Tuttarna börjar däremot bli sjukt tunga så måste köpa ny bh snarast!
    Vad skönt att höra. Jag är som du (men har iofs gått ner istället för att stå still, men nu har det lugnat sig med viktminskningen)
  • flowers
    Saffron, Beklagar, lider med dig fy vad hemskt att ha fått missfall.
    Hade du inte sett ett hjärta först?
    Neäää vad livet är orättvist och surt, stackare hoppas verkligen du orkar ta dig igenom det här, vet att det är svårt...
    Massa, massa styrke kramar och kärlek till dig.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014