• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-08-12 21:33:12 följande:
    Jaha.. på mig är det inte semester kg haha. jag såg vår lilla bebis på ultraljud, hjärtat slog fint. Dock lite för liten. . Är i vecka 7+0 enligt min ägglossning o fostret var 7.0 mm. Enligt efter sista mens är jag i 7+3. Är jätte orolig att den är endast 7 mm. Någon som vart med om samma? det som gjorde ont på höger sida var en cysta :( trodde jag skulle slippa detta under graviditet. .

Åhh va härligt för dig att där var en liten i magen. Grattis! Jag har varit i samma sits. Var hos läkaren 1/8 & skulle då varit i vecka 7+5. Läkaren sa att enbryot var 8,26 mm & daterade mig till vecka 6+6. Jag fick panik & började tänka alla möjliga scenarion. Bara läs längre bak i denna tråden så får du se. Jag tänkte att det var något fel & att den skulle dö & allt möjligt. En vecka senare 8/8 var jag tillbaka hos en läkare. Var JÄTTE nervös. För såklart hade jag inbillat mig att embryot skulle försvunnit eller inte växt. Men den var BAMSE stor i jämförelse. Innan såg man bara en klump. Nu såg vi verkligen huvud, armar & ben som en liten groda. Den hade vuxit 1,3 cm på en vecka. Min läkare sa att det är jätte jätte svårt att mäta exakt CRL mått (huvud till rumpa) på en sån liten liten liten plutt. Så oroa dig inte. Gör inte samma misstag som jag & gå runt & va dö orolig i en vecka. Beställ en tid nästa vecka eller om 2 veckor så får du se samma som jag Så härligt att ni såg en liten räka
  • majsa88

Å vad skönt o höra, tack för att du lugnade mig.

Helt underbart o se lillen, o se lilla hjärtat slå. Fick en bild utskriven, ville ha bilden i famnen igår natt o sova med den haha, så löjlig man blir. Jaa, jag kommer boka en tid för o kolla cystan så då kommer jag se älsklingen igen :)

Längtanefterlilladig skrev 2013-08-13 09:15:37 följande:
    Åhh va härligt för dig att där var en liten i magen. Grattis! Jag har varit i samma sits. Var hos läkaren 1/8 & skulle då varit i vecka 7+5. Läkaren sa att enbryot var 8,26 mm & daterade mig till vecka 6+6. Jag fick panik & började tänka alla möjliga scenarion. Bara läs längre bak i denna tråden så får du se. Jag tänkte att det var något fel & att den skulle dö & allt möjligt. En vecka senare 8/8 var jag tillbaka hos en läkare. Var JÄTTE nervös. För såklart hade jag inbillat mig att embryot skulle försvunnit eller inte växt. Men den var BAMSE stor i jämförelse. Innan såg man bara en klump. Nu såg vi verkligen huvud, armar & ben som en liten groda. Den hade vuxit 1,3 cm på en vecka. Min läkare sa att det är jätte jätte svårt att mäta exakt CRL mått (huvud till rumpa) på en sån liten liten liten plutt. Så oroa dig inte. Gör inte samma misstag som jag & gå runt & va dö orolig i en vecka. Beställ en tid nästa vecka eller om 2 veckor så får du se samma som jag Så härligt att ni såg en liten räka

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-08-12 20:25:43 följande:
    Jag har seriöst hittat världens finaste barnvagn som jag bara måste ha! Jag e ju helt kär haha. Om man bara visste hur detta slutar så man vet om man kan köpa den eller ej... Ringde och kolla hur det såg ut i lager. Enligt mannen jag prata med e det en vagn som alltid finns i lager dock vet man ju inte i färgerna. Där fanns i 28 färger men bara 1 som jag fastna för :P

Har också sett ut vår drömvagn. Men för mig känns det nästan liten förbjudet att tänka de tankarna ännu. Det är väl lite för tidigt gånget för det. Men jag skulle gärna köpt vagn imorgon om inte samhället tyckt annorlunda.
  • Längtanefterlilladig
    Emaria skrev 2013-08-12 16:56:28 följande:
    Efter en lugn och skön helg där jag mådde prima (förutom ryggont som jag tror snarare berodde på mitt kontorsjobb) mår jag nu inget vidare. Lätt illamående, trött och som mensvärk hela dagen. Intalar mig att det är livmodern som växer så det knakar eftersom det är helt överkomligt utan värktabletter. Har även försökt boka tid hos barnmorska eftersom jag endast har träffat min fastlege (typ allmänläkare). Norge är inte som Sverige....

Jag har kommit på att ju mer jag vilar & känner efter så känner jag mensvärk eller molvärk. Men är jag upptagen med något så känner jag inte av det. Antar att det finns där hela tiden men att man inte alltid märker det. Helt klart livmodern som växer. Fast jag är inte förtjust i känslan av mensvärk & graviditet. Trodde jag skulle bli av med dig nu. Jag har ganska mycket endometrios. Och det märks extra tydligt nu under graviditeten. Läst att man ska bli av med endometrios när man är gravid. Men inte jag inte.
  • Nyfniken83

Hej hej! Anna heter jag. Går in i vecka 10(9+0) idag.. Bf 17 mars 2014. Vi har försökt i över ett år utan resultat på grund av pco men nu helt plötsligt så tog det sig. Hihi!! Vi misstänker dock att jag e längre gången. Typ v 14. Men bm sa i telefon att vi utgår ifrån att jag hade min sista mens 4/6. Men enligt mig va de ingen mens. Bruna flytningar i bara tre fyra dagar utan dom vanliga menssmärtorna. Ska till bm på torsdag så får fråga då vad hon tycker.. Man vill ju inte missa flera veckor liksom.

• Prinsessan på ärten
    Nyfniken83 skrev 2013-08-13 10:18:28 följande:
    Hej hej! Anna heter jag. Går in i vecka 10(9+0) idag.. Bf 17 mars 2014. Vi har försökt i över ett år utan resultat på grund av pco men nu helt plötsligt så tog det sig. Hihi!! Vi misstänker dock att jag e längre gången. Typ v 14. Men bm sa i telefon att vi utgår ifrån att jag hade min sista mens 4/6. Men enligt mig va de ingen mens. Bruna flytningar i bara tre fyra dagar utan dom vanliga menssmärtorna. Ska till bm på torsdag så får fråga då vad hon tycker.. Man vill ju inte missa flera veckor liksom.
    Grattis!
    Toppen om du är i v 14 ist för 10 :) då är du ju över den "osäkra" perioden.

Se om du kan be om ett tidigt UL för att datera graviditeten. Bra för er alla att veta liksom :) 
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: håller med det e ett förbjudet område just nu så nu vill man bara att tiden går snabbt.
    Men så gott jag hör hjärtljuden i vecka 15 som jag har inskrivning så kommer jag kolla in mer på den vagnen

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014