• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag hade molvärk som du skrev 5,6,7 men nu har allt börjar lugnat sig kommer bara lite då och då men när jag väl får de känns de precis som mensvärk.

• Awanata

Jag har molvärk! Det känns väldigt dovt och som lättare mensvärk. Jag känner av det mer eller mindre hela tiden eftersom jag har ett stillasittande jobb. Rör jag på mig så känner jag det inte alls.

Jag var på inskrivning igår och blev väldigt lugn av barnmorskan. Hon sa att såna "missed abortions" händer men är ovanliga, och så länge jag inte blöder och har ont så ska jag njuta av att jag mår bättre. Hon trodde jag kunde vara några dagar längre gången än vad vi tror att jag är.

Åh vad chockad jag blev i natt! Vi har två berner sennen tikar. Den ena är en riktig mammagris men har inte reagerat på graviditeten hittills. Min sambo jobbar natt så sover ensam.. mammagrisen brukar hoppa upp och lägga sig i sängen och gosa lite innan jag somnar men hoppar alltid ner för att det är för varmt. Nu i natt låg hon i sängen hela natten, morrade lite tyst så fort hon hörde något utanför (jag har knappt hört henne morra förutom vid bus) PLUS att jag blev väckt 3 ggr av att hon "buffade" och slickade på min mage. Jag tror bestämt hon förstår att det är något därinne Glad

• Awanata

Har någon bytt barnmorska förresten? Vi har haft olika varje gång. "Min" barnmorska antar jag är den jag hade vid hälsosamtalet och henne gillade jag inte alls. Det var inget fel på henne så men allt kändes bara så.. konstlat på något vis. Min sambo var med på frejasamtalet och nu på inskrivningen igår och vi båda fastnade verkligen för barnmorskan igår! Så vi vill gärna byta till henne men hur tusan gör jag? Vi ska ju ringa själva efter RUL sen.. ska man byta då eller ska man ringa redan nu och vad tusan säger man?

Sånt här tycker jag är liite jobbigt..

• Zobeideh

Awanata: kändes lugnt för mig nu när du skrev va din BM hade sagt om MA. Jag e livrädd för att få de igen. Men jag har varken ont och jag blöder inte så jag antar att jag ska fortsätta va glad och njuta

Jag har faktiskt inte bytat e riktigt nöjd med vår. Men tror de bara e att ringa. Detta e ju en person du ska ha i ca 9 mån. Så de måste ju kännas rätt för dig/er.

• Victrix

Hej på er, tar en liten paus från denna tråden då jag själv blir så uppstressad av oro och allt som kan hända. Men kikar nog in då och då och återkommer när jag kommit förbi de farliga veckorna och förhoppningsvis kan njuta lite mer och inte bli lika orolig av att läsa om andras oro. Önskar er alla lycka till så länge.

• Awanata

Zobeideh skrev 2013-08-14 08:59:35 följande:
    Awanata: kändes lugnt för mig nu när du skrev va din BM hade sagt om MA. Jag e livrädd för att få de igen. Men jag har varken ont och jag blöder inte så jag antar att jag ska fortsätta va glad och njuta

Jag har faktiskt inte bytat e riktigt nöjd med vår. Men tror de bara e att ringa. Detta e ju en person du ska ha i ca 9 mån. Så de måste ju kännas rätt för dig/er.

Jag kände mig också lugnare efter det Glad Det känns som jag hör om det mer ofta än sällan men barnmorskan sa att det oftast är dom som varit med om sånt som pratar om det. Man tar inte till sig solskenshistorierna. Det kan nog stämma!
  • Emaria

Vad gäller MA så har jag förstått det som att det är vanligare än vad man trott tack vare att många idag gör VUL. Men att gå länge med ett dött foster utan att veta är inte vanligt så det är därför man inte ska oroa sig. Det är ju inte så att missfallsrisken är större än annars!

www.babyornot.se/menupage.php/uid/120

• Längtanefterlilladig

Nu på morgonen har mensvärken ökat. Jag har inga blödningar. Ringde till min gynläkare. Sköterskan sa att det är normalt att ha det så men hon tyckte ändå att de kunde titta på mig. Så imorgon 8.00 är det upp till dom igen. Hon påstod att jag ska ta det lugnt & inte lyfta. Kanske det sätter igång mer sammandragningar då? Jag känner mig rätt så lugn just nu. Känns skönt att få en tid så snabbt. Hoppas bara det är livmodern som växer & inget annat. Hör av mig efter jag varit där imorgon.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014