• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emaria

Har hört att stora bebisar är lättare att klämma ut. Att små får man själv kämpa mer. Har varit rädd för det där men finns nog så mycket annat som avgör hur förlossningen går.

Berättade för mamma i helgen och fick veta att hon haft liten mage alla tre ggr så kommer nog dröja ett tag innan det syns på mig om det ligger i släkten. Ska iväg på semester om 1,5 v, ska bli redigt skönt att komma iväg lite! Jobbat hela sommaren!

• Zobeideh

Tycker oxå att de e riktigt mysigt att läsa för var vecka vad som händer. Tycker de e så häftigt att nu denna veckan så börjar den röra sig (inte så man känner) men ändå :D

• Längtanefterlilladig
    Emaria skrev 2013-08-13 20:20:09 följande:
    Har hört att stora bebisar är lättare att klämma ut. Att små får man själv kämpa mer. Har varit rädd för det där men finns nog så mycket annat som avgör hur förlossningen går. Berättade för mamma i helgen och fick veta att hon haft liten mage alla tre ggr så kommer nog dröja ett tag innan det syns på mig om det ligger i släkten. Ska iväg på semester om 1,5 v, ska bli redigt skönt att komma iväg lite! Jobbat hela sommaren!

Låter ju lovande Gud så skönt att åka på semester?Ska ni på sol & badresa? Här har det regnat & åskat sen i lördags. Och jag har semester. Känns mer som jag är sjukskriven. Ligger mest i soffan & kollar film :-P
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-08-13 20:28:16 följande:
    Vilka appar har ni på telefonen?

"Pampers hello baby" "familjeliv" "gravid kalender, gravid app" & "1177". Alla står det typ samma men olika storlekar på fostret. Tycker pampers & familjeliv är bäst. Vilka har du?
  • Emaria
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-13 20:34:33 följande:

Låter ju lovande smile5.gif Gud så skönt att åka på semester?Ska ni på sol & badresa? Här har det regnat & åskat sen i lördags. Och jag har semester. Känns mer som jag är sjukskriven. Ligger mest i soffan & kollar film :-P
    Mallorca tillsammans med mannens föräldrar syster och svåger. Systern är också gravid men i v 16 nu. :) blir nog mycket läsa i skuggan och bad. Kommer nog inte orka så mycket mer! Men en och annan utflykt blir det nog!

Tråkigt med dåligt väder under semestern! Jag ligger just nu på soffan och väntar på att klockan ska bli tillräckligt gör att få gå och sova. :)
  • Zobeideh

Jag kör på hallo baby gravid app 1177 och sen fl tycker den hallo baby e riktigt häftig :)

• Längtanefterlilladig
    Emaria skrev 2013-08-13 20:42:15 följande:
    Mallorca tillsammans med mannens föräldrar syster och svåger. Systern är också gravid men i v 16 nu. :) blir nog mycket läsa i skuggan och bad. Kommer nog inte orka så mycket mer! Men en och annan utflykt blir det nog! Tråkigt med dåligt väder under semestern! Jag ligger just nu på soffan och väntar på att klockan ska bli tillräckligt gör att få gå och sova. :)

Inte alls avundsjuk OOOONEJ
  • LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-13 20:36:17 följande:

"Pampers hello baby" "familjeliv" "gravid kalender, gravid app" & "1177". Alla står det typ samma men olika storlekar på fostret. Tycker pampers & familjeliv är bäst. Vilka har du?
    Jag kör fyra appar, men egentligen är det bara Babygruppens Gravid App som jag gillar. I övrigt har jag I'm expecting, BabyBump (otroligt amerikansk och fjantig till och från) samt Babycenters "Din graviditet" (på spanska dock, men appen finns på svenska också - även om hemsidan är nerlagd)
  • Längtanefterlilladig

Hur många av er här inne känner av molvärk? Kan ni beskriva hur det känns?Och var det sitter. Hade super mycket molvärk till gränsen mot mensvärk i veckorna 5,6,7. Sedan lugnade det ner sig. Imorse vaknade jag upp med mens liknande värk & det har i princip varit hela dagen. Är mer när jag ligger ner. Eller så beror det på att jag tänker mer på det då. Det molar hela tiden & känns ungefär som om jag ska ha mens. Antar och HOPPAS att det är livmodern som växer.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014