• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah

Jag ser alla andras magar och börjar fundera på om jag verkligen har någon som växer där inne, för på mig syns det knappt.. Jag är 1.60 lång och väger 50-53 kg normalt, men magen syns knappt.. Iaf inte på morgonen. På kvällen är den ju lite större men då vet man ju att den bara är uppsvälld liksom.. Jag jämför min mage med de som är i ungefär samma vecka och blir bara oroligare.. Jag vet ju inte heller hur stor man ska vara i v11-12...

• Liljekonvalj3

Någon som har något bra knep mot illamåendet? Spydde som en kalv innan jobbet imorse.. Har hört om postafen? Någon som testat?

• Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-08-14 18:00:55 följande:

Jag ser alla andras magar och börjar fundera på om jag verkligen har någon som växer där inne, för på mig syns det knappt.. Jag är 1.60 lång och väger 50-53 kg normalt, men magen syns knappt.. Iaf inte på morgonen. På kvällen är den ju lite större men då vet man ju att den bara är uppsvälld liksom.. Jag jämför min mage med de som är i ungefär samma vecka och blir bara oroligare.. Jag vet ju inte heller hur stor man ska vara i v11-12...

Bebismagen kommer ju inte fören typ vecka 15 va jag har läst. Jag är uppsvälld av gaser & annat skoj
  • Zobeideh

Ziiah: jag tror de e för jag varit kraftig en gång i tiden och därför syns de lite mer som ex på mig. Jag känner folk som de inte synts på förrän vecka 18 typ så de e olika från person till person :)

• Flamenca
    Liljekonvalj3 skrev 2013-08-14 18:41:14 följande:
    Någon som har något bra knep mot illamåendet? Spydde som en kalv innan jobbet imorse.. Har hört om postafen? Någon som testat?

Jag äter nåt åksjuketabletter mvc föreslog och dricker ingefärste
  • Natt

ziiah: Jag går in i vecka 12 idag och jag har inte heller haft något vul eller nåt. ska på inskrivningen imorrn så jag hoppas bara att de bekräftar att det är nåt därinne så jag vet om det. Ska bestämma mig för om jag ska byta inriktning på jobbet också och det beror ju lite på hur det är med magen :)

• Ziiah
    Natt skrev 2013-08-14 19:57:58 följande:
    ziiah: Jag går in i vecka 12 idag och jag har inte heller haft något vul eller nåt. ska på inskrivningen imorrn så jag hoppas bara att de bekräftar att det är nåt därinne så jag vet om det. Ska bestämma mig för om jag ska byta inriktning på jobbet också och det beror ju lite på hur det är med magen :)
    Hur kollar dom det då? Jag har inskrivning på fredag, har redan gjort ett gravtest där som var positivt men det hjälper inte för när jag fick mf hade jag plus på stickan också..

Någon som vet när man kan lyssna på hjärtljuden som tidigast?
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-08-14 20:13:05 följande:
    Hur kollar dom det då? Jag har inskrivning på fredag, har redan gjort ett gravtest där som var positivt men det hjälper inte för när jag fick mf hade jag plus på stickan också..

KAN höra från vecka 14 men lättast är vecka 16.
  • Natt
    Ziiah skrev 2013-08-14 20:13:05 följande:

Nä jag vet inte om de kan se det eller göra nåt. Jag bara hoppas. Jag hade också MF så jag hoppas att den mår bra därinne och som sagt jag har den här jobbchansen och jag vill göra det bästa valet. Men jag tror inte de kommer göra nåt annat än att ta blodprov tyvärr..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014