• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Jag har mått lite små illa sedan jag fick veta att jag var gravid i vecka 5. Jag kräkte en eller två gånger vecka 6-7. Sedan ingenting. Denna & förra veckan alltså vecka 8 & 9 har jag kräkt flera gånger. Bland annat nu precis då jag inte fick behålla min goda frukost. Såhär är det för mig. Svara om ni känner igen er eller hur ni känner er; Jag vaknar på morgonen & är riktigt riktigt hungrig & illamående. Inte så jag kan spy. Men magen kör runt. Måste göra frukost snabbt. Gör goda mackor med ost & marmelad & god juice. Sitter & läser tidningen. Känner att tuggorna växer i munnen men tänker på något annat. Dukar av tallriken. Känner då lukten av soppåsen eller ser matrester i diskhon. Börjar hulka. Går ut i trädgården för en nypa färsk luft. Går runt & klöker mig hela tiden. Sen går jag in igen & då känner jag hur det vänder sig i magen & jag springer till badrummet & spyr & spyr & spyr. Tills magen är tom. Frukosten är värst. Jag kan må illa under dagen. Men inte sådan kräks. Matlusten är sådär. Äter oerhört lite mat. Inte vad som helst. Sa innan att jag har gått UPP i vikt. Har jag inte. Jag hade gått ner 2 kg sedan inskrivning hos BM 29/7.

• Zobeideh

Här har de inte varit sån illamående. Jag e mer att jag e typ hungrig var tredje timme och äter jag inte så mår jag rent ut sagt piss. Och ibland när jag ska äta ex middag så kan tuggorna vända sig i munnen men måste få i mig mat så de lugnar sig.
    Molvärk har jag lite då och då. Ibland känns de som mensen e på g. Brösten gör inte lika ont längre men de kommer imellanåt. Så det värsta har lugnat sig för mig. Rätt skönt.

• qwerty1234

Första veckorna hade jag en hemsk molvärk som kändes som en rejäl mensvärk, nu är det bättre men jag känner fortfarande av det ibland. För två veckor sedan började illamåendet men inte förrän igår var jag tvungen att spy. V.9+3 idag och jag längtar tills jag får känna mig piggare igen!

• Längtanefterlilladig
    qwerty1234 skrev 2013-08-14 12:41:45 följande:
    Första veckorna hade jag en hemsk molvärk som kändes som en rejäl mensvärk, nu är det bättre men jag känner fortfarande av det ibland. För två veckor sedan började illamåendet men inte förrän igår var jag tvungen att spy. V.9+3 idag och jag längtar tills jag får känna mig piggare igen!

Samma som mig då ungefär
  • Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-14 11:23:09 följande:
    Jag har mått lite små illa sedan jag fick veta att jag var gravid i vecka 5. Jag kräkte en eller två gånger vecka 6-7. Sedan ingenting. Denna & förra veckan alltså vecka 8 & 9 har jag kräkt flera gånger. Bland annat nu precis då jag inte fick behålla min goda frukost. Såhär är det för mig. Svara om ni känner igen er eller hur ni känner er; Jag vaknar på morgonen & är riktigt riktigt hungrig & illamående. Inte så jag kan spy. Men magen kör runt. Måste göra frukost snabbt. Gör goda mackor med ost & marmelad & god juice. Sitter & läser tidningen. Känner att tuggorna växer i munnen men tänker på något annat. Dukar av tallriken. Känner då lukten av soppåsen eller ser matrester i diskhon. Börjar hulka. Går ut i trädgården för en nypa färsk luft. Går runt & klöker mig hela tiden. Sen går jag in igen & då känner jag hur det vänder sig i magen & jag springer till badrummet & spyr & spyr & spyr. Tills magen är tom. Frukosten är värst. Jag kan må illa under dagen. Men inte sådan kräks. Matlusten är sådär. Äter oerhört lite mat. Inte vad som helst. Sa innan att jag har gått UPP i vikt. Har jag inte. Jag hade gått ner 2 kg sedan inskrivning hos BM 29/7.
    För de flesta går illamåendet över runt v12.

Jag har inte spytt så mycket, men illamåendet har varit jobbigt hela tiden. Jag har bara spytt 4 gånger under graviditeten. Men har känt mig spyfärdig nästan varje dag innan. Nu börjar det ge med sig lite men är ju i v12 nu. Jag trodde aldrig att jag skulle bli av med det illamåendet.. Men jo, nu kan jag äta utan problem och göra saker på dagarna! Trots det så spydde jag igår och känner mig spyfärdig fortfarande ibland, trots att illamåendet inte är lika jobbigt. Men tanken på att röka kan ibland sätta igång reflexerna och även andra äckliga saker och även lukter. Att äta innan var väldigt jobbigt, kunde inte äta något jag inte var absolut sugen på. Men det blir förhoppningsvis bättre för dig också sen.
    Vikten är nog inget att vara så orolig över, det står det ju om lite överallt om man läser om graviditeten i de första 12 veckorna. Jag tror inte jag gått upp det jag "borde" gjort, men det tas igen senare Flört
  • Nyfniken83

Inte för att jag klagar MEN jag har inte spytt en ända gång v 9+1 idag... Mår lite illa ibland men de e knappt märkbart. Ibland undrar jag om det verkligen finns en bulle i min ugn.. Ska till bm imorrn på inskrivning men hon lär väl inte bekräfta att det finns nåt där inne?? Eller görs någon undersökning på inskrivningen??

• Emaria
    Nyfniken83 skrev 2013-08-14 13:03:48 följande:

Inte för att jag klagar MEN jag har inte spytt en ända gång v 9+1 idag... Mår lite illa ibland men de e knappt märkbart. Ibland undrar jag om det verkligen finns en bulle i min ugn.. Ska till bm imorrn på inskrivning men hon lär väl inte bekräfta att det finns nåt där inne?? Eller görs någon undersökning på inskrivningen??

Jag undrar, när man ska bestämma blodgrupp på fostret borde man väl inse att det inte finns något om det vore så? Ska gå och ta blodprov nästa vecka och funderat på om man kan få bekräftelse på det sättet...
  • Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-08-14 13:03:48 följande:

Tror inte det görs någon undersökning på inskrivningen. Inte vad jag vet iallfall. Det är helt normalt att inte må illa. 70 % mår illa någongång under graviditet. 30 % gör inte det. Min mamma har fött tre barn aldrig mått illa. Syrran har fött två barn aldrig mått illa. Beror på hur väl man klarar av hormonförändringar har jag läst.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014