• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Varit på UL precis. Moderkakan hade flyttat upp. Hjärtat slog fint, fostervattnet var bra & bebis såg ut att må bra. Det var svårt att se bebisen tydligt var bara en massa ben,fötter & händer hehe. Huvudet låg neråt, ryggen till vänster & benen & fötterna & faktiskt också händerna till höger vid mina revben. Fattar inte hur de får plats & ligger.

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: va skönt att allt såg bra ut. Då ligger våra bebisar likadant haha. Mätte dem din bebis? Eller dem kolla oxå bara moderkakan ?

• Lovely90
    j3nnyy skrev 2014-01-23 16:23:49 följande:

Har ni börjat packa bb väskan eller när tror ni det är lagom att göra det?

Jag har inte börjat än, men börjat göra en lista på vad jag skall packa ner. Jobbar nästa vecka också sen går jag på ledigt f.o.m februari, tror jag kommer packa väskan ganska snart därefter för BM verkar tro att bebis kommer komma tidigare än BF som är 5/3.
  • Längtanefterlilladig

Har någon av er köpt en Bröstpump eller ska man köpa det när & OM man kommer igång med amning. Hört av många att mendela är bäst, den elektriska.

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-01-23 16:55:52 följande:
    Längtanefterlilladig: va skönt att allt såg bra ut. Då ligger våra bebisar likadant haha. Mätte dem din bebis? Eller dem kolla oxå bara moderkakan ?

Fick samma svar som du fick. Att de bara kollar vikt om SF måttet är avvikande.
  • j3nnyy
    Lovely90 skrev 2014-01-23 16:59:27 följande:
    Jag har inte börjat än, men börjat göra en lista på vad jag skall packa ner. Jobbar nästa vecka också sen går jag på ledigt f.o.m februari, tror jag kommer packa väskan ganska snart därefter för BM verkar tro att bebis kommer komma tidigare än BF som är 5/3.
    Har oxå börjat med en lista, men känns som att jag kommer bli tokig o se den där väskan stå o vänta! Varför tror hon bebisen ska komma tidigare?
  • LillsmurfanLisa

Tinapina & MiCorazon: Det var jag som också fått vagel, men tack och lov verkar den på väg att försvinna (och har inte gjort så ont).

Angående BB-västa så packar jag nog den ett par veckor innan (har BF 12 mars, så i början på mars typ). Jag har påbörjat en liten lista, men va sjutton. Det är ju inte så mycket grejer man verkligen behöver i alla fall, inser jag.

• carina87

Enligt BM är huvudet fixerat nu.

Fick dra upp benen, andas in och sen ut och då sa hon att det verkar ligga långt ner i bäckenet. BF 12/3, men frågan är om man går så länge med ett fixerat huvud.

• j3nnyy

Om man kollar listor på internet blir de hur mycket som helst man ska ta med.. Jag vill inte att dom på bb ska tänka att man e galen o kommer med en hel resväska men om man ska vara där i ett par dygn (snittet för förstföderska på ks som vi valt är 3 dagar om man haft normal förlossning) så kanske man vill ha lite kläder till oss båda o till bebisen så klart. Har en kompis som hade med sig 4 par bodys som hennes son kräktes ner på en dag, pappan åkte o handlade 4 till som han kunde ha dagen efter sen fick hennes mamma åka hem till dom o hämta så hon sa "ta med måååånga bodys" medans nästa säger att man bara behöver ett eller två ombyten till bebisen haha

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014