• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-01-22 10:43:00 följande:
    Tillbaka från ultraljudet. allt såg finemang ut :) moderkakan har flyttat sig uppåt. Blev lite besviken att dem inte mätte så fick aldrig reda på någon vikt. Hon ville bara se moderkakan och kolla så hjärta och allt slog på fint. Och ingen bild blev där heller. Svårt att få bilder när dem e så stora så försökte få en profil på ansiktet men självklart ligger han gömd med ansiktet inåt så man såg bara bakhuvudet :-P men de viktigaste av allt är att allt va bra så får vänta nu med att se han tills han kommer ut :-P

Skönt att allt såg bra ut. Tråkigt att inte få veta vikt. Frågade ni om det? Din lille gillar att gömma sig på varje ultraljud. En liten buse
  • Zobeideh

Ja verkligen :)
    Ja jag fråga men hon kollade bara snabbt hon sa att dem inte mäter barnet för "skojs skull) dem mäter bara när BM tycker att magen inte växt som den ska. hon ville bara kolla moderkakan och hjärtat så vi fick nöja oss med de och nöja oss med att se baksidan av han haha och så dubbelkollade vi könet och denna gången va han inte blyg de e garanterat en pojke utan tvekan haha

• MiCorazon

Ögonfransarna har jag inte märkt någon skillnad på men har fått tjockare hår på huvudet och sen faktiskt mycket mindre hår på benen och övriga delar under magnivå :). Så behöver inte vaxa lika ofta! :))

• Emelie e

Någon mer som har torr hårbotten?? Vet inte om det är mjäll eller bara torr hårbotten, ska man köpa schampo mot det tro?

• Tinapina

Ja, visst är artikeln hemsk! Men samtidigt bara skrattade vi åt den när vi såg den.

Hormoner kan påverkar alla hårsäckar vid en graviditet, vissa blir mörkare andra får konstiga ögonfransar. Dock är det inte säkert att det går helt tillbaka till läget som det var tidigare men det är det lilla i sammanhanget när bebis kommit:)

• zamfiola

Har ni tecknat gravidförsäkringen?

Vi gjorde det hos Trygghansa och nu ringde en kvinna därifrån och sa att dom alltid gör hembesök vid tecknande av gravidförsäkring för att informera om både den och barnförsäkringar..

Är det bara nått säljknep för att man ska teckna fler försäkringar hos dom? Eller är det bra info man får? Har ni andra fått besök av dom? )

• Tinapina

Längtan. Man kan alltså inte "få" ett snitt på egen begäran i Halmstad eller? Mkt märkligt:/ du har inte varit uppe på fl o prata med en aurorabarnmorska ännu va? Vet du vem du fick tid hos?

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-01-22 14:41:45 följande:
    Längtan. Man kan alltså inte "få" ett snitt på egen begäran i Halmstad eller? Mkt märkligt:/ du har inte varit uppe på fl o prata med en aurorabarnmorska ännu va? Vet du vem du fick tid hos?

Nej jag fattade det som att icke medicinska skäl gör dem ett förlossningskontrakt. Men inte helt säker. Har tid för aurorasamtal 5 februari BM hette Susanne.
  • LillsmurfanLisa
    majsa88 skrev 2014-01-22 12:38:54 följande:
    På tal om inget. Något konstigt har hänt sedan jag blev gravid. Jag har alltid haft böjda o fina ögonfransar. Nu är dom korta o böjda neråt? Som min sambos. Vad har hänt, älskade mina fransar!!!
    Kan det vars hormonellt o att det blir bra efter fl?
    Samma här! Jag har aldrig behövt använda sån där "böjare" (vet inte ens vad det heter, haha) utan har haft långa och böjda fransar naturligt. Nu är de korta och står rakt ut. Hopplöst! 
  • LillsmurfanLisa
    zamfiola skrev 2014-01-22 14:40:18 följande:
    Har ni tecknat gravidförsäkringen?
    Vi gjorde det hos Trygghansa och nu ringde en kvinna därifrån och sa att dom alltid gör hembesök vid tecknande av gravidförsäkring för att informera om både den och barnförsäkringar..

Är det bara nått säljknep för att man ska teckna fler försäkringar hos dom? Eller är det bra info man får? Har ni andra fått besök av dom? )
    Jag har den försäkringen och har också fått det samtalet (dock i typ november). Jag tackade nej till hembesök då deras andra försäkringar är så in i helskotta dyra. 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014