• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Jag är precis som du, envis. Det hjälpte mig förra gången jag skulle igång att amma. Var ganska ung då men hade gett mig tusan på att det skulle funka.

Ett tips är att passa på att be om mycket hjälp när ni ligger på bb. Ringde på dem i princip varje gång jag la henne till bröstet så att det blev rätt grepp från början.

Det jag känner annorlunda denna gången är att jag skulle vilja pumpa en del för att kunna involvera sambon samt få lite paus. Köpte en billig handpump förra gången och den var världelös(för mig o jag hade mängder med mjölk!) Funderar på att införskaffa en elektrisk denna gången men det är kanske dumt att göra det redan. Hade ändå inte tänkt börja pumpa förrän hon är drygt 2-3 månader och amningen sitter.

Hur tänker ni andra i tråden?

• Hallonpaj88

Jag vill försöka amma men går det inte så går det inte. Min dröm är att både amma och pumpa så sambon kan hjälpa till :)

• kucke

Tack tjejer för ert stöd och uppmuntran :) Har pratat med BM och jag skall få en remiss till ett TUL igen.

• MiCorazon

Vad skönt kucke!

En liten prekär fråga till er alla. Har ni fått mer el mindre flytningar nu i tredje trimestern?

Ända sen jag blev gravid har det runnit som bara den. Men sen ca två v tillbaka har jag knappt några flytningar längre :). Himla skönt men bara intresserad om det är så för er också?

• TomMon

Kucke: skönt att de tar din oro på allvar, jag tror att du kommer att bli lugnad efter TUL, du ska se att allt är bra med bebisen!

Ang flytningar så har jag haft rätt lite under hela graviditeten. Har mer under en normal ägglossning. Men vissa dagar är det lite mer än andra. Klarar det dock utan trosskydd. Kommer väl att få en chock när slemproppen kommer, haha!

Just nu har jag asjobbig mensvärk, drygt när man försöker somna...

• j3nnyy

Mina flytningar har oxå försvunnit, superskönt!
    Däremot kräks o kräks o kräks jag, va sjutton är de som händer?? Mådde illa i början fram till v 12-13 nånting, men inte extremt utan bara illamående vid lukter o sådär. Har jag fått min del nu istället? Igår kväll började jag kräkas upp blodblandat :/ usch haft så ont i magen hela natten o e hungrig, men vågar inte äta för orkar bara inte kräkas mer nu, eller få halsbränna igen. Vill bara få sova en halv natt :(
    Vi har nästan separata sovrum här hemma, eller jag går o lägger mig i vår säng, vaknar efter en timme, går upp o kräkas, går o lägger mig igen o är kissnödig så får gå upp igen o då får jag så dåligt samvete för sambons skull som inte heller får sova med mitt rännande upp o ner så då går jag o lägger mig i "bebis" rummet o sover två timmar sen är de upp igen o samma visa resten av natten. Hur mysigt är det? Haha inte mycket till samliv här inte

• ananas86
    j3nnyy skrev 2014-01-25 07:44:03 följande:
    Mina flytningar har oxå försvunnit, superskönt!

Däremot kräks o kräks o kräks jag, va sjutton är de som händer?? Mådde illa i början fram till v 12-13 nånting, men inte extremt utan bara illamående vid lukter o sådär. Har jag fått min del nu istället? Igår kväll började jag kräkas upp blodblandat :/ usch haft så ont i magen hela natten o e hungrig, men vågar inte äta för orkar bara inte kräkas mer nu, eller få halsbränna igen. Vill bara få sova en halv natt :(

Vi har nästan separata sovrum här hemma, eller jag går o lägger mig i vår säng, vaknar efter en timme, går upp o kräkas, går o lägger mig igen o är kissnödig så får gå upp igen o då får jag så dåligt samvete för sambons skull som inte heller får sova med mitt rännande upp o ner så då går jag o lägger mig i "bebis" rummet o sover två timmar sen är de upp igen o samma visa resten av natten. Hur mysigt är det? Haha inte mycket till samliv här inte

Det låter inte bra att kräkas blodblandat!

Har du varit i kontakt med sjukvården?

Det är ju inte säkert att det har med graviditeten att göra, men jag hade helt klart ringt sjukvårdsupplysningen!

Hoppas du blir bättre snart!
  • Joma

V.32 idag. På väg upp till gekås en sista gång nu innan bäbis kommer :)

• Tinapina

Vilka sammandragningar jag har! Höll på i ett par timmar igårkväll och satte igång igen bara jag gick en runda runt kvarteret med hunden:/ mår dessutom lite illa och ibland lite mensvärk. Men man märker väl om det blir värre?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014