• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • biodynamisk
    Joma skrev 2014-01-23 21:24:29 följande:
    De är ju långt ifrån alla som är aktiva i tråden om man kollar bf-listan - finns de nån kvar som är lika "sen" som mig :p Känns som de flesta är ganska mycke längre gångna än mig nämligen. Jag är i vecka 31 nu, 32 på lördag :)

Jag går in i v32 på söndag
  • Lovely90

Ja, bebis kan fixeras tidigt och ändå ligga kvar länge i magen. Men tror det handlar om hur långt ner bebis sjunkit, det är ändå en bit den skall sjunka ner innan den kommer ut.

Sedan tror jag att det i mitt fall handlar om att jag dels jobbar heltid som förskollärare med småbarn, sedan är jag gymnastiktränare 11h/vecka och sedan så gymmar jag själv. Så nu blir det inget mer gym, och från och med fredag nästa vecka inget jobb. Gymnastiken sa hon att jag kan fortsätta med så länge det känns bra för jag behöver inte anstränga mig så mycket där. 

Så det BM menar är väl att det är dags att jag börjar ta det lugnt om inte bebis skall komma ut snart utan ligga kvar och gotta till sig lite till. Hon tror nämligen att bebis är ganska liten och behöver helst 3-4 veckor till i magen för att växa till sig.

• anaconda
    De är ju långt ifrån alla som är aktiva i tråden om man kollar bf-listan - finns de nån kvar som är lika "sen" som mig :p Känns som de flesta är ganska mycke längre gångna än mig nämligen. Jag är i vecka 31 nu, 32 på lördag :)
    v 33 på lördag
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • Längtanefterlilladig

Vecka 32+0 idag
  • Joma

Ja men då är jag inte ensam iaf :) Hoppas inte jag föder sist av alla bara, får sitta här å läsa om er första tid hemma å sen går jag säkert över 14 dagar :p

• MiCorazon

Vecka 34 idag. Har så jäkla ont i huvudet och känner mig helt sänkt...förkyld och matt och sjuk.. dessutom lite insomnia på det... Blev också stressad när jag läste en lista som nån skrivit på fl om vad man bör ha med sig till bb. Det var ett helt apotek och halva deras garderob och hem. Har de inte bröstpump på förlossningen om det skulle krångla?

• Joma
    MiCorazon skrev 2014-01-24 00:12:07 följande:

Vecka 34 idag. Har så jäkla ont i huvudet och känner mig helt sänkt...förkyld och matt och sjuk.. dessutom lite insomnia på det... Blev också stressad när jag läste en lista som nån skrivit på fl om vad man bör ha med sig till bb. Det var ett helt apotek och halva deras garderob och hem. Har de inte bröstpump på förlossningen om det skulle krångla?

Klart dem har :) Man ska inte ta med för mycke, de viktigaste är lite kläder till dig å bäbisen ju! Blöjor å allt sånt finns där..
  • j3nnyy
    MiCorazon skrev 2014-01-24 00:12:07 följande:

Kände lite likadant.. Ska man släpa med hur mycket som helst? Men en sak som flera sagt är grejer till pappan :) rena kläder o hygien artiklar, han blir tydligen ofta bortglömd haha

Vi har ganska nära till flera bb här i Sthlm så skulle bi glömma nått får han åka hem o hämta eller åka o handla :)
  • MiCorazon

Ja samma här, vi bor några minuter från förlossningen så skulle vi sakna något är det bara att köra hem och hämta. Blir nog mest lite kläder till hela familjen, toalettgrejor och kanske också laptopen så man har något att göra om man behöver stanna lite längre.
    Med kläder så tänker jag mig nog graviditetstights, kan nog vara skönt med något som sitter löst, lite linnen och sköna tröjor som går att amma i, amningsbh och såna där amningsskydd man lägger i och tofflor. Sen till bebis så blir det bodies, byxor, tröjor, pyjamas, en tjockare fleesebody eller något han kan resa hem i, mössa, strumpor och vantar (de blir visst lite kalla om händerna första nätterna) fick det tipset av min kompis som precis fött barn. Och så klart bildelen och någon filt etc så han reser säkert hem :)

Säkert något mer man vill ha med men i stora drag så blir det som ovan!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014