• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • zizuna

Tror törsten har med graviditeten att göra jag hinkar i mossor med vatten dem senaste veckorna. Är 33+4 idag

• flowers
    MiCorazon skrev 2014-01-22 19:45:22 följande:
    En fråga! Känner ni er törstigare nu än tidigare?

Jag har blivit extremt törstigt den här veckan, hulkar i mig vatten på dagarna. Gjorde glukosbelastning den 30 dec och då såg allt bra ut...men undrar om det kan ändras?? Eller är det normalt att törsten ökar nu i v 34 (imorgon).

Jag känner igen mig i det där med törsten, är bara i v.32 men törstig är jag iaf. 
    Kanske är det bebisen som klunkar i sig "extra mycket vätska?" Flört
    Jag tror att det har med att vi är längre gångna och då krävs ju större blodvolym i kroppen i och med det så ökar törsten.
  • flowers
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-22 20:20:06 följande:
    Åh vad våran lilla kille sparkar nu. Riktiga kicksparkar som sambon sa. Inte en lugn stund. Det som är kul nu är att man känner när han trycker ut foten. Jättehäftigt :)

Märker ni av bebisens dygnsrytm?
    Vår håller igång hela dagarna men är lugn tills efter frukost. Hoppas han fortsätter vara morgontrött även utanför magen:)

Min bebis håller också igång på kvällar och nätter som mest, nu den senaste tiden har jag märkt hur han håller sig vaken mitt på dagen. Också en liten seg krabat under tidig morgon.  =)
    Nu har jag valt att inte ha på mig den där BOLA-kulan, min lilla gosse verkar bli så full i liv då,  sprattlar runt i magen hela dagen efter han hört det där bjällrandet...
    Ska dom inte bli lugna av det där?
    Nått fel på min kula, kanske?
  • majsa88

Åå var kan man köpa bola kula? Vill så gärna ha ett

flowers skrev 2014-01-22 23:24:25 följande:
    Min bebis håller också igång på kvällar och nätter som mest, nu den senaste tiden har jag märkt hur han håller sig vaken mitt på dagen. Också en liten seg krabat under tidig morgon.  =)

Nu har jag valt att inte ha på mig den där BOLA-kulan, min lilla gosse verkar bli så full i liv då,  sprattlar runt i magen hela dagen efter han hört det där bjällrandet...

Ska dom inte bli lugna av det där?

Nått fel på min kula, kanske?

• flowers
    majsa88 skrev 2014-01-23 01:54:43 följande:
    Åå var kan man köpa bola kula? Vill så gärna ha ett

Jag googlade till mig en sida.
    Sökte på "gravid smycken" BOLA KULA.
  • majsa88

Gjorde det nyss. Beställde ett från jollyroom. Wiieee :)

flowers skrev 2014-01-23 02:11:22 följande:
    Jag googlade till mig en sida.

Sökte på "gravid smycken" BOLA KULA.

• biodynamisk

Ingen aning hur länge men hörseln började ju utvecklas för många veckor sedan så jag har använt min i två månader nu... Har för mig att jag läst någonstans att även om den börjar utveckla hörseln ganska tidigt så är det inte förrän runt v30 som bebisen kan börja urskilja olika ljud och så... Jag beställde min på e-bay när jag passerade 12 veckor, det första jag beställde

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014