• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    j3nnyy skrev 2014-01-23 17:10:39 följande:
    Har oxå börjat med en lista, men känns som att jag kommer bli tokig o se den där väskan stå o vänta! Varför tror hon bebisen ska komma tidigare?
    Jag vet inte riktigt varför, men bebis var fixerad och låg ganska långt ner sp det beror kanske på det då. Hon sa i alla fall att jag bara får jobba nästa vecka med sen skall jag gå hem och vila så att bebis inte kommer för tidigt. Hon tror absolut inte att jag kommer gå över tiden utan hoppas på att bebis skall ligga kvar till i alla fall v37. Får inte liv att träna längre heller för då tror hon bebis kommer.

Jag har varit skit nervös nu hela dagen för att bebis skall komma för tidigt. Varje sammandragning, molande mensvärk och sticknig i underlivet har jag trott att bebis är på G. Har inte varit orolig på hela graviditeten men nu är jag banbenej det!

Skall till BM igen på fredag nästa vecka och se varför hon tror den kommer komma tidigare. Får väl se om hon kanske kan kolla livmodertappen på mig så kanske man kan bli lite lugnare igen :).
  • j3nnyy
    carina87 skrev 2014-01-23 17:27:08 följande:

Enligt BM är huvudet fixerat nu.

Fick dra upp benen, andas in och sen ut och då sa hon att det verkar ligga långt ner i bäckenet. BF 12/3, men frågan är om man går så länge med ett fixerat huvud.

En del bebisar fixerar sig redan i v 30 :( min låg fixerad lååångt ner redan för tre veckor sen, va då i v 31. Enligt min bm spelar de ingen roll :( jag blev super glad och tänkte att hon kanske vill komma lite tidigare men det är inget tecken alls sa hon, mer att bebisen är klok o vet vart den ska komma ut :)

Jag håller dock tummarna. Har massor med ilningar och stickningar i underlivet efter att den fixerade sig
  • j3nnyy
    Lovely90 skrev 2014-01-23 17:29:34 följande:
    Jag vet inte riktigt varför, men bebis var fixerad och låg ganska långt ner sp det beror kanske på det då. Hon sa i alla fall att jag bara får jobba nästa vecka med sen skall jag gå hem och vila så att bebis inte kommer för tidigt. Hon tror absolut inte att jag kommer gå över tiden utan hoppas på att bebis skall ligga kvar till i alla fall v37. Får inte liv att träna längre heller för då tror hon bebis kommer.

Jag har varit skit nervös nu hela dagen för att bebis skall komma för tidigt. Varje sammandragning, molande mensvärk och sticknig i underlivet har jag trott att bebis är på G. Har inte varit orolig på hela graviditeten men nu är jag banbenej det!

Skall till BM igen på fredag nästa vecka och se varför hon tror den kommer komma tidigare. Får väl se om hon kanske kan kolla livmodertappen på mig så kanske man kan bli lite lugnare igen :).
    Min ligger oxå långt ner, jag hoppas iofs att den kommer tidigare :) har vart hemma en månad snart redan, oxå pga tungt jobb som kan sätta igång förlossningen.

Jag har massor med stickningar.. Usch e så obehagligt, min bm sa att det kunde bero på att bebisens huvud trycker på nerverna men man blir ju lite orolig (o förväntansfull haha)
  • Emelie e

Jag har funderat på att köpa en bröstpump men känns inte som att det kommer bli använt så mycket, de är väl ganska dyra??

• Hallonpaj88

Jag vill oxå köpa bröstpump men har blivit tipsad om en plastgrej som man kan få ur mjölken oxå. Svårt att förklara men kostade nån 100-lapp på apoteket. Kan lägga in bild när jag köpt :)

• Sirek

Vi var och kollade förlossningen på varberg i tisdags. Verkar superbra! Vi frågade om det blir någon skillnad för oss i och med diabetesen och det blir det. Hon kommer behöva få ersättning och så kommer de övervaka hennes blodsocker till det stabiliserats. Jag är ju bara kostreglerad så det sa dem brukar innebära att bebisen återhämtar sig snabbare än när man tar insulin. Att hon ska äta ersättning gör förmodligen att amningen tar längre tid att komma igång så vi får räkna med 5-6 dagar på bb. Usch. Får lite ångest att jag skadar mitt barn även om läkarna säger att det inte är någon fara nu när de upptäckt diabetesen i tid. Men ändå.

• TomMon

Jag har fått lite röda ögon MiCorazon, några blodkärl som gått sönder/utvidgat sig.

Min bebis fixerade sig i v 28, de kan tydligen ändå komma efter bf.

• SEM
    j3nnyy skrev 2014-01-23 17:31:59 följande:
    En del bebisar fixerar sig redan i v 30 :( min låg fixerad lååångt ner redan för tre veckor sen, va då i v 31. Enligt min bm spelar de ingen roll :( jag blev super glad och tänkte att hon kanske vill komma lite tidigare men det är inget tecken alls sa hon, mer att bebisen är klok o vet vart den ska komma ut :)

Jag håller dock tummarna. Har massor med ilningar och stickningar i underlivet efter att den fixerade sig

Min bebis har oxå huvudet neråt och jag kännee en del stickningar o sammandragningar. V 35 :) har kännt såhär kanske 1-2 veckor?:) och har 3 veckor kvar på jobbet innan jag går på semester :p min efterträdare är lite nervös ;)
  • jesspett

Var hos bm idag (går in i v 33 imorgon) och bebis är som jag anat fixerad nu.

Jag antog det eftersom jag kände mig lite märklig nertill i söndags, typ som att jag var svullen, inte utanpå utom inuti på ett märkligt sätt. Sen drömde jag väldigt verkligt att jag födde barn på natten, det gjorde inte ont men kan kände att det tryckte neråt. Fick panik över att jag inte hittade telefonnumret till förlossningen o inte hade någon väska klarpackad osv ;)

Därför har jag nu lagt in telefonnumret till förlossningen i mobilen, packat bebisväska och börjat packa min väska till bb samt förmanat min sambo att alltid ha mobilen tillgänglig om något skulle hända ;)

• Joma

De är ju långt ifrån alla som är aktiva i tråden om man kollar bf-listan - finns de nån kvar som är lika "sen" som mig :p Känns som de flesta är ganska mycke längre gångna än mig nämligen. Jag är i vecka 31 nu, 32 på lördag :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014