• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon

En fråga! Känner ni er törstigare nu än tidigare?

Jag har blivit extremt törstigt den här veckan, hulkar i mig vatten på dagarna. Gjorde glukosbelastning den 30 dec och då såg allt bra ut...men undrar om det kan ändras?? Eller är det normalt att törsten ökar nu i v 34 (imorgon).

• TomMon

Jag har läst i någon gravid-app att törsten ökar tror jag. Jag är också mycket törstigare nu i v 33 än tidigare.

Vad skumt att det är så olika om man är sambo eller gift. Barnet BEHÖVER ju inte vara min makes bara för att vi är gifta liksom! Vi brukar skämta om det eftersom detta barn blev till under sommarens utlandssemester, maken misstänker poolskötaren, haha! :D

• MiCorazon
    TomMon skrev 2014-01-22 19:51:27 följande:
    Jag har läst i någon gravid-app att törsten ökar tror jag. Jag är också mycket törstigare nu i v 33 än tidigare.

Vad skumt att det är så olika om man är sambo eller gift. Barnet BEHÖVER ju inte vara min makes bara för att vi är gifta liksom! Vi brukar skämta om det eftersom detta barn blev till under sommarens utlandssemester, maken misstänker poolskötaren, haha! :D
    haha en sexig poolskötare i tajta leopardtangas :D

ja alltså jag tycker det är jättekonstigt att det skall vara så mycket byråkrati i faderskapet. Känns som att man exkluderar/diskriminerar pappan. Samtidigt kan jag förstå att det inte är lika lätt att veta vem som är pappan men han borde egentligen bara kunna gå in och anmäla sig via bankid på någon kod som mamman fått av försäkringskassan och så matchas det ihop på något elektroniskt sätt :) så man är säker på att båda parter är med om att att just HAN är pappan.
  • Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-22 18:54:14 följande:
    Vi fick något litet häfte men typ info om vad man gör på alla bm besök o faderskaps grejen, föräldrar kurs o lite sånt. Borde va samma! Ska du på någon mer vattengympa i veckan eller blir de nästa?
    Det här veckan blir det inga fler pass. gick idag för att jag inte kan imorgon. Har första ggn på profylaxen då =)
    Däremot så tror jag att jag hinner gå på måndag kl 11. Börjar inte jobba förrän kl 13 då så blir nog ganska lagom innan jobbet.
    MiCorazon skrev 2014-01-22 19:45:22 följande:
    En fråga! Känner ni er törstigare nu än tidigare?

Jag har blivit extremt törstigt den här veckan, hulkar i mig vatten på dagarna. Gjorde glukosbelastning den 30 dec och då såg allt bra ut...men undrar om det kan ändras?? Eller är det normalt att törsten ökar nu i v 34 (imorgon).

Jag känner mig absolut törstigare. Men det har jag gjort hela graviditeten så inget som kommit nu sista tiden.
    jag har nog över dubblat min vattenkonsumtion. Är väl därför man springer så mkr på toa hela tiden hehe
  • Zobeideh

Törst har jag känt sen början av graviditeten. Dricker till och med på natten när jag gör mina toa besök. Och har alltid med mig en vattenflaska ut.

• Hallonpaj88

Åh vad våran lilla kille sparkar nu. Riktiga kicksparkar som sambon sa. Inte en lugn stund. Det som är kul nu är att man känner när han trycker ut foten. Jättehäftigt :)

Märker ni av bebisens dygnsrytm?

Vår håller igång hela dagarna men är lugn tills efter frukost. Hoppas han fortsätter vara morgontrött även utanför magen:)

• MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-22 20:20:06 följande:
    Åh vad våran lilla kille sparkar nu. Riktiga kicksparkar som sambon sa. Inte en lugn stund. Det som är kul nu är att man känner när han trycker ut foten. Jättehäftigt :)

Märker ni av bebisens dygnsrytm?
    Vår håller igång hela dagarna men är lugn tills efter frukost. Hoppas han fortsätter vara morgontrött även utanför magen:)
    Min är också morgontrött men håller sen igång hela dagen och kvällen fram till sent på natten. Sparkar och vrider gör han riktigt ordentligt! Så fantastiskt att kunna känna honom och se hur han rör sig där inne :)
  • Lovely90

Var hos BM idag, bebis är nu fixerad och verkar ligga ganska långt ner och redo att komma ut för BM var rädd att jag skulle föda för tidigt om jag inte börjar ta det lugnt nu.

Jobbar sista veckan nästa vecka och får inte gymma mer utan bara gå promenader, simma och göra "gravid övningar" hemma. Som tur är får jag fortsätta som gymnastiktränare ända tills bebis kommer :).

SF måttet var samma som sist, 31cm (är i v.33+6) men BM sa att det beror på fixeringen, nästa gång kommer måttet ha ändrats säger hon :).

Gällande det ni skriver om törst så är jag mycket törstigare nu än förut. Vaknar flera gånger på natten oxh dricker. Konstigt nog behöver jag aldrig gå upp och kissa. Haha.

• MiCorazon
    Lovely90 skrev 2014-01-22 20:39:42 följande:
    Var hos BM idag, bebis är nu fixerad och verkar ligga ganska långt ner och redo att komma ut för BM var rädd att jag skulle föda för tidigt om jag inte börjar ta det lugnt nu.

Jobbar sista veckan nästa vecka och får inte gymma mer utan bara gå promenader, simma och göra "gravid övningar" hemma. Som tur är får jag fortsätta som gymnastiktränare ända tills bebis kommer :).

SF måttet var samma som sist, 31cm (är i v.33+6) men BM sa att det beror på fixeringen, nästa gång kommer måttet ha ändrats säger hon :).

Gällande det ni skriver om törst så är jag mycket törstigare nu än förut. Vaknar flera gånger på natten oxh dricker. Konstigt nog behöver jag aldrig gå upp och kissa. Haha.
    Jag vill också att min ska fixeras!! :) Känner du skillnad i magen nu när bebisen är fixerad? Och vad menar hon med att sf-måttet kommer vara förändrat? Mindre eller större?

Vi ligger ganska lika i graviditeten, går över i vecka 34 imorgon.
  • Lovely90
    MiCorazon skrev 2014-01-22 21:03:32 följande:
    Jag vill också att min ska fixeras!! :) Känner du skillnad i magen nu när bebisen är fixerad? Och vad menar hon med att sf-måttet kommer vara förändrat? Mindre eller större? Vi ligger ganska lika i graviditeten, går över i vecka 34 imorgon.

Den hade inte växt sen sist (två veckor sen) utan låg på 31 både idag och förra gången. Det sa hon berodde på att magen sjunkit och därför syns det inte på måttet att den en är större men den växer fortfarande och nästa gång skall magen ha växt :). Jag kännerr ingen jätte stor skillnad på magen egentligen. Bebis har legat med huvudet ner ganska länge men inte fixerad. Har dock känt massa stickningar i underlivet så jag har känt när den tryckt sig neråt. Känner ju Dick att magen mest putar rakt fram, ganska långt ner :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014