• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ms TomCat

Vecka 33 idag och igår hade jag mitt samtal på psykosociala på Huddinge sjukhus. Ett s.k. planerings samtal inför förlossningen. Och WOW vilken underbar kvinna jag mötte där, känner mig faktiskt välinformerad, lugnare, och starkare än på länge! Så löjligt vad ett litet samtal kan göra. Nu vet jag att jag och bebis blir väl omhändertagna både under förlossningen och får vår extra stöttning efter förlossningen på BB. Inte kan jag bli hänvisad till annat sjukhus heller, utan ligger prioriterad att komma till just Huddinge. Bringa on labour! :) Jag ska försöka amma och pumpa, har köpt elektrisk meddela pump som tydligen ska vara riktigt bra. Har fått för mig att ju tydligare man ser det framför sig, och därmed bestämt sig så blir det lättare att lyckas. Lite som elit idrottare gör - ser sig själva vinna, så ser jag mig själv amma och ha mjölk nog för att kunna pumpa. Får sova med amningsinlägg nu så tuttisarna fungerar iaf :)

• Zobeideh

Jag kommer försöka amma så mycket som möjligt. Går det inte så får de bli ersättning. Men är ute att amma så mycket som det går. Sen tänkte jag att man kanske kan pumpa lite och så sambon även kan ge som dem gångerna jag vilar =)

• Heene

Här är en till envis som kommer göra allt för att kunna amma =)
    Kommer också att börja pumpa ganska snabbt för att sambon ska kunna hjälpa till med matningen. Kan nog vara skönt att få komma ut ibland utan att man måste skynda tillbaka för att det bara är jag som har maten.
    Hoppas att det jag har tänkt kommer funka. Annars tar vi det då =) men målet är att helamma iaf.

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-01-25 13:34:15 följande:
    Längtan. Det visste jag inte:/ men det är väl bara att ta det lugnt så lägger det sig el? Har duschat o grejat lite smått här hemma o det är lugnare nu.

Om värken & sammandragningarna går över vid vila & dusch är det ingen fara. Går det inte över vid vila utan eskalerar så kan det vara riktiga värkar
  • Hallonpaj88

Pjuuh tar på krafterna att gå på ikea men nu är spjälsäng, skötbord o alla tillbehör köpta. I morgon ska vi hämta vagn och babyskydd. Känns så skönt att ha allt fixat innan mammaledigheten för då kan jag bara vila o pyssla med det sista.

Lägger upp bilder sen såklart =)

• MiCorazon

Mia86

Tack för tipset! Hade ingen aning om det. Då blir det nog beställning från en holländsk sida isåfall.

Hallonpaj

Då har vi både shoppat loss idag. Köpte brio go barnvagn inkl babyskydd och isofix. Sambon var ute i kylan och mörkret och satte fast den i bilen :) så nu är det klart!

Längtar efter bebis nu!!! Tänk, bara 6 veckor kvar! Helt sjukt! :))

• Hallonpaj88
    MiCorazon skrev 2014-01-25 19:10:14 följande:

Mia86

Tack för tipset! Hade ingen aning om det. Då blir det nog beställning från en holländsk sida isåfall.

Hallonpaj

Då har vi både shoppat loss idag. Köpte brio go barnvagn inkl babyskydd och isofix. Sambon var ute i kylan och mörkret och satte fast den i bilen :) så nu är det klart!

Längtar efter bebis nu!!! Tänk, bara 6 veckor kvar! Helt sjukt! :))

Åh vad kul!! Har du provkört?=) Jag tänker ta en barnvagnspromenad i morgon haha, kommer inte kunna hålla mig :)

Ja tänk att våra kottar snart är här :)) 48 dagar kvar till bf!
  • MiCorazon

Haha you go girl! Ja jag sa till sambon att vi kunde bädda ner en nalle och ta wn barnvagnsprommis på stan :)))) han såg helt förskräckt ut haha. Skämt åsido så blir det iallafall en runda runt kvarteret imorrn. Har redan kört runt lite inomhus. Fick barndomsvibbar fr när man lekte med dockvagn haha

• Ms TomCat
    MiCorazon skrev 2014-01-25 19:10:14 följande:
    Mia86 Tack för tipset! Hade ingen aning om det. Då blir det nog beställning från en holländsk sida isåfall. Hallonpaj Då har vi både shoppat loss idag. Köpte brio go barnvagn inkl babyskydd och isofix. Sambon var ute i kylan och mörkret och satte fast den i bilen :) så nu är det klart! Längtar efter bebis nu!!! Tänk, bara 6 veckor kvar! Helt sjukt! :))

Ett klokt råd jag fått är att inte installera barnstol/babyskydd förrän det är dags för sjukhuset. Därför att skulle ni krocka eller köra av vägen så är babyskyddet obrukbart. Bl.a. därför man ska vara försiktig med att köpa sånt begagnat för man kan inte säkerställa ärr babyskyddet inte varit med i någon krock och därmed inte utgör ett fullgott skydd längre. En krockad barnstol/babyskydd kan ha skador i stommen som inte syns utanpå och därför ger det lättare vika vid en andra kollision. Vi har haft vår barnstol sedan vecka 20, men har inte haft den i bilen av just det här skälet, känns inge roligt att behöva köpa en ny nära inpå förlossningen om nu olyckan skulle vara framme...
  • Hallonpaj88

En fråga, ni vars bebis fixerat sig, hade ni ont i magen under tiden? Har haft ont i flera dagar, känns som det går ett band över troskanten. Känns inte som mensvärk, mer vanligt magont. Trott det varit magsjuka på g men än så länge inte.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014