• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-26 08:56:59 följande:

En fråga, ni vars bebis fixerat sig, hade ni ont i magen under tiden? Har haft ont i flera dagar, känns som det går ett band över troskanten. Känns inte som mensvärk, mer vanligt magont. Trott det varit magsjuka på g men än så länge inte.

Inte jag, men jag har läst att det kan värka och sticka till en massa och ha sig.
  • Lovely90

Har legat hela morgonen med sammandragningar och mensvärk, så frågan är hur mycket man vågar hitta på idag?

• carina87
    KaffeDOODLE!Kaffe

NÄR: 22/2 klockan 12.30 (tänker att en tidig starttid bidrar till en tidigare sluttid för de som måste, men utan att känna att man går miste om stora delar av träffen.)

VAR: Konditori Vete-Katten på Kungsgatan 55, www.vetekatten.se

ÖVRIGT: Jag ringer och kollar om man kan reservera bord. Kan man inte det så tar vi det som det kommer och hoppas att plats finns. Jag ska försöka vara där lite tidigare och äga in stället så vi alla får plats. Får vi inte plats så får vi gå någon annanstans, men det tar vi där och då.

Vill ni ha mitt mobilnummer så kan ni skicka ett meddelande. Jag är inte så hemlig av mig (anser inte mig själv vara så viktig) men jag vill ändå inte posta det direkt i tråden.
  • j3nnyy

Jag är så glad idag! Efter mina blodblandade kräkningar ringde jag till vårdguiden igår morse o hon tyckte de lät som något magsår eller liknande. (Varför ska allt hända på kvällar eller helger när man inte kan ringa bm?) men kändes ändå lite hysteriskt att ringa förlossningen. Gick till Apoteket o typ grät haha dramatisk. Köpte omeprazol, alltså jag har sovit HELA NATTEN(!!) utan minsta halsbränna. Kan tillomed ligga ner som en normal människa. Är så utvilad idag o hoppas att de inte är en slump att det funkade, för hon sa att det kunde ta några dagar innan man fick effekt.

Har ni alla sammandragningar? Jag har inte känt en endaste liten sammandragning haha trots att jag är i stallet varje dag o bär massa tunga vattendunkar o höbalar :p är jag iofs glad över såklart

• carina87
    j3nnyy skrev 2014-01-26 11:54:55 följande:
    Jag är så glad idag! Efter mina blodblandade kräkningar ringde jag till vårdguiden igår morse o hon tyckte de lät som något magsår eller liknande. (Varför ska allt hända på kvällar eller helger när man inte kan ringa bm?) men kändes ändå lite hysteriskt att ringa förlossningen. Gick till Apoteket o typ grät haha dramatisk. Köpte omeprazol, alltså jag har sovit HELA NATTEN(!!) utan minsta halsbränna. Kan tillomed ligga ner som en normal människa. Är så utvilad idag o hoppas att de inte är en slump att det funkade, för hon sa att det kunde ta några dagar innan man fick effekt.

Har ni alla sammandragningar? Jag har inte känt en endaste liten sammandragning haha trots att jag är i stallet varje dag o bär massa tunga vattendunkar o höbalar :p är jag iofs glad över såklart
    Jag trodde inte heller jag kände sammandragningar, ända tills jag fick lära mig att de inte behöver göra ont :) Då insåg jag att de där gångerna jag känt mig som en kanonkula, så har jag haft sammandragningar. Det var visst inte bara slöa tarmar som blåste upp magen till super size.
  • Heene
    carina87 skrev 2014-01-26 11:13:22 följande:
    KaffeDOODLE!Kaffe

NÄR: 22/2 klockan 12.30 (tänker att en tidig starttid bidrar till en tidigare sluttid för de som måste, men utan att känna att man går miste om stora delar av träffen.)

VAR: Konditori Vete-Katten på Kungsgatan 55, www.vetekatten.se

ÖVRIGT: Jag ringer och kollar om man kan reservera bord. Kan man inte det så tar vi det som det kommer och hoppas att plats finns. Jag ska försöka vara där lite tidigare och äga in stället så vi alla får plats. Får vi inte plats så får vi gå någon annanstans, men det tar vi där och då.

Vill ni ha mitt mobilnummer så kan ni skicka ett meddelande. Jag är inte så hemlig av mig (anser inte mig själv vara så viktig) men jag vill ändå inte posta det direkt i tråden.

Perfekt!

Tack för att du orkat ta tag i detta ordentligt så att det blir av! =)
    Gud vad roligt det ska bli =D

• Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-26 11:54:55 följande:

vad skönt att dom hjälpte så fort! Hoppas det håller i sig från och med nu också =)
    Då kanske du orkar vattengympa lite imorgon?
  • Heene

Nu har det äntligen börjat hända lite smått i barnrummet här hemma också =) (har tagit förebilder så att jag kan lägga upp för/efter bilder sen när allt är klart)
    Vi har haft det som extrarum/kontor hittills med bäddsoffa och så. Men igår så slängde jag en stor tv-möbel och idag sålde jag bäddsoffan.
    kontorsmöblerna är det tyvärr ingen som har nappat på så dom får ta plats i rummet ett tag till. Nedmonterade som tur är så dom inte tar upp hela rummet =) Så det går iaf att börja möblera lite smått.
    Åh det är så kul att det händer lite nu när väntan och längtan börjar kännas mer och mer.
    Nån dag i veckan hoppas jag på att vi hinner åka en sväng till IKEA och köpa lite möbler. Så jag har nånstans att vika in alla små kläder sen. Känns perfekt att sälja gamla möblerna som stod i rummet och få pengar att köpa helt nya för =)
    Har dessutom börjat tvätta alla textilier lite smått idag också =) känner mig helt lyrisk haha. Tur att sambon inte är hemma för han skulle bara skratta åt min fixarmani som kommit igång =P
    Bästa sysselsättningen när man går hemma och inte har nått att göra!

• TomMon

Jag har inte känt något mer än vanligt efter att bebis fixerade sig, men denna helgen har jag haft mycket mensvärk, drygt.

• carina87

Nu hände det! Första "riktiga" råmjölken. Jag har läckt ett tag, men det har varit genomskinligt och inte särskilt mycket. Det som kom ut nu var gulaktigt och väldigt tjockt. Blev förvånad när jag såg det så jag var tvungen att googla, men allt verkar vara som det ska :) coolt!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014