• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Idag har vi shoppat loss ordentligt i Ullared! :D

Känns så skönt att äntligen ha det mesta fixat! :)

Kommer säkert komma på fler grejer, men just nu är det bara vagn och blöjor som jag vet saknas..

Kändes som att det var tur att vi åkte nu, tror inte jag skulle klara en heldag på Gekås speciellt länge till..

Kände mig helt utmattad mot slutet!

Nu vill jag bara fixa iordning allt inför minis ankomst! :D

• biodynamisk
    ananas86 skrev 2014-01-27 00:33:46 följande:
    Idag har vi shoppat loss ordentligt i Ullared! :D

Känns så skönt att äntligen ha det mesta fixat! :)

Kommer säkert komma på fler grejer, men just nu är det bara vagn och blöjor som jag vet saknas..

Kändes som att det var tur att vi åkte nu, tror inte jag skulle klara en heldag på Gekås speciellt länge till..

Kände mig helt utmattad mot slutet!

Nu vill jag bara fixa iordning allt inför minis ankomst! :D

Hade planerat att åka dit jag också men måste inse att det inte funkar Gick omkring på ikea en timma och det kändes som att jag skulle gå av på mitten... Men det blir ju lika roligt att åka sen när bebisen är ute
  • Hallonpaj88

Grattis Majsa! Berätta mer :)

Usch idag är jag hemma från jobbet. Får dåligt samvete att man är hemma mycket men har sedan i torsdags haft väldigt ont i magen som jag skrivit om tidigare. Har svårt att sova för att det gör så ont. Ska som tur är till min bm i eftermiddag. Min chef och ingen av mina kollegor är direkt förstående och tycker nog att jag gnäller för mycket..deras graviditeter var minsann lätta o bla bla.

• Melt77

Kul med folk som bor i närheten. Lite barnvagnspromenader sen kanske!?

Hallonpaj88, jag började nytt jobb i mitten på aug, visste inte att jag var gravid när jag skrev på men berättade bara en vecka efter jag börjat. Jag har varit sjuk en hel del under hösten och i och med att jag var provanställd första sex månaderna så tog arbetsgivaren chansen att säga upp mig i dec. Gravid och sjukskriven... Men det sa dom ju naturligtvis inte att det var därför. Det kommer alltid finnas chefer och kollegor som inte förstår. Själv är jag glad att jag slipper jobba hos en sån arbetsgivare. Men har man varit på ett jobb ett tag och trivs så vill man ju att det ska funka.

Men tänk på dig själv och barnet i första hand. Det är det absolut viktigaste!!

• MiCorazon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-27 00:20:14 följande:
    Jag vet inte exakt när jag hade äl, men vet att det bara finns två tillfällen när jag kunnat bli gravid: 16 el 18 juni (och jag tror jag hade äl den 16:e). BF enligt uträkning: 8 mars. BF efter ul: 12 mars.
    Ok så då kan ju det bli lite tidigare för dig med om inte bebisen väljer att stanna lite längre :) om det nu är äl datumet man går på. Klurigt det där!

Grattis Majsa88!!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014