• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08
    carina87 skrev 2014-01-26 11:13:22 följande:
    KaffeDOODLE!Kaffe

NÄR: 22/2 klockan 12.30 (tänker att en tidig starttid bidrar till en tidigare sluttid för de som måste, men utan att känna att man går miste om stora delar av träffen.)

VAR: Konditori Vete-Katten på Kungsgatan 55, www.vetekatten.se

ÖVRIGT: Jag ringer och kollar om man kan reservera bord. Kan man inte det så tar vi det som det kommer och hoppas att plats finns. Jag ska försöka vara där lite tidigare och äga in stället så vi alla får plats. Får vi inte plats så får vi gå någon annanstans, men det tar vi där och då.

Vill ni ha mitt mobilnummer så kan ni skicka ett meddelande. Jag är inte så hemlig av mig (anser inte mig själv vara så viktig) men jag vill ändå inte posta det direkt i tråden.
    Jag är beräknad att föda den 20/2, men om bebisen inte har tittat ut ännu och jag mår bra så kommer jag! =)
  • SEM
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-26 08:56:59 följande:
    En fråga, ni vars bebis fixerat sig, hade ni ont i magen under tiden? Har haft ont i flera dagar, känns som det går ett band över troskanten. Känns inte som mensvärk, mer vanligt magont. Trott det varit magsjuka på g men än så länge inte.
    det där bandet över blygbenet känner jag igen, det har jag haft under en lång tid. Men tro det har att göra med foglossning och sånt..

När det gäller fixering, så vet jag inte om ALLA känner så, eller om det blir en del bara. Svårt det där med kroppar och vad man ska känna o inte.. för det är så olika. Men däremot så har jag kännt en del stickningar, det märks.. det blir reflexmässigt  -aj!

som en blixt rakt ner i underlivet, från magen. När jag sedan kom till BM, så var huvudet neråt. Men om det är fixerat eller inte, vet jag inte. men sjunkigt och huvudet neråt (är förövrigt inte så nöjd med min BM...) Kolla med din BM nästa gång :)

Sedan nojar jag lite när man kan få signaler som typ, dålig i magen, diarré liknande, och det kan starta igång förlossningen. Men det behöver inte vara så. Man kan få alla möjliga signaler om att nu närmar det sig förlossningen, man räknas föda före BF, men det behöver inte vara så heller :) Bebisen kommer när den kommer :D o vi alla längtar :D
  • SEM
    carina87 skrev 2014-01-26 13:50:05 följande:
    Nu hände det! Första "riktiga" råmjölken. Jag har läckt ett tag, men det har varit genomskinligt och inte särskilt mycket. Det som kom ut nu var gulaktigt och väldigt tjockt. Blev förvånad när jag såg det så jag var tvungen att googla, men allt verkar vara som det ska :) coolt!
    Visst är det häftigt!!!:D
    Tryck inte så mycket på bröstet nu ;)

Det gav mig ett tryggande i att, kroppen vet vad som är på gång och kroppen kommer hantera förlossningen jätte bra. :D
  • carina87
    SEM skrev 2014-01-26 14:11:29 följande:
    Visst är det häftigt!!!:D
    Tryck inte så mycket på bröstet nu ;)

Det gav mig ett tryggande i att, kroppen vet vad som är på gång och kroppen kommer hantera förlossningen jätte bra. :D
    Jag var tvungen att trycka lite för att se om det kom mer. Det andra har kommit ut utan tryck och det kom faktiskt en hel del! Eller ja, en fjärdedels tesked typ...

Frågan är: kommer det börja rinna till på riktigt nu? Tänker på amningsBH.

Jag vill ha en bygellös BH första tiden, men jag jag inga, så jag tänkte försöka slå två flugor i en smäll, men det är svårt att veta hur stora de kommer att bli...
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-01-26 14:34:41 följande:
    Jag var tvungen att trycka lite för att se om det kom mer. Det andra har kommit ut utan tryck och det kom faktiskt en hel del! Eller ja, en fjärdedels tesked typ... Frågan är: kommer det börja rinna till på riktigt nu? Tänker på amningsBH. Jag vill ha en bygellös BH första tiden, men jag jag inga, så jag tänkte försöka slå två flugor i en smäll, men det är svårt att veta hur stora de kommer att bli...

Ett tips är att inte försöka trycka ut mjölk. Då stimuleras brösten i tron om att det ska börjas amma snart & mer & mer mjölk kommer. Så bort med tassarna
  • carina87
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-26 14:40:32 följande:

Ett tips är att inte försöka trycka ut mjölk. Då stimuleras brösten i tron om att det ska börjas amma snart & mer & mer mjölk kommer. Så bort med tassarna smile5.gif
    *hands off* :)

Vill ju dessutom att bebisen ska ha råmjölken. Har hört att den är tokmegaasnyttig :)
  • LillsmurfanLisa
    carina87 skrev 2014-01-26 11:13:22 följande:
    KaffeDOODLE!Kaffe

NÄR: 22/2 klockan 12.30 (tänker att en tidig starttid bidrar till en tidigare sluttid för de som måste, men utan att känna att man går miste om stora delar av träffen.)

VAR: Konditori Vete-Katten på Kungsgatan 55, www.vetekatten.se

ÖVRIGT: Jag ringer och kollar om man kan reservera bord. Kan man inte det så tar vi det som det kommer och hoppas att plats finns. Jag ska försöka vara där lite tidigare och äga in stället så vi alla får plats. Får vi inte plats så får vi gå någon annanstans, men det tar vi där och då.

Vill ni ha mitt mobilnummer så kan ni skicka ett meddelande. Jag är inte så hemlig av mig (anser inte mig själv vara så viktig) men jag vill ändå inte posta det direkt i tråden.
    Härligt! Vi ses den 22 februari, Sthlms-tjejer (och andra om någon råkar vara här just då)!
  • SEM
    carina87 skrev 2014-01-26 14:34:41 följande:
    Jag var tvungen att trycka lite för att se om det kom mer. Det andra har kommit ut utan tryck och det kom faktiskt en hel del! Eller ja, en fjärdedels tesked typ...

Frågan är: kommer det börja rinna till på riktigt nu? Tänker på amningsBH.

Jag vill ha en bygellös BH första tiden, men jag jag inga, så jag tänkte försöka slå två flugor i en smäll, men det är svårt att veta hur stora de kommer att bli...

Jag gjorde precis likadant ;) du ha råmjölk fram till förlossningen. Och efter förlossningen så börja bröstmjölken producera :)

Det är olika, en del blir blöta på natten (trycker på bröstet) o vissa får en droppe i bhn.

Jag tycker du ska köpa amningsbh nu. Jag har använt mina ett tag. Vill använda in de, så det inte skaver o ha sig :) jag provade o kände att det finns lite plats, men det är "riktiga" bh utan bygel men ändå som bh. Sen har jag bh som påminner mest om topp som man hade första tiden innan brösten kom ordentligt:p den kommer jag ha första tiden, och de är rätt töjbara, så känns det bra runt under bröstet så är det bra:)
  • carina87
    SEM skrev 2014-01-26 17:44:44 följande:

Jag gjorde precis likadant ;) du ha råmjölk fram till förlossningen. Och efter förlossningen så börja bröstmjölken producera :)

Det är olika, en del blir blöta på natten (trycker på bröstet) o vissa får en droppe i bhn.

Jag tycker du ska köpa amningsbh nu. Jag har använt mina ett tag. Vill använda in de, så det inte skaver o ha sig :) jag provade o kände att det finns lite plats, men det är "riktiga" bh utan bygel men ändå som bh. Sen har jag bh som påminner mest om topp som man hade första tiden innan brösten kom ordentligt:p den kommer jag ha första tiden, och de är rätt töjbara, så känns det bra runt under bröstet så är det bra:)
    Jag har letat efter sådana som ser ut som toppar, men jag har inte hittat. Var har du köpt och för vilken summa?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014