• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Skrånkan

Angående amnings-bh så va jag och tittade på några för någon vecka sedan. Då sa tjejen i butiken att det va bäst att vänta till 2 veckor innan bf för att storleken skullebli så rätt som möjligt. Har själv G-kupa just nu och såna kostar lite så jag känner att det är nog smart att vänta. Ett litet tips bara så man inte shoppar loss och så växer brösten ytterligare och man måste handla igen :)

• MiCorazon

Jag har fått min kompis amningsbhar då vi har samma strlk. Mjuka och sköna :)!

Flyttade precis från Sthlm annars hade jag gärna setts!

• SEM
    carina87 skrev 2014-01-26 18:01:13 följande:
    Jag har letat efter sådana som ser ut som toppar, men jag har inte hittat. Var har du köpt och för vilken summa?

Topp varianten köpte jag på HM troja:)
  • Melt77

Hej!
    Jag hoppar in här. Kanske sent men jag har inte hittat nån bra tråd. Jag har BF 23 feb men det är mitt första och Kotten verkar trivas där inne så det går säkert över tiden.
    Jag är sambo och bor i Tyresö, 36 år. Har många vänner i Sthlm men ingen som väntar barn så jag känner mig lite ensam med det. Dessutom är jag sjukskriven fram till förlossning och dagarna blir ganska långa.
    Såg att det är planerat en träff 22 feb. Dyker gärna upp då om jag inte är på BB
    Någon mer som väntar sitt första och bor i Tyresö eller söder om stan?

• TomMon

Jag köpte jättesköna amningsbehåar på Gekås för en billig peng!

• flowers
    Melt77 skrev 2014-01-26 21:40:26 följande:
    Hej!
    Jag hoppar in här. Kanske sent men jag har inte hittat nån bra tråd. Jag har BF 23 feb men det är mitt första och Kotten verkar trivas där inne så det går säkert över tiden.
    Jag är sambo och bor i Tyresö, 36 år. Har många vänner i Sthlm men ingen som väntar barn så jag känner mig lite ensam med det. Dessutom är jag sjukskriven fram till förlossning och dagarna blir ganska långa.
    Såg att det är planerat en träff 22 feb. Dyker gärna upp då om jag inte är på BB

Jag bor inte så långt därifrån, bor i Haninge.
    Är 33 år.
  • LillsmurfanLisa
    Melt77 skrev 2014-01-26 21:40:26 följande:
    Hej!
    Välkommen! Jag är 31 år och bor i Årsta. Inte jättenära Tyresö men rätt sida stan i alla fall :)
  • MiCorazon

Ni som har fått bf 12 mars enligt ultraljudsuträkning. Vet ni när ni hade ägglossning och blev gravida? Jag är bara lite nyfiken för jag vet att jag hade ägglossning den 12 juni och hade sex då. Men enligt äl beräkning har jag ef bf den 6 mars. Alltså en v tidigare. Vet att man kanske inte alltid befruktas direkt på äl-dagen utan att det kan ske senare. Men är mest nyfiken på hur det ser ut för er? Och även ni andra? Har bf från ägglossning stämt med bf ni fick i v 18-19?

• LillsmurfanLisa
    MiCorazon skrev 2014-01-27 00:13:18 följande:
    Ni som har fått bf 12 mars enligt ultraljudsuträkning. Vet ni när ni hade ägglossning och blev gravida? Jag är bara lite nyfiken för jag vet att jag hade ägglossning den 12 juni och hade sex då. Men enligt äl beräkning har jag ef bf den 6 mars. Alltså en v tidigare. Vet att man kanske inte alltid befruktas direkt på äl-dagen utan att det kan ske senare. Men är mest nyfiken på hur det ser ut för er? Och även ni andra? Har bf från ägglossning stämt med bf ni fick i v 18-19?
    Jag vet inte exakt när jag hade äl, men vet att det bara finns två tillfällen när jag kunnat bli gravid: 16 el 18 juni (och jag tror jag hade äl den 16:e). BF enligt uträkning: 8 mars. BF efter ul: 12 mars.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014