• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-01-27 11:36:09 följande:
    Ni som har bebisar som ligger med huvudet neråt, vart känner ni sparkar?

Jag känner små små klick som hicka typ längst ner i magen där huvudet ligger. Sen känner jag till vänster ibland & jag känner rumpan eller ryggen drar på insidan av magen från vänster till höger. Speciellt när jag sitter upp. När jag lägger mig ner på vänster sida både ser & känner jag tydligt fötterna och/eller händerna.
  • LillsmurfanLisa
    Grodan har huvudet nedåt, men är fortfarande rörlig. Jag har den senaste månaden (och lite till kanske?) känner sparkar mellan navel och revben, endast höger sida och ganska långt ut på sidan. Fick en chock igår när jag kände rörelser även på vänstersidan men fick förklaringen hos bm idag: det ligger en arm/armbåge där :)

Hela mina mage är "sned" för det mesta. Det syns väldigt tydligt att kroppen ligger till höger. Väldigt häftigt även om det påverkar högersidan lite mer (det är t ex bara där jag blir trött i ryggen, känner av fogarna, mm). 
  • Lovely90

Jag känner sparkar på vänster sida nedanför revbenen, sen känner jag rumpan som buffar ut ibland på höger sidan.

Måste säga att min mage känns jätte konstig just nu när jag ligger och vilar på min rast. Jag är helt platt från bröstet ner till 2 cm ovanför naveln. Har bebis sjunkit ner ännu mer tro? Hen är ju redan fixerad..
  • TomMon

Jag känner oftast sparkar på höger sida, under revbenen.
  • TomMon
    MiCorazon skrev 2014-01-27 00:13:18 följande:

Ni som har fått bf 12 mars enligt ultraljudsuträkning. Vet ni när ni hade ägglossning och blev gravida? Jag är bara lite nyfiken för jag vet att jag hade ägglossning den 12 juni och hade sex då. Men enligt äl beräkning har jag ef bf den 6 mars. Alltså en v tidigare. Vet att man kanske inte alltid befruktas direkt på äl-dagen utan att det kan ske senare. Men är mest nyfiken på hur det ser ut för er? Och även ni andra? Har bf från ägglossning stämt med bf ni fick i v 18-19?

Jag hade sista mensens första dag den 12 juni och ÄL den 25 juni. Bf hade jag egentligen en v senare enligt appen men UL sa den 12 mars. Får väl se vilket som stämmer! :)
  • LillsmurfanLisa
    Lovely90 skrev 2014-01-27 12:46:03 följande:
    Jag känner sparkar på vänster sida nedanför revbenen, sen känner jag rumpan som buffar ut ibland på höger sidan.

Måste säga att min mage känns jätte konstig just nu när jag ligger och vilar på min rast. Jag är helt platt från bröstet ner till 2 cm ovanför naveln. Har bebis sjunkit ner ännu mer tro? Hen är ju redan fixerad..
    Vad spännande att vara platt - det var några månader sen sist :) 

Som min bm förklarade för mig idag så trycker ju bebis ner sig sakta men säkert hela tiden, så det kan kanske vara så att hen är längre ner nu är tidigare. Det beror ju på hur resten av kroppen ligger också. När Grodan "halkar" ner extra långt till sidan och jag ligger ner är det lite skillnad för mig också. 
  • MiCorazon

Det är stor förändring på min mage de senaste dagarna då den har blivit mycket plattare upp till.

Tom sambon har reagerat på att den blivit mindre och blev lite rädd att han krympt haha :) dessa oroliga män som inte har så bra koll ;)... men nej, fick förklara att han förmodligen har fixerat sig och att det är därför magen är så mycket mindre där uppe och lite större där nere :)

• Längtanefterlilladig

Igår började sammandragningarna komma tätare & tätare. Vid minsta ansträngning blev magen som en sten. Men det gjorde inte ont alls. Idag för cirka 2 timmar sedan började jag få en konstig tyngd eller värk i nedre delen av magen. Magen blir hård & sen släpper det. Så håller det på så. Flytningarna har ökat dramatiskt på några timmar. Men de luktar inget. Känner mig trött & lite illamående. Har ingen molvärk eller mensvärk men en annan typ av värk. Det gör inte ont, mer obehagligt. Undrar om huvudet som var ruckbart förra veckan borrar sig neråt. Känner någon igen sig?

• MiCorazon
    TomMon skrev 2014-01-27 12:56:14 följande:
    Jag hade sista mensens första dag den 12 juni och ÄL den 25 juni. Bf hade jag egentligen en v senare enligt appen men UL sa den 12 mars. Får väl se vilket som stämmer! :)
    hihi ja, jag hoppas ju på att min äl uträkning stämmer då jag så gärna vill ha honom här asap! :) Om du har bf den 12 mars så skulle befruktning ha skett torsdagen den 20 juni :) enligt familjelivs bf verktyg.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014