• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-27 07:35:04 följande:
    Grattis Majsa! Berätta mer :)

Usch idag är jag hemma från jobbet. Får dåligt samvete att man är hemma mycket men har sedan i torsdags haft väldigt ont i magen som jag skrivit om tidigare. Har svårt att sova för att det gör så ont. Ska som tur är till min bm i eftermiddag. Min chef och ingen av mina kollegor är direkt förstående och tycker nog att jag gnäller för mycket..deras graviditeter var minsann lätta o bla bla.
    Usch för såna kollegor! Vi alla är olika och det ska man bara acceptera! Ogillar kollegor som ska skryta om hur enkelt det är att vara gravid och så sitter man där och har ont och får dåligt samvete för att man är sjukskriven. 
    Kram på dig från en annan sjukskriven! :)
  • Längtanefterlilladig

Jag & min man hade sex den 24 juni. Det vet jag med säkerhet för vi hade gäster hela helgen & när de åkte så....hihi. Då ska jag ha BF 16 mars. Och enligt sista mens den 14 mars. Men ultraljudet sa 19 mars.

• Längtanefterlilladig

Är det någon som varit på gekås i december OCH även nu. Var utbudet ändrat?Vi kollade aldrig barnkläderna. Var det något att ha? Funderar på att åka dit nu snart.

• MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-27 10:46:38 följande:
    Jag & min man hade sex den 24 juni. Det vet jag med säkerhet för vi hade gäster hela helgen & när de åkte så....hihi. Då ska jag ha BF 16 mars. Och enligt sista mens den 14 mars. Men ultraljudet sa 19 mars.
    Har du fått reda på hur mycket er bebis väger? Jag var på ultraljud förra veckan, v 33, och då låg han lite över "normala". Så därför jag tror mer på bf enligt äl eftersom han verkar vara lite för stor eftersom det datumet är tidigare. Enligt ul är jag i v 34 men enligt äl i v 35 vilket kanske passar bättre till hans vikt.
  • MiCorazon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-27 00:20:14 följande:
    Jag vet inte exakt när jag hade äl, men vet att det bara finns två tillfällen när jag kunnat bli gravid: 16 el 18 juni (och jag tror jag hade äl den 16:e). BF enligt uträkning: 8 mars. BF efter ul: 12 mars.
    Har du fått reda på hur mycket er bebis väger? Jag var på ultraljud förra veckan, v 33, och då låg han lite över "normala". Så därför jag tror mer på bf enligt äl eftersom han verkar vara lite för stor eftersom det datumet är tidigare. Enligt ul är jag i v 34 men enligt äl i v 35 vilket kanske passar bättre till hans vikt.
  • Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-01-27 10:57:52 följande:

Tror inte alltid att RUL stämmer heller. Nej vi har inte fått kolla vikten. Hon uppskattade vikten i vecka 26 till 800 gram som var helt normalt. Bebisarna är ju olika i vikt & längd nu i dessa veckor också. Hur mycket vägde er lilla kille sist?
  • MiCorazon
    Tinapina skrev 2014-01-27 11:36:09 följande:
    Ni som har bebisar som ligger med huvudet neråt, vart känner ni sparkar?
    mellan navel och revben..både i mitten och på höger och vänster, ibland väldigt långt ut på sidorna men sen även en del långt ner i magen. Så, eg lite överallt! :)
  • MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-27 11:39:21 följande:

Tror inte alltid att RUL stämmer heller. Nej vi har inte fått kolla vikten. Hon uppskattade vikten i vecka 26 till 800 gram som var helt normalt. Bebisarna är ju olika i vikt & längd nu i dessa veckor också. Hur mycket vägde er lilla kille sist?
    Han vägde 2,116 kg v 32 + 4. Vilket var bara lite över det som är snitt i vecka 33.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014