• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    ananas86 skrev 2014-01-31 14:30:09 följande:

Sitter hos BM nu, mitt blodtryck fortsätter att stiga trots att de höjt dosen på blodtrycksmedicinen.

Det är bara undertrycket som går ner, övertrycket stiger trots vila i en timma.

Senaste mätningen hade jag 170/65

Nu börjar jag bli orolig, det kan ju inte vara speciellt bra för mini i magen.. :/

Hur går det? Vad sa din bm? Dom har ju koll på dig så då är det nog ingen fara ska du se :)
  • MagdalenaZ
    carina87 skrev 2014-01-31 13:38:10 följande:
    Magdalena! Du är en klippa!
    Dubbeldagar ftw!
    Jag sitter iallafall och skrapar ihop alla möjliga anställningsavtal nu. Det stör mig som tusan att 21 dagar kan göra så otroligt stor skillnad! (anställd sedan augusti, hade behöv vara anställd sedan mitten av juli.)
    Jag har stött på de som faller på 1 dag. DÅ känner man myndigheternas fyrkantighet.. :(
    Sen om han har möjlighet så kan han ju ta fre-sön (om han jobbar måndag - fredag), så han hjälper dig att plocka de här första 180 dagarna så snart som möjligt. 
    Men det beror lite på hur länge du tänkt vara hemma och så..
  • j3nnyy

Idag tror jag att jag känt mina första sammandragningar?! Har hjälpt en kompis o flytta, inte de smartaste kanske har ont överallt nu :/ men hur känns era sammandragningar? Min mage har blivit hård, typ som att bebisen trycker utåt där, (utan att jag känner någon rörelse alltså) i allt från nån sekund till kanske en minut. Är de ens sammandragningar? Eller e de kanske bebisen som vill göra sig påmind haha.

• Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2014-01-31 19:04:59 följande:

Idag tror jag att jag känt mina första sammandragningar?! Har hjälpt en kompis o flytta, inte de smartaste kanske har ont överallt nu :/ men hur känns era sammandragningar? Min mage har blivit hård, typ som att bebisen trycker utåt där, (utan att jag känner någon rörelse alltså) i allt från nån sekund till kanske en minut. Är de ens sammandragningar? Eller e de kanske bebisen som vill göra sig påmind haha.

Det kan vara sammandragningar :)
  • MiCorazon
    Låter som sammandragningar!
  • Anki84

Är det hela magen som blir hård eller är det bara på ett visst ställe?

Jag fråga min bm om det igår när jag var där och då sa hon att om det är på ett visst ställe (i mitt fall ett exempel, under revbenen och en bit ner på höger sida) så är det bebis som trycker kroppen utåt. När det är hela magen som blir hård då är det sammandragning
  • Tinapina

Sitter på bb och pumpar. Det har minst sagt varit en omtumlande upplevelse och är fortfarande på många sätt. Snittet har varit jobbigare denna gången men det har sina förklaringar. Personalen är fantastisk och vi blir väl omhändertagna. Stressande att familjen är delad, helst av allt hade jag ju velat åka hem i morgon precis så som man förväntat sig.

Hoppas det går bra för er andra, nu närmar det sig med stormsteg. Passa på att njut av magen och rörelser. Nattis

• j3nnyy
    Anki84 skrev 2014-01-31 23:31:10 följande:
    Är det hela magen som blir hård eller är det bara på ett visst ställe?

Jag fråga min bm om det igår när jag var där och då sa hon att om det är på ett visst ställe (i mitt fall ett exempel, under revbenen och en bit ner på höger sida) så är det bebis som trycker kroppen utåt. När det är hela magen som blir hård då är det sammandragning
    Innan har det bara varit på ett visst ställe, men idag efter allt kånkande på flyttlådor är de som hela magen drar ihop sig o blir som en sten. Brukar ju liksom inte ligga på soffan annars utan bär ju vattendunkar o höbalar o sånt varje dag i stallet, men flytt kanske blev lite mycket. Har superont i magen o ryggen o illamående. Ligger med vetekuddar i sängen, är så skönt så förhoppningsvis är jag "fit for fight" igen imorgon!
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-31 17:08:53 följande:
    Skönt att ha ett jobb man trivs så bra på :) du får åka o hälsa på dom o sen kommer du ju ha fullt upp :)

Håller med, skönt att ha ett jobb som man inte vill gå hem ifrån! :)

Brukar i normala fall trivas ganska bra på mitt jobb också, men sista veckorna har jag inte velat gå dit alls!

Skönt att vara sjukskriven nu, men känns konstigt att man ska vara borta så länge! Man kommer ju nästan känna sig som ny på jobbet när man kommer tillbaka! :P
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-31 17:11:30 följande:
    Hur går det? Vad sa din bm? Dom har ju koll på dig så då är det nog ingen fara ska du se :)

Jag ska komma tillbaka på måndag, då hoppas de att blodtrycket ska ha gått ner. Annars får de höja dosen igen eller byta till en annan medicin.

Känns skönt att de har koll på mig, men nu ordinerade BM vila.. Jag har ju tusen grejer jag vill fixa med nu när vi äntligen får flytta in i vårt hus! Får verkligen tvinga mig själv till vila, är inte van vid att sitta still, springer alltid omkring och har fullt upp..

Är sån som person, så blir svårt att hålla sig i styr då! Men sambon får hjälpa mig och påminna när jag får för mig att göra något jag inte borde..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014