• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • SEM
    Tinapina skrev 2014-01-31 23:32:59 följande:
    Sitter på bb och pumpar. Det har minst sagt varit en omtumlande upplevelse och är fortfarande på många sätt. Snittet har varit jobbigare denna gången men det har sina förklaringar. Personalen är fantastisk och vi blir väl omhändertagna. Stressande att familjen är delad, helst av allt hade jag ju velat åka hem i morgon precis så som man förväntat sig.

Hoppas det går bra för er andra, nu närmar det sig med stormsteg. Passa på att njut av magen och rörelser. Nattis

Fått?:)
  • Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-31 17:08:53 följande:
    Skönt att ha ett jobb man trivs så bra på :) du får åka o hälsa på dom o sen kommer du ju ha fullt upp :)
    Ja, det sa BM också. Det är inte alla som trivs så bra, så det är ju ett gott tecken. Skall åka och hälsa på, hinner kanske t.o.m göra det innan bebis kommer vi får se :). Vet inte om det blir förvirrande för barnen bara om jag kommer utan bebis när vi sagt att jag skall vara ledig för att vänta på att bebisen skall komma :)
  • Hallonpaj88
    Lovely90 skrev 2014-02-01 08:30:17 följande:
    Ja, det sa BM också. Det är inte alla som trivs så bra, så det är ju ett gott tecken. Skall åka och hälsa på, hinner kanske t.o.m göra det innan bebis kommer vi får se :). Vet inte om det blir förvirrande för barnen bara om jag kommer utan bebis när vi sagt att jag skall vara ledig för att vänta på att bebisen skall komma :)
    Du får säga att du fortfarande väntar ;) har oxå jobbat på förskola. Trivdes jättebra jag med. Man får så mycket tillbaka av dom små liven :)
  • Hallonpaj88
    ananas86 skrev 2014-02-01 02:01:27 följande:

Jag ska komma tillbaka på måndag, då hoppas de att blodtrycket ska ha gått ner. Annars får de höja dosen igen eller byta till en annan medicin.

Känns skönt att de har koll på mig, men nu ordinerade BM vila.. Jag har ju tusen grejer jag vill fixa med nu när vi äntligen får flytta in i vårt hus! Får verkligen tvinga mig själv till vila, är inte van vid att sitta still, springer alltid omkring och har fullt upp..

Är sån som person, så blir svårt att hålla sig i styr då! Men sambon får hjälpa mig och påminna när jag får för mig att göra något jag inte borde..
    Jag förstår dig och jag är likadan :) ett tips är att göra en lista på nån liten sak du kan göra varje dag. Då brukar man hålla sig till bara den saken och drar man ut det över en hel dag blir det ju inte lika ansträngande :)
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-01 09:20:56 följande:
    Jag förstår dig och jag är likadan :) ett tips är att göra en lista på nån liten sak du kan göra varje dag. Då brukar man hålla sig till bara den saken och drar man ut det över en hel dag blir det ju inte lika ansträngande :)

Bra idé att göra något litet varje dag, har ju en massa bebiskläder att sortera och tvätta bla, det är ju lagom ansträngande.. :) Sen får sambon ta de tyngre grejerna, typ måla och bära möbler..

Fika med släkt och vänner är väl lagom ansträngande också.. :)
  • j3nnyy

Varför ska folk berätta om hemska förlossningar, sina egna eller andras när dom ser att man är gravid?! Eller är det bara jag som är omgiven av puckon? Herregud jag VET vad som ska hända på förlossningen och jag vet vad som kan gå snett, du behöver inte påminna!!!

• Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2014-02-01 12:20:37 följande:

Varför ska folk berätta om hemska förlossningar, sina egna eller andras när dom ser att man är gravid?! Eller är det bara jag som är omgiven av puckon? Herregud jag VET vad som ska hända på förlossningen och jag vet vad som kan gå snett, du behöver inte påminna!!!

Får oxå höra om sånt, framför allt från kvinnor i åldern 40+. Kunde liksom inte bry mig mindre! Dom tror dom kan allt.
  • Hallonpaj88
    ananas86 skrev 2014-02-01 10:27:07 följande:

Bra idé att göra något litet varje dag, har ju en massa bebiskläder att sortera och tvätta bla, det är ju lagom ansträngande.. :) Sen får sambon ta de tyngre grejerna, typ måla och bära möbler..

Fika med släkt och vänner är väl lagom ansträngande också.. :)
    Det låter smart:) så gör vi här hemma.

Och fika är verkligen lagom ansträngande ;)
  • Tinapina

Sem. Yes, vår flicka kom i onsdags och överraskade oss rejält! Börjar landa i det nu och hon är helt underbar:) var så spännande att se henne, hon som legat i magen och stökat omkring. Det är en fantastisk känsla att få hålla i sitt barn och snart kommer ni alla att få känna samma:) det är fortfarande ett litet tag kvar för de flesta av er men jag fortsätter läsa med spänning!

• carina87
    MagdalenaZ skrev 2014-01-31 17:24:20 följande:
    Jag har stött på de som faller på 1 dag. DÅ känner man myndigheternas fyrkantighet.. :(
    Sen om han har möjlighet så kan han ju ta fre-sön (om han jobbar måndag - fredag), så han hjälper dig att plocka de här första 180 dagarna så snart som möjligt. 
    Men det beror lite på hur länge du tänkt vara hemma och så..
    Så han kan göra så även om han jobbar heltid? För det blir ju "mer än heltid"
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014