• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

E de någon här som brukar få knip typ vid livmodern? Har haft de sen igår så ibland känns de precis som någon kniper mig rätt kraftigt men de varar inte länge. Känner ingen rädsla för den smärtan men man hade ändå kanske velat kolla de? Någon som varit med om samma? Kan ju vara för de hållet på att växa

• Bubblan7901

Jag känner också lite smärta, precis som små knip. Antar att det inte är någon fara, kroppen går ju igenom en stor förändring. Mysigt att känna något, även om det är lite obehagligt. :).

• Zobeideh

Bubblan7901: ja mysigt :) synd att de samtidigt är obehagligt :(
    Jobbigt att jobba men man får stå ut :)

• Bubblan7901

Zobeideh: Just nu är jobbet jobbigt pga humörsvängningar, känner att jag lätt blir irriterad. Hemma har inte sambon det alltför lätt. :)

• Josies

Nu har vi varit på inskrivningssamtal och vår barnmorska verkar hur mysig som helst! Pratade mest idag och fick massor av information. Kollade vikten och tog blodtryck och kollade blodsockret. Allt såg kanon ut. Ska dit på tisdag igen för att ta alla andra prover, kunde inte göra det idag eftersom det är helg nu. Jag är frisk och försöker att inte vara orolig så vi gör inga extra koller utan längtar till ultraljudet i v.18 (den 22e oktober). Kan fortfarande inte riktigt få in att vi verkligen ska ha barn!

• Zobeideh

Bubblan7901: haha här e de lika dant. Ena stunden kan jag och min sambo skoja helt plötsligt vänder mitt humör och man blir sur. Sen efter 5 min tänker man: va fan hände här haha

• Ziiah

Var på inskrivning idag, har samma barnmorska som på hälsosamtalet. Även mamma hade henne när hon var gravid med mig och morsan så henne träffade jag även när jag var med och skulle hjälpa till när mamma var gravid med lillebror. Hon är cool och mysig, så det känns bra! Gjorde lite tester och jag ligger kvar på samma vikt som innan, har dock börjat spy liiite mer den här veckan..

Blodtrycket låg på 105/50, vilket inte säger mig så mycket.. Jag tror jag i vanliga fall har så "lågt" blodtryck och med graviditeten borde det ju sänkas..? Någon som vet vad som är normalt?

Drömde nyss att jag fått MA..! (är jävligt trött så har sovit några timmar..) Drömmen var fan hemsk och jag hoppas verkligen att det bara var en dröm. Den var kanske inte helt verklighetstrogen men det kändes ändå i hela bröstet när vi fick veta att bebisen bara var 9 mm lång och att hjärtat inte slog... Vaknade upp med ännu mer panik och oro, vill bara kunna andas ut tills RUL 23 september.. Veta att jag har gått 12 hela veckor (snart) och att bebis fortfarande lever där inne.. Men istället får jag vänta 38 dagar med denna jävla oro....

• Zobeideh

Ziiah: Gud vilken hemsk dröm :( Tur den inte stämde :)

Bara njut och släpp oron hur svårt det än är :)

• Nyfniken83

Nån mer än mig som har problem med extrem trötthet.. Hoppas det går över snart. Sover typ hela tiden.. Jobbar på förskola så somnar på vilan med barnen och på rasten går och lägger mig vid 19-20 och sover minst 11 timmar ändå är tröttheten bedövande... Jobbigt!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014