• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • zizuna

Ja intyg kan ordnas innan eller efter vilket som.

Är det någon som börjat dricka hallonbladste?

• Emelie e
    Zobeideh skrev 2014-02-04 15:01:28 följande:
    Jasså? Jag pratade med dem för någon dag sen då kunde man inte pappan göra något förrän barnet hade fått ett personnr
    Faderskapsintyg kan skrivas på redan i vecka 28 tror jag, vad gäller de 10 dagarna så ansöker man inte om dem förrens barnet är fött men man kan föranmäla att man tänker ta ut dem, då går det sedan fortare när barnet väl har fötts.
  • Zobeideh

Ja precis de vet jag. Tycker bara de e konstigt att försäkringskassan inte sa något till mig om att föranmäla. Hon sa bara att där kan jag inte göra något nu. Men får väl testa och ringa igen och se va dem säger då

• j3nnyy
    zizuna skrev 2014-02-04 16:31:00 följande:

Ja intyg kan ordnas innan eller efter vilket som.

Är det någon som börjat dricka hallonbladste?

Jag drack en kopp i söndags, men helt ärligt.. Fy fasiken va äckligt de va haha så ja skippar nog det! Tror jag köpt nått konstigt för de innehåller lavendel oxå, nä fy ingen hit
  • zizuna

Haha

Jag köpte lösvikt på lofe hälsobutik en rejäl kartong 49kr

Helt okej te ingen hit men det går ner ;)

j3nnyy skrev 2014-02-04 17:09:14 följande:
    Jag drack en kopp i söndags, men helt ärligt.. Fy fasiken va äckligt de va haha så ja skippar nog det! Tror jag köpt nått konstigt för de innehåller lavendel oxå, nä fy ingen hit

• Sirek

Någon som har problem med näsblod? Jag börjar blöda såfort jag snyter mig och sedan kan det komma när som på dagen. Har varit förkyld men är typ återställd.

• zizuna

Läs på nätet eller googla hallonbladste.se

Vissa säger att den har påverkat igång värkarna men läser man om det så är den en bra hjälp att stärka bäcken och förlossningen samt blödningarna efteråt. Det finns trådar hör på FL oxå som berättar om sina erfarenheter osv. Inget farligt hockus pockus så att säga ;)

Zobeideh skrev 2014-02-04 17:27:22 följande:
    Va e det för speciellt med den drycken? Har aldrig hört talas om de :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014