• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Jag ska till mvc kl 1300 o lämna urinprov. Har inte fått kissa sen 09. Är kissenödig o det gör sååå himla ont bebis trycker på o gör inte saken bättre. Vet bara inte hur jag ska hålla mig till 13.00.

ska få svar på odlingen imorgon bitti o antagligen få behandlingen då.a0

ananas86 skrev 2014-02-05 11:47:04 följande:
    Usch, din stackare! :(

Har du pratat med din BM/läkare? De borde ju sätta in behandling direkt!

Tur att det inte är så lång tid kvar till BF nu, men UVI ska man ju inte gå runt med som gravid i alla fall!

Det kan ju både gå över till barnet, så det blir påverkat av infektionen och sätta igång förlossningen för tidigt, så se till att få behandling så snabbt det går!

• ananas86

Det var skönt att ha med sambon på förlossningsplaneringen idag! :)

Min BM är väldigt bra att prata med, känns så naturligt, som att prata med en vän! :)

Först lyssnade vi på hjärtat och mätte magen, allt såg perfekt ut! :) Blodtrycket var bra idag också. Sen gick vi på rundvandring!

Vi var på besök på spec. förlossningen och fick kika in i en tom operationssal, där de utför kejsarsnitt. Känner mig lugn och redo nu! Längtar massor tills jag/vi kan hålla mini i famnen! :)

• ananas86
    majsa88 skrev 2014-02-05 11:52:44 följande:
    Jag ska till mvc kl 1300 o lämna urinprov. Har inte fått kissa sen 09. Är kissenödig o det gör sååå himla ont bebis trycker på o gör inte saken bättre. Vet bara inte hur jag ska hålla mig till 13.00.

ska få svar på odlingen imorgon bitti o antagligen få behandlingen då.a0

Bra att du ska dit idag! :) Då får du den hjälp och behandling som behövs!

Förstår att det är jobbigt att hålla sig! Men du fick inte med dig eller har något hemma att kissa i och ta med?

Hoppas du kan hålla dig till kl 13, är ju inge kul att kissa på sig precis! :/
  • Hallonpaj88

Jag är taggad på förlossningen :) förstår att jag kommer ha sjukt ont men jag kanske är knäpp för det ska ändå bli spännande. Nu är jag varken rädd för nålar, sjukhus eller blid. Kan tänka mig att det blur värre då.

Jag har ju inte läst på något om förlossningen utan tar det som det kommer. Jag är en sån som tänker att allt ordnar sig o det ska mycket till innan jag oroar mig över sånt jag inte kan råda över.

Jag är faktiskt mest rädd för efter förlossningen. Är livrädd att det ska göra ont i flera dagar i underlivet eller att det gör ont när livmodern drar ihop sig.

Hur tänker ni andra kring förlossningen?

• Zobeideh

Jag är inte rädd för efter tiden. Bara under själva förlossningen. Att man inte vet hur ot det kommer göra. Jag har bara hört att det ända jobbiga efter förlossningen är att försöka göra nr 2 för man vågar inte riktigt trycka om man blivit sydd.

• majsa88

Ja verkligen. Känns så skönt att de hjälper en fort. Kunde tyvärr inte hålla mig o som tur var hitta jag ett urinrör hemma. Kissa 45 min tidigare än vad jag borde. Hoppas det inte gör så mycket. Det var omöjligt att hälla mig, gjorde fööör oont o lillen tryckte på med huvudet.

Jag känner mig taggad inför förlossningen o har alltid längtat. MEn ju mer det närmar sig desto mer börjar jag tänka på grejer som kan gå fel. Tänk om mitt bäcken för litet som min mormor o mammas. Tänk så fastnar bebis så att de får dra ut honom. Tänk så har jag för svaga krystvärkar o inte orkar krysta så hjärtljudet går ner, tänk så blir det akut snitt o om inte värre urakut snitt? Jaa tusen tankar över allt som kan gå fel. Vill heller inte ha epidural. Vill köra på lustgas, tens, akupunktur, varmbad osv. Allt utom EDA. O då tänker jag, tänk så klarar jag inte av det o vill ha epidural men att det är försent då? skan a ju helst inte ha eda efter att man är.

mer öppen än cm har jag hört, så de beslutet måste tas snabbt. Men samtidigt längtar jag o vill hoppas at allt kommer gå bra :)

• Emelie e

Jag ska köpa en fleeceoverall till lillan, tänker att hon inte kommer ha den så mycket då det redan är vår när hon kommer ut. Vad tror ni om storlek, vågar man lita på att strl 56 räcker eller ska man ta 62??

• Mia86gbg

De senaste dagarna har jag haft ett tryck upp i halsen. Inte illamående men det känns som att jag inte har fått ner maten ordentligt. Vad är detta?!

• majsa88

Jag har istället börjat få spy attacker på nätterna när ja sover. Så jag vaknar panikslagen med sväljreflexer för o inte få upp. Men det kommer upp till halsen o jag via sväljreflexer åker det ner. Men inatt så rann det ner i halsen o jag hade det luftstrupet o har hostat hela natten o dagen. Jätte konstigt detta o skrämmande

Mia86gbg skrev 2014-02-05 15:43:15 följande:
    De senaste dagarna har jag haft ett tryck upp i halsen. Inte illamående men det känns som att jag inte har fått ner maten ordentligt. Vad är detta?!

• Emelie e

Jag har haft något liknande, som att jag fått spya i munnen men inte spytt något.. Äckligt o skrämmande :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014