• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-05 17:14:44 följande:
    Kan man kräva att få sitt bäcken mätt?

Det tror jag inte. Man kan nog inte kräva något i Svensk sjukvård. Men ta upp din oro för din BM.
  • Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-05 17:10:34 följande:
    Det låter som om jag är en försäljare här, men den boken som jag tipsar om längre upp här på sidan är väldigt bra. Om det nu blir att föda viginalt för mig så kommer jag ha stor hjälp av den. Det står mycket att panik, rädsla, oro och otrygghet gör smärtan och upplevelsen värre än vad den är. Boken tar upp fyra steg som man kan använda sig av under förlossningen som hjälper en.

Boken finns att köpa i bokhandel och på boksidor såsom adlibris, bokia & cdon.com

Jobbigt med din UVI, den var segdragen!Hoppas den nya kuren hjälper. Ändrar de inte antibiotika sort?
    Jag har läst "att föda" precis men man ska kanske ge den andra en chans också? Ska absolut kolla upp de! Tack för tipset.

Jo dem har nytta sort nu så jag hoppas verkligen denna dunderkuren ska ta de!
  • jesspett
    Lovely90 skrev 2014-02-05 16:26:59 följande:
    Alltså jag har inte haft några problem med att röra mig tidigare men idag när jag skulle gå på promenad med mamma och mormor fick jag ett fruktansvärt tryck i magen. Visserligen inte så illa att jag inte kunde fortsätta promenaden men ändå, det kändes ju rätt rejält. Jag som hade sett framemot att gå massa promenader nu när jag går hemma verkar få tänka om. Någon som varit med om liknande? Funderar på att testa simning imorgon, det kanske är bättre?
    Jag måste gå väldigt långsamt nu för tiden för att inte få sammandragningar/tryck i magen. Skulle tro att simning ger samma sak om det är på samma intensitetsnivå. Prova att röra dig lugnare o långsammare så funkar säkert promenaderna! 
  • Evelinaan
    jesspett skrev 2014-02-05 20:39:14 följande:
    Jag måste gå väldigt långsamt nu för tiden för att inte få sammandragningar/tryck i magen. Skulle tro att simning ger samma sak om det är på samma intensitetsnivå. Prova att röra dig lugnare o långsammare så funkar säkert promenaderna! 

Prova att använda ett bälte, jag tycker det hjälper. Man får lite mer stöd för magen, men bästa är nog att ta det lugnare helt enkelt.
  • Mia86gbg

Det är väl ingen fara att få sammandragningar eller? Jag får det jätteofta men bryr mig inte så mycket om det utan håller igång nästan som vanligt.

• MiCorazon

Längtanefterdig:

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-05 16:28:24 följande:
    Jag läser boken "Föda utan rädsla". Gav först inte mycket för den MEN tipsen är riktigt riktigt bra.

Bland annat om att en sån sak som andningen påverkar enormt mycket hur man stressar upp sig eller slappnar av. Idag när jag var på förlossningen så var det en kvinna som skrek det högsta skrik jag någonsin har hört. Ville bara gå in till henne & säga "sluta skrik och andas" haha, då hade jag väl fått mig en käftsmäll.

Här är iallfall ett utdrag ur boken med lite tips & en bra övning

(är lite olydig och lägger en en bild i snacktråden )

Boken ger även bra & användbara tips för partner såsom olika massagetekniker.

--------------

Det är hennes tre h kurs jag och min sambo ska på i slutet på feb. Ser fram emot att öva på andningen och den mentala inställningen. Plus att min sambo förhoppningsvis oxå får verktyg inför förlossningen. :)
  • Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-05 21:04:18 följande:
    Längtanefterdig:-------------- Det är hennes tre h kurs jag och min sambo ska på i slutet på feb. Ser fram emot att öva på andningen och den mentala inställningen. Plus att min sambo förhoppningsvis oxå får verktyg inför förlossningen. :)

Åh va roligt. Det blir nog en intressant kurs
  • majsa88

För min mormor o mamma hade för litet bäcken. Vill försäkra mig att jag inte har det o kan föda vaginalt

• Evelinaan
    majsa88 skrev 2014-02-05 21:12:54 följande:
    För min mormor o mamma hade för litet bäcken. Vill försäkra mig att jag inte har det o kan föda vaginalt

Aha okej, du kan ju alltid fråga din barnmorska.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014