• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Har svårt att somna, imorgon ska jag och sambon till BM på förlossningsplanering.

Vi ska vara där en hel timma och förhoppningsvis får sambon höra minis hjärta för första gången och vara med när magen ska mätas. Han jobbar ju 10 mil bort, så har inte varit med på några besök sen RUL!

Ska bli skönt att ha sambon med, nu börjar man förstå att det inte är långt kvar tills vi blir föräldrar! :)

• Tinapina

Längtan. Verkligen trist att din mamma är så negativ. Säg till henne att har hon inget positivt att säga så får hon hålla tyst.

För din del hoppas jag inte det är fostervatten ännu, bebis har det bäst i din mage. Och det är verkligen oroande o stressande att föda för tidigt. Synen av ditt lilla barn uppkopplat mot diverse maskiner o alla stick o provtagningar får ditt mammahjärta att blöda:( det är en hemsk erfarenhet som jag önskar jag var utan. Styrkekramar till dig! Och er alla andra med:)

• attali

Jag håller med som någon ovan skrev, det är väl bättre att njuta och ta hem alla grejer och pyssla och dona. Jag mena då ska man ju gå och tänka att ja jag kanske dör imorn, sambon kanske dör imorn så därför kan vi inte göra det och det. Händer det något dåligt får man ju ta det då! Vi tog hem vagnen i v.33 och om det nu skulle hända nåt så skiter jag i om dom pengarna går förlorade för det kommer inte vara något man direkt bryr sig i då! (det där lät kanske lite hårt, menar inte att vara hård men de va bästa sättet att uttrycka sig på :p). Så jag tycker du ska stå på dig och försöka inte bry dig, det händer så mycket tråkigt i ett liv ändå så när man kan må bra måste man ta vara på det tycker jag :).

Vilken vecka är ni i nu och hur mycket har ni fixat? Är allt klart? :) Jag är i v.35 och har fixat nästan det mesta, det som är kvar är några små saker att köpa, och typ tvätta upp kläder och packa upp allt vi köpt osv :) Vill helst vara klara med allt i v.37 så man kan vara lugn :) Är sjukskriven så det är ju roligare att hålla på att dona nu när man har tid, när bebisen kommit lägger jag hellre all tid på h*n :)

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-04 22:27:50 följande:
    Tror också det är urin, men man kan ju alltid hoppas.
    Jag försöker göra knipövningar varje dag, men jag får sammandragningar & lillen blir inte nöjd alls i magen.
    Någon annan som får sammandragningar av knipövningar?
    Jag får också jätte mycket sammandragningar när jag gör knipövningar. Vet inte om jag skall fortsätta med det ändå eller sluta?
  • Heene

idag är jag glad =)
    Har väntat så länge på att höra ngt om min sgi. handläggninstiden är så lång när man är egen företagare, och när man dessutom inte har haft verksamheten i  24 månader blir proceduren ännu mer komplex.

Men igår ringde försäkringskassan och diskuterade mitt jobb och arbetstider mm. Så nu har dom kommit fram till ett beslut som jag dessutom är jättenöjd med =)
    Känns så skönt att veta och slippa gå ovis medan veckorna bara går.
    Jag kommer ju inte direkt bli rik på att vara mammaledig men vi kommer inte behöva vända på varenda krona här hemma iaf.
    Så nu kan dom börja ta tag i min sjukskrivning också vilket dom inte har kunnat gjort innan min sgi blivit beslutad.
    Allt rullar på nu =) tänk vad som kan göra en så glad =P

• majsa88

Inte konstigt att jag hade så mycket sammandragningar den natten i fick åka in. Har urinstickor här hemma, o ooojaa har en rejäl uvi. Märkte det när jag skulle kissa, kändes som att jag skulle kissa ut taggar. Fy f.....n säger jag bara vad ont det gör!!!

Va händer nu? Antibiotika innan de får svar på odling eller?

• ananas86
    Heene skrev 2014-02-05 09:17:54 följande:
    idag är jag glad =)

Har väntat så länge på att höra ngt om min sgi. handläggninstiden är så lång när man är egen företagare, och när man dessutom inte har haft verksamheten i  24 månader blir proceduren ännu mer komplex.

Men igår ringde försäkringskassan och diskuterade mitt jobb och arbetstider mm. Så nu har dom kommit fram till ett beslut som jag dessutom är jättenöjd med =)

Känns så skönt att veta och slippa gå ovis medan veckorna bara går.

Jag kommer ju inte direkt bli rik på att vara mammaledig men vi kommer inte behöva vända på varenda krona här hemma iaf.

Så nu kan dom börja ta tag i min sjukskrivning också vilket dom inte har kunnat gjort innan min sgi blivit beslutad.

Allt rullar på nu =) tänk vad som kan göra en så glad =P

Härligt att höra att det händer något hos FK! Skönt att du kan slappna av nu och vet hur mycket du kommer få i F-penning! :)

Själv har jag väntat sen 17:e december så beslut om min SGI. Har både ringt och mejlat och de säger att jag inte behöver komplettera något. Men förstår inte varför det drar ut på tiden!

Har också blivit sjukskriven, så måste ju ha min SGI klar snart! Vet inte om det beror på att min arbetsgivare skickade in felaktiga uppgifter först..

Men de rätta uppgifterna godkände jag 17:e december och nu har ju de 30 handläggningsdagarna gått för längesen!

Magdalena, du kanske har en aning om vad det kan vara som drar ut på tiden?
  • ananas86
    majsa88 skrev 2014-02-05 09:23:58 följande:
    Inte konstigt att jag hade så mycket sammandragningar den natten i fick åka in. Har urinstickor här hemma, o ooojaa har en rejäl uvi. Märkte det när jag skulle kissa, kändes som att jag skulle kissa ut taggar. Fy f.....n säger jag bara vad ont det gör!!!

Va händer nu? Antibiotika innan de får svar på odling eller?

Usch, din stackare! :(

Har du pratat med din BM/läkare? De borde ju sätta in behandling direkt!

Tur att det inte är så lång tid kvar till BF nu, men UVI ska man ju inte gå runt med som gravid i alla fall!

Det kan ju både gå över till barnet, så det blir påverkat av infektionen och sätta igång förlossningen för tidigt, så se till att få behandling så snabbt det går!
  • Emelie e

Är ni nervösa inför förlossningen? Man längtar så mycket tills det börjar men är ändå nervös inför smärtan och hur man känner värkarna.

• Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-02-05 08:56:05 följande:
    Jag får också jätte mycket sammandragningar när jag gör knipövningar. Vet inte om jag skall fortsätta med det ändå eller sluta?

Ska till läkare idag. Ska fråga honom om jag kommer ihåg
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014