• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Vi har packat mina och sambons saker i sambons stora träningsväska och bebbens saker i hans skötväska. Det blev trångt men det gick :) Det enda vi inte fått ner i väskan är våra tofflor, så det får vara i en påse bredvid :)

Jag har hört att man får Pampers väskan eller är det Libero? I den får man iaf två paket blöjor och lite grejer. Jag har dock packat ner några blöjor, tvättlappar och rumpkräm ifall att, mest för att jag skulle känna mig lugnare.

Jag har fått lite saker i reseförpackningar, bland annat bröstkräm som jag tänkte ta med mig men det bästa är att smörja med sin bröstmjölk har jag hört.

Det vi packat till oss (kan ha packat för mycket, men hellre det än för lite):
    3 t-shirts, en mjukiströja och ett par mjukisbyxor till sambon
    2 par byxor/leggins till mig
    2 par amningstoppar
    1 linne till mig och en kofta
    2 par strumpor till var och en
    Superstora nattbindor och trosor
    Schampoo, balsam, duschcreme och deo
    Varsitt par tofflor
    Favoritdricka och godis

Till bebisen:
    3 bodiesar i storlek 50
    3 par byxor
    2 par strumpor
    2 mössor
    1 overall till hemresan
    Och det jag skrev där uppe.

Tror det var allt :)

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-03 11:00:58 följande:
    Var uppe till 04 igår pga täta sammandragningar o tryck. Ringde fl o de ville att jag skulle åka in. Ctg kurvan registrerade sammandragningarna, men typiskt var de svaga. Fick träffa läkare o göra gyn undersökning. Jag tror jag ALDRIG har haft så ont o svurit så mycket. Jag har ALDRIG haft problem med gyn undersökningingar. tyckt att det alltid går hur bra som helst utan att det ska obehagligt osv. Men denna gången...herregud säger jag. Han ville komma åt tappen med en tops för ta ett prov. Han öppnade de stackars hålet nästan lika stor som en apelsin. Jag sparkades, svor o grät. ÄNnu värre var det när han skulle gräva med fingrarna. Inte ens min man får komma in med sin penis. pga ömheten där nere på mig. Den har vart orörd i 5 mån. Det enda jag tänkte på var, om detta gör så djävulskt ont, hur i ..... kommer det kännas när det är dag att föda? Har hur ont som helst o öm där nere nu. Iallafall såg allt bra ut men att jag ska ta det lugnt o tappen var 3.3 cm. Sist var den 4 cm. Plus att han ligger huvudet ner o trycker. O nu har jag bm besök, får se vad de säger här.

Åy fy det lät ju inte alls trevligt. Din stackare! Men va sa dem nu då?Att du ska vila?Tyvärr känns det nog rätt rejält när läkare & BM är där nere & petar. Man är känslig under graviditeten i slemhinnor osv så klart det gör ont. Nu får du pusta ut att bebisen mådde bra & unna dig lite vila & gott att äta.
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-03 12:46:53 följande:
    Vi har packat mina och sambons saker i sambons stora träningsväska och bebbens saker i hans skötväska. Det blev trångt men det gick :) Det enda vi inte fått ner i väskan är våra tofflor, så det får vara i en påse bredvid :) Jag har hört att man får Pampers väskan eller är det Libero? I den får man iaf två paket blöjor och lite grejer. Jag har dock packat ner några blöjor, tvättlappar och rumpkräm ifall att, mest för att jag skulle känna mig lugnare. Jag har fått lite saker i reseförpackningar, bland annat bröstkräm som jag tänkte ta med mig men det bästa är att smörja med sin bröstmjölk har jag hört. Det vi packat till oss (kan ha packat för mycket, men hellre det än för lite): 3 t-shirts, en mjukiströja och ett par mjukisbyxor till sambon 2 par byxor/leggins till mig 2 par amningstoppar 1 linne till mig och en kofta 2 par strumpor till var och en Superstora nattbindor och trosor Schampoo, balsam, duschcreme och deo Varsitt par tofflor Favoritdricka och godis Till bebisen: 3 bodiesar i storlek 50 3 par byxor 2 par strumpor 2 mössor 1 overall till hemresan Och det jag skrev där uppe. Tror det var allt :)

Packat samma som du. Tog även med kortlek & UNO. Mannen kanske vill sysselsätta sig lite. Tänker lämna min mobil hemma. Min man tar med sig sin men vi tänker ha den avstängd hela tiden. Bara ringa de närmsta när pojken kommit.
  • Längtanefterlilladig
    Emelie e skrev 2014-02-03 11:53:03 följande:
    Jag skulle också vilja få lite tips om bb-väskan, vad ska man packa med?? Packar ni med blöjor, krämer osv?? eller får man sånt på bb? Även trosor o bindor? Sen tänkte jag om någon köpt bröstvårtskräm, läste att det kan göra väldigt ont i början av amningen men vet inte om man lika gärna kan köpa sånt om det finns behov sen?

Tror att allt finns att ta på BB. Bindor/blöjor/kläder till bebisen/nättrosor finns iaf. Var på amnings rådgivning. Hon sa att man helst ska ta bröstmjölk & smörja brösten med efter amning
  • Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2014-02-03 09:39:18 följande:
    Var hos BM idag 34+3 och bebisen ligger med rumpan rakt ner. Så nu får den 2 veckor till på sig innan det blir vändningsförsök. Uschamej!

Jaså det var en sån busig bebis. Den kan ju hinna vända sig. Det kommer gå bra!!
  • Längtanefterlilladig

Tycker det är så roligt att vi följts åt så länge. Redan i vecka 6-7 började vi prata. Ämnena vi pratat om har varierat från oro för missfall, blödningar, ultraljud, när man ska berätta för släkt/vänner. Magen som växer & nu pratas det om amning, förlossning & BB väskor. Två stycken har redan fått sina bebisar & snart är det vår tur. Tiden har gått fort fast ändå inte. Tänk va länge vi varit gravida. Solig sommar, höst, jul & vinter. Är glad iallfall att fått prata med er & dela med mig av mina tankar & kunnat dela med mig lite av det jag lärt mig. Glad för att ni finns tjejer

• Hallonpaj88

Glömde morgonrocken och bh-ar. Haha det viktigaste ;) Två amnings bh-ar och en morgonrock fick jag i också.

Tycker också att det är kul och häftigt att vi följts åt så länge :)

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-03 13:12:47 följande:
    Tycker det är så roligt att vi följts åt så länge. Redan i vecka 6-7 började vi prata. Ämnena vi pratat om har varierat från oro för missfall, blödningar, ultraljud, när man ska berätta för släkt/vänner. Magen som växer & nu pratas det om amning, förlossning & BB väskor. Två stycken har redan fått sina bebisar & snart är det vår tur. Tiden har gått fort fast ändå inte. Tänk va länge vi varit gravida. Solig sommar, höst, jul & vinter. Är glad iallfall att fått prata med er & dela med mig av mina tankar & kunnat dela med mig lite av det jag lärt mig. Glad för att ni finns tjejer

Tänkte också på att vi "hängt" ihop många månader och delat med oss av sorg, spänning och glädje, alla kategorier. =)

Skönt att ha er, tjejer!
    Verkligen stöttning i många situationer.

Hur tar era män det här med att de ska bli pappa?
    Upplever att det är mest vi kvinnor som står för planering och inköp med det mesta.
  • carina87
    flowers skrev 2014-02-03 13:40:45 följande:

Tänkte också på att vi "hängt" ihop många månader och delat med oss av sorg, spänning och glädje, alla kategorier. =)

Skönt att ha er, tjejer!
    Verkligen stöttning i många situationer.

Hur tar era män det här med att de ska bli pappa?
    Upplever att det är mest vi kvinnor som står för planering och inköp med det mesta.
    Det här är mitt första men hans fjärde... (16 års åldersskillnad), men han är som Dunderklumpen, han är alla sina åldrar. Han började gråta när han fick se gravtestet för han trodde inte han skulle få fler barn och nu blir det minst två till (barn ska ha syskon tycker vi). Däremot så längtar vi på olika sätt. Jag vill pyssla och göra i ordning, han vill inte göra någonting för det får honom att längta för mycket, han säger att det blir för tydligt att Minion inte är här än och då vill han att Minion ska komma nununu. Däremot är det svårt att värja sig mot längtan när yngsta storasystern behandlar sin längtan på sitt sätt: hon målar bilder på bebisen med whiteboardpenna på hallspegeln ---> litenminion.wordpress.com/2014/01/12/forvarkar/
  • Emelie e

Jag har en fråga om när bebisen sedan kommer, ska man undvika parfym samt använda duschcreme, lotion, deo som är utan parfym då man är nära bebisen? Vet ni något om det?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014