• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    xStellax skrev 2014-02-03 07:50:40 följande:
    Vecka 34! Nu är det inte långt kvar. Någon mer som börjat känna av illamående så här sent i graviditeten?? Har haft det i några dagar och blir till stanna hemma från jobb i dag.

Mår ju inte fantastiskt bra, men klarar mig så är på jobbet .. hoppas bara läkaren sjukskriver mig på fortsatt 50%, mitt liv har ju funkat åtminstone om jag får gå hem tidigare..

Idag ska jag till bm, läkare och kurator! :)
  • Mia86gbg
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-02 23:54:15 följande:

För alla er som är som jag & inte ännu inhandlat amnings bh så vill jag tipsa om en bra sida med konkreta tips & även en uträknare som visar din rätta bh storlek. glammom.se/bhcalc.asp

Har fått tips om denna sida från min kompis också. Supersnygga o bekväma bh-ar. Nackdelen är väl att det är något rosa på alla. (Fast det gillar jag ) Men fick tips om att vänta till lite efter att bebis kommer så brösten hinner växa till sig.
  • Mia86gbg

Var hos BM idag 34+3 och bebisen ligger med rumpan rakt ner. Så nu får den 2 veckor till på sig innan det blir vändningsförsök. Uschamej!

• jesspett
    j3nnyy skrev 2014-02-02 21:57:15 följande:
    Har ni tänkt att dricka hallonbladste? Jag fick tips om de för att hjälpa livmodern innan o efter förlossning, tror dock inte att de sätter igång något. Har köpt men inte smakat ännu :)

Jag har också köpt hem det men inte börjat dricka ännu. Kommer inte riktigt ihåg när de rekommenderar att man ska börja ta det, men det är väl nångång vid typ v 34-36 har jag för mig? Är i v. 34 nu så väntar nog till nästa vecka innan jag börjar. Min tanke är att det ju inte kan skada iaf! =)

Apropå krämpor osv, jäklar vad tung man har blivit nu! Insåg det häromdagen när vi satt i bilen (har varit på "semester" uppe i norrland) och jag var tvungen att kissa i väggrenen. Att sätta sig på huk är inga problem men när jag skulle upp igen!!! Haha, tippade framåt när jag trodde jag reste mig uppåt ;) Hade liksom inte styrka i benen att ta mig från den positionen o rakt upp!

Annars så kan jag inte äta för sent på kvällen, då ligger jag och har uppstötningar hela natten i stort sett. Jäkligt irriterande. 

• ananas86

Sitter på spec.mvc nu. Idag är blodtrycket bättre! Efter att de har höjt dosen på medicinen två gånger har nu trycket gått ner från 170/80 till 135/55..

Nu ska jag få träffa en läkare för de tycker att undertrycket är för lågt, så aldrig är det riktigt bra.. :/ De tog nog i lite väl när de höjde dosen två gånger på tre dagar!

• majsa88

Var uppe till 04 igår pga täta sammandragningar o tryck. Ringde fl o de ville att jag skulle åka in. Ctg kurvan registrerade sammandragningarna, men typiskt var de svaga. Fick träffa läkare o göra gyn undersökning. Jag tror jag ALDRIG har haft så ont o svurit så mycket. Jag har ALDRIG haft problem med gyn undersökningingar. tyckt att det alltid går hur bra som helst utan att det ska obehagligt osv. Men denna gången...herregud säger jag. Han ville komma åt tappen med en tops för ta ett prov. Han öppnade de stackars hålet nästan lika stor som en apelsin. Jag sparkades, svor o grät. ÄNnu värre var det när han skulle gräva med fingrarna. Inte ens min man får komma in med sin penis.

pga ömheten där nere på mig. Den har vart orörd i 5 mån.

Det enda jag tänkte på var, om detta gör så djävulskt ont, hur i ..... kommer det kännas när det är dag att föda? Har hur ont som helst o öm där nere nu.

Iallafall såg allt bra ut men att jag ska ta det lugnt o tappen var 3.3 cm. Sist var den 4 cm. Plus att han ligger huvudet ner o trycker. O nu har jag bm besök, får se vad de säger här.

• Lovely90

Jag tänkte packa min bb-väska idag men har lite svårt att bestämma mig för vad för väska jag skall packa i? Tänkte ta min träningsväska först men är tveksam till om allt kommer få plats? Vill gärna ha med min morgonrock och bara den tar ju upp hela väskan? Vad har ni packat i? Hur mycket har ni packat med er?

• Emelie e

Jag skulle också vilja få lite tips om bb-väskan, vad ska man packa med?? Packar ni med blöjor, krämer osv?? eller får man sånt på bb? Även trosor o bindor? Sen tänkte jag om någon köpt bröstvårtskräm, läste att det kan göra väldigt ont i början av amningen men vet inte om man lika gärna kan köpa sånt om det finns behov sen?

• xStellax
    Heene skrev 2014-02-03 08:04:22 följande:
    Ja, det har börjat komma och gå de senaste veckorna. Men det har än så länge inte hållt i sig på samma sätt som i början. Nu mår jag illa en liten stund sen försvinner det lika fort som det kom. Jätteskumt
    Ok, då behöver jag inte oroa mig för det då, vad skönt!

Räknar verkligen ner dagarna tills jag ska sluta jobba nu.
    21/2 blir sista arbetsdagen och nu är det bara 3 veckor kvar. Hoppas bara att jag kommer orka de här sista veckorna.

Har också börjat packa bb-väska, är en sån som gillar att ha det mesta klart då blir jag lite lugnare, Man kan ju faktiskt aldrig veta när bebis bestämmer sig för att komma ut. På föräldrakursen sa bm att blöjor, bindor och sånt finns på bb. Hon rekommenderade också att använda sjukhuskläder och inte sina egna, om man stannar längre.
    Så det viktigaste hon sa var bilbarnstol och kläder till barnets hemfärd.

Tänker på om det kommer ta väldigt lång tid om man ska ta med typ en bok eller kortlek eller nåt sånt. Eller så kommer man ha så jäkla ont att man inte har orkar/vill /kan göra annat än vänta i alla fall. Det är ju så svårt att veta när det är första gången...

Har i alla fall fått reda på att det fanns badkar på förlossningen på akademiska, det gjorde mig väldigt glad. Hoppas att jag är i så pass bra skick när så jag får möjlighet att ta ett bad. Glad

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014